Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-07-01, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Tråkigt. Hadde uppskattat en iskall nikotin / koffein dryck på morgonen och tror inte jag är ensam om det.
Snusa medan du dricker din energidryck då. Du är fan konstig.
Citera
2019-07-01, 20:37
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Snusa medan du dricker din energidryck då. Du är fan konstig.
Jo det är klar att man kan. Men om man inte vill ha snus smaken samtidigt? Utan endast en söt god kick på morgonkvisten som jag mest ute efter.
Citera
2019-07-01, 22:54
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Skulle man själv kunna göra denna "dryck"? Köpa rent nikotin och bara blanda ut i en monster?

Man kan göra allt minst en gång per liv.

Försöker du dig på projektet så blir det förmodligen det sista du gör. Rent nikotin är lika giftigt och lika farligt att hantera som cyanid är.
Citera
2019-07-02, 08:15
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Man kan göra allt minst en gång per liv.

Försöker du dig på projektet så blir det förmodligen det sista du gör. Rent nikotin är lika giftigt och lika farligt att hantera som cyanid är.
Varför då? Menar att blanda i motsvarande en stark snus "bara"
Citera
2019-07-02, 10:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Varför då? Menar att blanda i motsvarande en stark snus "bara"

och du hade tänkt göra detta hemma, utan dragskåp med specialfilter och separat ventilation, med hushållsvåg och utan skyddsdräkt antar jag?

Jag extraherade ut eget nikotin med hjälp av ciggfimpar när jag var ung. Jag lyckades få till en ganska bra koncentration på slutet. Men så en vacker dag så råkade jag få en droppe av detta koncentrat på handen, och efter det låg jag sjuk i 3 dagar.
Senast redigerad av Trolltestet 2019-07-02 kl. 10:31.
Citera
2019-07-02, 16:39
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
och du hade tänkt göra detta hemma, utan dragskåp med specialfilter och separat ventilation, med hushållsvåg och utan skyddsdräkt antar jag?

Jag extraherade ut eget nikotin med hjälp av ciggfimpar när jag var ung. Jag lyckades få till en ganska bra koncentration på slutet. Men så en vacker dag så råkade jag få en droppe av detta koncentrat på handen, och efter det låg jag sjuk i 3 dagar.
Berätta gärna om hur du gick till väga med det.
Citera
2019-07-02, 16:49
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Berätta gärna om hur du gick till väga med det.

Inte i den här tråden eller forumdelen.
Citera
2019-11-06, 14:19
Medlem
Osäker på nikotinupptaget i magen men i munnen tar du bara upp ungefär 10-20% av nikotinet i tobaken annars skulle ju en vanerökare få extrem nikokick av att ta en snus eftersom en snus innehåller 8mg nikotin ungefär alltså som 8-10 cigg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in