2019-07-05, 21:49
Medlem
Wonds avatar
Flyttade till UK början på året för ett jobb. Öppnat bankkonto på HSBC UK, varit kontakt med banken och de säger att jag kommer få behålla bankkontot när jag flyttat till Sverige.
Frågan jag har här är om hur det blir angående adressen egentligen? Mitt bankkonto utdrag är ju giltigt som adressbevis. Hyr ju ett rum i ett hus och undrar om Landlord kontaktar så banken även får reda på att man flyttat bort? Enligt banken behövde jag inte kontakta dem att jag ens flyttar till annat land.

Sedan har jag även fått nino (national insurance number) och pre-settle status så att jag får jobba här 5 år.

Jag hittade ej svaren på UK gov sidan om man behåller eller måste söka på nytt OM t.ex jag skulle flytta tillbaka om låt säga 3 år.
Citera
2019-07-05, 21:55
Avstängd
Flyttar du från UK så uppger du väl din nya adress? Det har ingen påverkan på din banktillhörighet. Eller önskar du smyga under radarn?
Citera
2019-07-05, 22:14
Medlem
Wonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Flyttar du från UK så uppger du väl din nya adress? Det har ingen påverkan på din banktillhörighet. Eller önskar du smyga under radarn?
Men till vart uppger man det? Till banken eller annanstans? Bryr mig inte om smyga under radarn.
Men säg att man helt enkelt bara flyger hem med all sin packning och jag skriver in mig igen på Skatteverket (då jag skrev ut mig). Kan det bli problem om jag inte meddelat någon myndighet eller liknande i UK att jag flyttat till Sverige på heltid?
Citera
2019-07-06, 08:09
Medlem
Sun Rulers avatar
Provar att flytta tråden från resor till ekonomi då den primärt avhandlar hantering av uppgifter till bank m.m. /Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in