2019-06-30, 23:43
Medlem
Typisk det sker när polisen går på semester utredningarna kommer väl ligga på hög tills personalen kommer tillbaka..
Citera
2019-06-30, 23:43
Medlem
Neatlesss avatar
Är de bekräftat att det är kriminella uppgörelser det handlar om och inte någon som slumpvis åker runt och skjuter folk?
Citera
2019-06-30, 23:44
Medlem
Någon som kan beskriva lite kring Blackeberg som område? Känns väl inte stökigt direkt?
Citera
Bannlyst
Ingen som vet vem BO är?
Citera
Medlem
Boctoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vond
Ibsengatan i Balckeberg sätter jag ina pengar på utifrån den här videon.

https://www.instagram.com/p/BzWVYwujQXC/?igshid=19fv5lj19k5z0

Ja, min gissning också. Se Google maps
Citera
Medlem
Polishelikoptern har varit över blackeberg i 20 min nu. Vet inte riktigt vad den håller på med
Citera
2019-06-30, 23:45
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frabror-Frej
Typisk det sker när polisen går på semester utredningarna kommer väl ligga på hög tills personalen kommer tillbaka..

Det stora problemet är att de inte lägger ned utredningen på en gång som de gör när det varit inbrott och liknande. Varför slösa resurser på döda kriminella?
Citera
2019-06-30, 23:45
Medlem
crawlys avatar
Sannolikt hänger flera av dom här händelserna ihop, men det känns väldigt välplanerat om det inte är slumpmässiga dåd. Jag lider med polisen som förmodligen får jobba häcken av sig med dom relativt få resurser dom har, samt anhöriga till offren. Det är en tråkig utveckling vi ser över hela landet.
Citera
2019-06-30, 23:46
Medlem
"Ytterligare en man har dött efter en skottlossning i Stockholm.

Det är den tredje skottlossningen samma kväll.

I Sollentuna dog en ung man efter en skottlossning tidigare under kvällen. Och kort stund senare skadades en man i en skottlossning i Kalhäll."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLVmQ6/man-dod-i-ny-skottlossning

Polisen får jobba hårt, medan politikerna frotterar sig som vanligt i Almedalen.
Det blir väl DJ Battle i år också kan man tänka.
Senast redigerad av B.R.Donut 2019-06-30 kl. 23:49.
Citera
2019-06-30, 23:46
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikmed
Polishelikoptern har varit över blackeberg i 20 min nu. Vet inte riktigt vad den håller på med
Jag kan bekräfta att ambulanshelikoptern flög i riktning mot Spånga nu. Gissar på att den åker mot Solna? Bara poliskoptern kvar då som låter.
Citera
2019-06-30, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Någon som kan beskriva lite kring Blackeberg som område? Känns väl inte stökigt direkt?

Lugnt och blandat kulturellt med mycket svenskar. En blev mördad, skjuten på pizzerian för några år sedan.
Lugnt men finns folk med kopplingar till gängen i hässelby/grimsta eftersom det är nära.
Citera
2019-06-30, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY

Alltså nej det är det ju inte enligt min upplevelse? Vet inte vad blackebergs gymnasium drar åt sig ungdomar? Men de går väl inte i skolan, särskilt inte nu.

Min upplevelse är att många barnfamiljer bor där och typ oldies som bott där fett länge. Men det är ju nära Vällingby/Hässelby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in