• 4
  • 5
2019-07-07, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Varför accepterade du skulderna som du inte tagit?

Speciellt när du hade bevis på att du inte varit i landet...

Det är ju ett solklart läge när man säger till kronofogden att man inte accepterar.
Då är det upp till långivaren att driva det i domstol.

För att det inte fanns något för mig att göra och jag uptäckte skulderna när jag kom hem nr dom redan gått till kronofogden.
Alla var tagna med mitt personnummer = mina "skulder" den misstänka hade tillgång till mitt personnummer eftersom hon hade tillgång till min post. Den lilla posten jag fick.
Anmälan gjordes som sagt och polisen har alla uppgifter + aktuella datorn för utredning.
Jag har alltså betalat av skulden till kronofogden men kvarstår gör ändå anmärkningar.

Jag har aldrig haft ett banklån eller varit sen med några räkningar i hela mitt liv innan detta.
Citera
2019-07-07, 09:00
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeepalien
För att det inte fanns något för mig att göra och jag uptäckte skulderna när jag kom hem nr dom redan gått till kronofogden.
Alla var tagna med mitt personnummer = mina "skulder" den misstänka hade tillgång till mitt personnummer eftersom hon hade tillgång till min post. Den lilla posten jag fick.
Anmälan gjordes som sagt och polisen har alla uppgifter + aktuella datorn för utredning.
Jag har alltså betalat av skulden till kronofogden men kvarstår gör ändå anmärkningar.

Jag har aldrig haft ett banklån eller varit sen med några räkningar i hela mitt liv innan detta.
Du verkar inte ha en aning om hur kronofogden fungerar.

När en skuld kommer till kronofogden frågas den skuldsatte om skulden är korrekt innan någon skuld kan regleras.

Du får med andra ord en direkt fråga från kronofogden om denna skuld stämmer.
Varför svarade du att skulden var korrekt när den inte var det?
Citera
2019-07-07, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Du verkar inte ha en aning om hur kronofogden fungerar.

När en skuld kommer till kronofogden frågas den skuldsatte om skulden är korrekt innan någon skuld kan regleras.

Du får med andra ord en direkt fråga från kronofogden om denna skuld stämmer.
Varför svarade du att skulden var korrekt när den inte var det?

För att det inte var jag som svarade utan min dåvarande flickvän.
Citera
2019-07-07, 13:05
Medlem
CC75s avatar
För att ge ett lite mer konkret tips. Det har nämnts tidigare här på FB att det ska finnas Facebookgrupper där enskilda individer kan tänka sig låna ut. Jag är ingen Facebookmänniska så jag jag kan inte tipsa dig konkret om någon sådan grupp men möjligtvis att någon annan kan det.

Vad gäller här på Flashback måste du ha minst 50 inlägg för att du eller någon ska kunna skicka PM till dig. Ingen här skulle vilja "outa" sig själv genom att skriva här direkt i tråden. Med det skrivet. Det är möjligt (betonar "möjligt") att du skulle lyckas bättre med din fråga om folk kunde ta kontakt med dig direkt.

// CC
Citera
2019-07-07, 17:15
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
För att det inte var jag som svarade utan min dåvarande flickvän.

Och din flickvän ba "Ja det är Jeepalien som dragit på sig dessa skulder trots att han är utomlands!".
Citera
2019-07-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Och din flickvän ba "Ja det är Jeepalien som dragit på sig dessa skulder trots att han är utomlands!".

Shit du vet att man aldrig träffar en fysisk person va?
Allt kommer på papper hem.
Citera
2019-07-08, 14:05
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Shit du vet att man aldrig träffar en fysisk person va?
Allt kommer på papper hem.

Vi tror inte på dig.

Man hade aldrig accepterat deras avbetalningar om man inte skrivit på själv.

Då hade man överklagat signaturen och tagit det till domstol.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in