• 3
  • 4
2019-07-25, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
att det inte går att sticka ner huvudet i sanden och att det kan skickas vidare men inte till BRÅ.
Men kom igen! Det var precis det som han sa. Att jag inte kan bara strunta i det och måste tillhandahålla bevis tills banken är nöjda. Annars, sa han, kan banken anmäla vidare till någon myndighet och då nämndes några myndigheter.
Senast redigerad av azzimuth 2019-07-25 kl. 13:53.
Citera
2019-07-25, 13:48
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azzimuth
Jag tvekar inte min kompis kompetens, han jobbar verkligen som revisor på Riksrevisionen. Men OK, om det gör dig lycklig så nämnde han även Finansinspektionen när vi pratade om mitt fall.

Finanspolisen blir bättre.
Citera
2019-07-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
OK förstår.
För mig var det för 6 månader sen, jag hade hört att det kunde vara problem: Men jag svarade bara väldigt kortfattat att det var från fugans son. Han bor i USA om det gör nån skillnad?
Nu har jag i och för sig en god kontakt med min bank och omsätter en del så det kanske spelar in?
Jag gillade också min bank (Läns) tills detta hände och tänker även om att byta bank. För jag tycker personligen att de lägger för mycket på, t.ex., begär att jag översätter räkningar från tyska medan det skulle väl räcka med att de ser summorna och att slutsumman stämmer... Men nej, nu måste jag sitta med Google Translate och översätta...

Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Finanspolisen blir bättre.
OK, då får du leva med det.
Citera
2019-07-25, 13:54
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Men kom igen! Det var precis det som han sa. Att jag inte kan bara strunta i det och måste tillhandahålla bevis tills banken är nöjda. Annars, sa han, kan banken anmäla vidare till någon myndighet och då nämndes några myndigheter.

Och jag upprepar vad han sa för att han hade rätt i just det men inte angående BRÅ.

Släpp det nu och gå vidare.
Citera
2019-07-25, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Och jag upprepar vad han sa för att han hade rätt i just det men inte angående BRÅ.

Släpp det nu och gå vidare.
OK. Men det behövdes väl inte att ifrågasätta hans kompetens? Vet inte exakt vad han jobbar med på Riksrevisionen, vet bara att han är ekonom med inriktning i transportekonomi, men det kan väl vara så att han inte har koll just på processen av hur finansiella brott brukar utredas.
Senast redigerad av azzimuth 2019-07-25 kl. 14:00.
Citera
2019-07-25, 14:10
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
OK. Men det behövdes väl inte att ifrågasätta hans kompetens? Vet inte exakt vad han jobbar med på Riksrevisionen, vet bara att han är ekonom med inriktning i transportekonomi, men det kan väl vara så att han inte har koll just på processen av hur finansiella brott brukar utredas.

Så nu var han inte en revisor utan en ekonom som jobbar på Riksrevisionen?

Hur som haver, det kvittar.

Du har fått svar på din fråga.

Låt oss gå vidare i handlingarna.
Citera
2019-07-25, 14:19
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Tyvärr så kan jag inte göra så längre. Jag hade tyvärr berättat lite annan historia för jag hade ingen aning om att de skulle begära dokument. Sista gången hade jag fått en stor summa var i 2008 och då var det inga konstigheter alls. Visste jag om att det skulle krångla så mycket så skulle jag visst bara säga t.ex. att brorsan vill hjälpa till att köpa hus eller nåt sånt.

Om du inte har gjort något brottsligt är det inte särskilt allvarligt att bli anmäld till Finanspolisen, de får in okynnesanmälningar hela dagarna.

Har du för avsikt att ta ut pengarna kontant för att ge till din mamma? Detta kan vara lite svårsmällt för banken.
Senast redigerad av trottwell 2019-07-25 kl. 14:28.
Citera
2019-07-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Har du för avsikt att ta ut pengarna kontant för att ge till din mamma? Detta kan vara lite svårsmällt för banken.
Det är ännu värre. Jag har skickat pengarna tillbaka till Tyskland då min mamma besökte brorsan som helt enkelt tagit pengarna från en bankomat Så de är redan i hemlandet.
Citera
2019-07-25, 23:52
Medlem
Citat:
Det är ännu värre. Jag har skickat pengarna tillbaka till Tyskland då min mamma besökte brorsan som helt enkelt tagit pengarna från en bankomat Så de är redan i hemlandet.

Snyggt tvättat - tycker nog banken.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in