2006-03-06, 18:53
Bannlyst
Tjena !!

Idag var jag på laserbehandling på Lasergruppen i centrala Helsingborg. Behandlingen tog 2 timmar att göra. Tatueringen som behandlas täcker hela vänster överarm och helt i svart.

Behandlingen gick ut på att med hjälp av laser spränga sönder färgpigmentet i tatueringen. Färgpigmentet i tatueringen är inkapslad och det är kapslarna som sprängs sönder och sedan försvinner färgpigmentet ut den naturliga vägen ur kroppen och det tar ungefär 6-8 veckor.

Jag snackade lite med tjejen som behandlade mig, sade att det skule inte vara helt svårt att ha bort tatueringen, då det är en hel del ljusa partier i den.

Tjejen berättade att hon har 40 stycken som hon behandlar och det bara ökar och ökar hela tiden. Som tur var har folk slutat att skriva namnen på sin älskade.

Lasergruppen skall börja samarbeta med SPT Sverige Proffessionella Tatuerare för att folk skall gå på laserbehandling i stället för att göra coverups.

Nästa gång skall jag gå hos deras kollegor Lasergruppen i Malmö, dom var sjukskrivna nu så dom tog jag dom i Helingborg, bara ta pendeltåget upp, tog 50 minuter.

Lasergruppens hemsida http://www.lasergruppen.com
Citera
2006-03-06, 19:36
Medlem
Gaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kandisbilder
Tjena !!

Idag var jag på laserbehandling på Lasergruppen i centrala Helsingborg. Behandlingen tog 2 timmar att göra. Tatueringen som behandlas täcker hela vänster överarm och helt i svart.

Behandlingen gick ut på att med hjälp av laser spränga sönder färgpigmentet i tatueringen. Färgpigmentet i tatueringen är inkapslad och det är kapslarna som sprängs sönder och sedan försvinner färgpigmentet ut den naturliga vägen ur kroppen och det tar ungefär 6-8 veckor.

Jag snackade lite med tjejen som behandlade mig, sade att det skule inte vara helt svårt att ha bort tatueringen, då det är en hel del ljusa partier i den.

Tjejen berättade att hon har 40 stycken som hon behandlar och det bara ökar och ökar hela tiden. Som tur var har folk slutat att skriva namnen på sin älskade.

Lasergruppen skall börja samarbeta med SPT Sverige Proffessionella Tatuerare för att folk skall gå på laserbehandling i stället för att göra coverups.

Nästa gång skall jag gå hos deras kollegor Lasergruppen i Malmö, dom var sjukskrivna nu så dom tog jag dom i Helingborg, bara ta pendeltåget upp, tog 50 minuter.

Lasergruppens hemsida http://www.lasergruppen.com

Vad är det för något du ska ta bort? och får jag fråga vad det kommer kosta?
Citera
2006-03-07, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffe
Vad är det för något du ska ta bort? och får jag fråga vad det kommer kosta?
Det är en hästsko med en tjej och texten GOOD LUCK och numret 13
Min gamla örn var inbakad i den

Behandlingen kostade 3000 kronor

Jag skall ta en bild på tatueringen
Citera
2006-03-07, 08:24
Medlem
Dennos avatar
Blir det helt ärrfritt efteråt?
Citera
2006-03-07, 12:08
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:

Haha.. ja så kan det gå..
Citera
2006-03-07, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Blir det helt ärrfritt efteråt?
Där är redan lite ärrbildning på tatueringen, tatueraren körde väl för djupt på vissa ställen. Jag tror inte att det blir några speciella ärr.

Hela tatueringen är nu täckt med massa små blåsor, blev ju brännskada eller laserbehandlingen. Försvinner efter en vecka. Får inte simma i bassäng nu på en vecka.

Citat:
Ursprungligen postat av MisterGG
Haha.. ja så kan det gå..
Hehe, japp
Citera
2006-03-07, 15:29
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:
Det är en hästsko med en tjej och texten GOOD LUCK och numret 13
Min gamla örn var inbakad i den

Behandlingen kostade 3000 kronor

Jag skall ta en bild på tatueringen

Du skiter pengar va? Jag mena, man får ju betala per gång man är
där och inte per tatuering. Och med tanke på hur stor din va och
mörk och dessutom ganska så färsk så kräver den nog rätt många
behandlingar Fattar ändå inte hur du kunde göra en sådan stor
tatuering så spontant som du gjorde den (på en mässa) och sedan så snabbt ångra. Vad tänkte du när du gjorde den?
Citera
2006-03-07, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liten_smurf
Du skiter pengar va? Jag mena, man får ju betala per gång man är
där och inte per tatuering. Och med tanke på hur stor din va och
mörk och dessutom ganska så färsk så kräver den nog rätt många
behandlingar Fattar ändå inte hur du kunde göra en sådan stor
tatuering så spontant som du gjorde den (på en mässa) och sedan så snabbt ångra. Vad tänkte du när du gjorde den?
Det stämmer att man betalar per behandling sen så ringer man dom och bokar tid för en ny behandling.

Jag gjorde tatueringen på tattoomässan Inkbash i Stockholm i slutet av augusti 2005 så tatueringen är lite mer än ett halvår gammal, tatueringen måste vara minst ett halvår för det skall vara lönt att börja behandla den, en tatuering är helt läkt efter ett halvår och huden är helt återställd då och färgerna har mattats lite och lagt sig.

Jag fick hjärnsläpp på mässan och bara kom på det motivet när jag var på mässan, förstår inte var jag fickd et ifrån, så jag berättade för en tysk tatuerare som jag började snacka där med om mitt motiv jag ville ha då han gjorde den helt på frihand, tog sen 3,5 timmar att göra tatueringen.

Ångrade mig efter 2 dagar !!
en vecka senare så var jag på Lasergruppen i Malmö och snackade med dom om det och dom sade att jag kunde komma tillbaka om ett halvår och där är vi idag.

Sen när tatueringen är borta så har jag iallafall 7 tatueringen kvar som jag är himla nöjd med.
Citera
2006-03-07, 18:32
Medlem
upp med en bild på hur den ser ut OBS! inna behandligen helst
måste få se hur motivet va :P
Citera
2006-03-07, 22:12
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:
Det stämmer att man betalar per behandling sen så ringer man dom och bokar tid för en ny behandling.

Jag gjorde tatueringen på tattoomässan Inkbash i Stockholm i slutet av augusti 2005 så tatueringen är lite mer än ett halvår gammal, tatueringen måste vara minst ett halvår för det skall vara lönt att börja behandla den, en tatuering är helt läkt efter ett halvår och huden är helt återställd då och färgerna har mattats lite och lagt sig.

Jag fick hjärnsläpp på mässan och bara kom på det motivet när jag var på mässan, förstår inte var jag fickd et ifrån, så jag berättade för en tysk tatuerare som jag började snacka där med om mitt motiv jag ville ha då han gjorde den helt på frihand, tog sen 3,5 timmar att göra tatueringen.

Ångrade mig efter 2 dagar !!
en vecka senare så var jag på Lasergruppen i Malmö och snackade med dom om det och dom sade att jag kunde komma tillbaka om ett halvår och där är vi idag.

Sen när tatueringen är borta så har jag iallafall 7 tatueringen kvar som jag är himla nöjd med.
Skulle du itne kunna ta ett foto och slänga upp efter varje behandling du varit på? Vore jävligt intressant och se hur det tonar av.
Citera
2006-03-08, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av niwssen
upp med en bild på hur den ser ut OBS! inna behandligen helst
måste få se hur motivet va :P
Jag tog ingen bild innan behandlingen, brorsan tog en bild på den igår, jag kollade inte om bilden blev bra, blev lite suddig men man ser ändå att armen är rätt så röd och blåsor. Jag har bla ett stort "rött" blåmärke

Citat:
Ursprungligen postat av Liten_smurf
Skulle du itne kunna ta ett foto och slänga upp efter varje behandling du varit på? Vore jävligt intressant och se hur det tonar av.

Jovisst här är bilden:
http://img224.imageshack.us/img224/3553/img00016pt.jpg
Citera
2006-03-08, 10:25
Medlem
s.lackers avatar
Den verkar vara väldigt blek för att bara vara ett halvår gammal. Hur många behandlingar tror du att du behöver för att ta bort den helt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in