2019-07-03, 21:54
Medlem
Hegamons avatar
Lastbilen pajade (Bara bakgavellyften som läckte hyudraulisk olja) Fick ringa verkstaden som dök upp med en ny lastbil. Blev att lasta över prylarna från gamla till nya lastbilen. Last osv utanför norska stormarknaden Rema 1000.

Säker på jag plockade ur förarkoretet ur Volvo-lastbilen för att sätta i Mercedes-lastbilen som mekkillen dök upp med.

När jag ställde lastbilen och skulle hem, inget förarkort i färdskrivaren. Vetefan vad det tog vägen. 12 000 norska kronor i böter om ”Politi” (dom med blåa kläder och handbojor här i Norge) gör kontroll.

Ska jobba i morgon vid 12:00 och det ser inte för ljust ut. Vad händer nu?
Senast redigerad av Hegamon 2019-07-03 kl. 22:48.
Citera
2019-07-03, 22:06
Medlem
Om du har tappat bort eller blivit bestulen på kortet, ska det anmälas till transportstyrelsen och polisen innan du får köra genom att köra ut remsor ur färdskrivaren att skriva på före och efter körning.
Citera
2019-07-03, 22:23
Medlem
Studsbolls avatar
Det är exakt som föregående användare skriver; du anmäler kortet försvunnet, sedan kan du köra på remsa tills du får ett nytt, men du MÅSTE anmäla det försvunnet innan du kör.
Citera
2019-07-03, 22:40
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är exakt som föregående användare skriver; du anmäler kortet försvunnet, sedan kan du köra på remsa tills du får ett nytt, men du MÅSTE anmäla det försvunnet innan du kör.

Okej. Jag fixar detta i morgon förmiddag. Sen drar jag till jobbet och kör på remsa.
Citera
2019-07-03, 22:42
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prutten12
Om du har tappat bort eller blivit bestulen på kortet, ska det anmälas till transportstyrelsen och polisen innan du får köra genom att köra ut remsor ur färdskrivaren att skriva på före och efter körning.

Tack för svar☺️ Jag gör så.
Senast redigerad av Hegamon 2019-07-03 kl. 22:45.
Citera
2019-07-04, 06:03
Bannlyst
Men du har kört ett helt arbetspass utan att märka det?? Huuuur???
Citera
2019-07-04, 09:55
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Men du har kört ett helt arbetspass utan att märka det?? Huuuur???

Kortet ligger på jobbet fick jag sms om.

Eh ja.... jag får se hur det kommit fram. Jag vet inte.

Det är inte så svårt, jag menar jag hade stoppat i det i färdskrivaren. Sedan när jag skulle plocka ur det borta.

Det var lite stress och stök med två lastbilar. Prylar hit och dit. Så vi får väl se.
Kanske tappade jag kortet på marken mellan lastbilarna och glömde sedan bort det.

4 timmar och ungefär lika många mil med utan kort blev det.
Citera
2019-07-04, 12:27
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prutten12

Förarkortet satt faktiskt i färdskrivaren. Problemet var i Volvo FL lastbilen satt en färdskrivare jag kunde. I Mercedes Atego lastbilen kunde jag inte begripa att kortet satt i även om jag tryckte på knappen med figur och 1 på. Hade också satt förarkortet i andra facket, det finns två olika kortplatser. Men jag tror felet var jag inte förstod hur plocka ur kortet. För jag tryckte på både plats ett och två.
Senast redigerad av Hegamon 2019-07-04 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in