2019-07-04, 18:13
Medlem
Jaggermeisters avatar
Hej,

Kan någon hjälpa mig o förstå Keno? Tänkte köpa en lott, men fattar inte riktigt..

Man kan välja 1-11 nummer. Desto färre nummer, destå högre vinst kan jag få vid eventuell träff, right?

Sen kan man swipa för att spela flera rader, vad menas med det? Jag fattar inte..

Edit
Nu läste jag att ju fler nummer=högre kenonivå så är vinsterna större.. jag fattar ingenting..

Edit2. Glöm det jag sa på edit1.. läste feö tror jag..
Senast redigerad av Jaggermeister 2019-07-04 kl. 18:19.
Citera
2019-07-04, 22:24
Medlem
Kasuarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Hej,

Kan någon hjälpa mig o förstå Keno? Tänkte köpa en lott, men fattar inte riktigt..

Man kan välja 1-11 nummer. Desto färre nummer, destå högre vinst kan jag få vid eventuell träff, right?

Sen kan man swipa för att spela flera rader, vad menas med det? Jag fattar inte..

Edit
Nu läste jag att ju fler nummer=högre kenonivå så är vinsterna större.. jag fattar ingenting..

Väljer du att spela Keno 10 vinner du givetvis mer pengar än om du väljer att spela Keno 5. Det är enklare att sätta fem nummer än tio. Sedan när du har gjort första valet så kostar varje nummer utöver minimiantalet extra pengar.

Fullt logiskt, förstår du inte vad jag menar så är Keno spelet för dig.

Skål!
Citera
2019-07-05, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Hej,

Edit

Notera dock att Svenska spel har sänkt vinsterna på alla nivåer nyligen för att istället locka med 20 milj i vinst på nivå 11. Detta utan att meddela annat än att man ser det på kupongen.
Citera
2019-07-05, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stavpolisen
Notera dock att Svenska spel har sänkt vinsterna på alla nivåer nyligen för att istället locka med 20 milj i vinst på nivå 11. Detta utan att meddela annat än att man ser det på kupongen.

Hur hade du tänkt att svs skulle meddela det på annat sätt än att uppdatera vinstplanen? Personliga brev/mail till alla registrerade kunder och enorma reklamkampanjer?
Citera
2019-07-05, 10:12
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasuaren
Väljer du att spela Keno 10 vinner du givetvis mer pengar än om du väljer att spela Keno 5. Det är enklare att sätta fem nummer än tio. Sedan när du har gjort första valet så kostar varje nummer utöver minimiantalet extra pengar.

Fullt logiskt, förstår du inte vad jag menar så är Keno spelet för dig.

Skål!
Jag förstår nu. Var bara lite trött igår antar jag
Citera
2019-07-07, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Hur hade du tänkt att svs skulle meddela det på annat sätt än att uppdatera vinstplanen? Personliga brev/mail till alla registrerade kunder och enorma reklamkampanjer?

Jag förstår ditt inlägg men retar mig så på Kenodragningarna i tv där de ska vara två (en man och en kvinna för jämlikhetens skull) för att läsa upp några siffror . Dessutom verkar de ha fått för sig att det ska vara inslag av "humor" och därför fjantar de sig i sändningen .
Citera
2023-08-26, 17:30
Medlem
laughingducks avatar
Går det dåligt för spelformen Keno ?

Efter som dom tagit in andra grejer än Keno spelet .
Både vid själva dragningen samt i socialamedier ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in