2019-07-03, 14:32
Medlem
Citat:
En kvinnlig privatrådgivare på ett västsvenskt SEB-kontor åtalas för att ha lurat sin arbetsgivare på minst 6,1 miljoner kronor.
Själv erkänner hon merparten av brottsligheten.
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/misstanken-bankkvinnan-bl%C3%A5ste-seb-p%C3%A5-minst-6-1-miljoner-1.15967954
Tyvärr kommer jag inte åt artikel men vem kan hon tänkas vara?
Citera
2019-07-03, 17:48
Bannlyst
Vad blir straffet?
Citera
2019-07-12, 09:25
Medlem
Kungälvskvinna, 50 år, flerbarns mor, skild, otroligt social, vacker - hur kunde du...……? Här har vi stått/suttit bredvid varandra år ut och år in, denna fasad. Du har i mina ögon sjunkit ända ner till botten. Jag hoppas dina barn kan förlåta dig, att de orkar leva, att de väljer rätt väg, att de får den hjälp de behöver, att de kan gå vidare och se ett ljus i tunneln. Enl. artikeln så pratar man om 6 månader upp till 6 år. Jag tror då hon är ostraffad och fortfarande har omyndiga barn så blir det ett lågt straff
Citera
2019-07-12, 12:02
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laskate
Kungälvskvinna, 50 år, flerbarns mor, skild, otroligt social, vacker - hur kunde du...……? Här har vi stått/suttit bredvid varandra år ut och år in, denna fasad. Du har i mina ögon sjunkit ända ner till botten. Jag hoppas dina barn kan förlåta dig, att de orkar leva, att de väljer rätt väg, att de får den hjälp de behöver, att de kan gå vidare och se ett ljus i tunneln. Enl. artikeln så pratar man om 6 månader upp till 6 år. Jag tror då hon är ostraffad och fortfarande har omyndiga barn så blir det ett lågt straff

Ut med namnet om du vet.

Många män har sin första fru att tacka för sin framgång och sin framgång att tacka för sin andra fru.
Citera
2020-04-20, 21:29
Medlem
Antevantes avatar
Två års fängelse och 6 miljoner i böter.
Vet någon namn på kvinnan tar jag gärna emot PMmed info
Citera
2020-04-20, 21:36
Medlem
anre24s avatar
Anledning?
Spelmissbruk?
Citera
2020-04-21, 05:44
Medlem
Harry.Kruths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Två års fängelse och 6 miljoner i böter.
Vet någon namn på kvinnan tar jag gärna emot PMmed info

Fängelse och böter? Man får antingen den ena eller den andra påföljden.
Citera
2020-04-21, 06:18
Medlem
illerkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry.Kruth

Tror Ante menade att kvinnan även blir återbetalningsskyldig, men några böter är det ju inte.
Citera
2020-04-21, 14:14
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerkid
Tror Ante menade att kvinnan även blir återbetalningsskyldig, men några böter är det ju inte.
Så sant! Slarvigt av mig
Citera
2020-05-12, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry.Kruth
Jag uppfattade också 2 års fängelse och dryga 6 miljoner som skall återbetalas...….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in