2019-07-20, 15:17
Avstängd
Ksenia74s avatar
Kan någon vettig förklara för mig varför det är ett sådant rabalder om det här? Visst det är en kändis i hiphopvärlden men förutom det ?
Citera
2019-07-20, 15:18
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Sverige är rasistiskt! Det är ingen nyhet. Du behöver bara läsa vad som skrivs på det här forumet för att förstå det.

Om Sverige är rasistiskt varför har vi tagit hit så många negrer och annat folk då ? Skulle vilja påstå att Sverige är minst rasistiskt i hela världen
Citera
2019-07-20, 15:18
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Dom blev störda och visste inte att det var en kändis misstänker jag.

Vad vet man om Afghanerna?

Har de rätt att vara i landet?

Är de dömda för brott sedan tidigare?

Är de Annies skolbarn?

Antar att det diskuterats tidigare i tråden men den är så omfattande att jag frågar här...

Det kan ha en viss populistisk medial betydelse. Framförallt i USA och på hela Sverigebilden.
Citera
2019-07-20, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Den har väl fått storhetsvansinne? Tror sig vara något orakel men är bara en sketen liten medlöpare och tar du bort statens våldsmonopol från hans rygg finns ingenting kvar.

Tror han på allvar att någon bryr genom att han skriver på engelska. Måste vi svenskar behöva skämmas ännu mer? Såg nu att drängens konto var avstängt vilket vi andra svenskar skall vara glada för. Fy fan vad pinsamt det här börjar bli..
Och jag som trodde att yttrandefriheten var inskriven i grundlagen....många som inte håller med uppenbarligen.
Citera
2019-07-20, 15:19
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Vilka skulle de"synnerliga" skälen vara i det här fallet? Att USA:s president lägger sig i får sannolikt motsatt effekt.

Synnerliga skäl bestämmer de i stort sett själva vad det innebär, men försämrade relationer med USA är ju synnerligen allvarligt.
Citera
2019-07-20, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Må vara helt enligt lagen. Men det skulle ändå vara ministerstyre i vissa nyhetskanaler.
Speciellt nu så skulle rubriken bli: Löfven viker sig för Trumps krav!

Det har han inte råd med politiskt.

Utan svaret måste bli typ: Sverige är en rättsstat. Statsministern ska inte lägga sig i enskilda fall.

De ända sätt de Sverige kan klara av att klara sig är:

1. Sätta rapparen fri tills rättegång och hoppas han inte infinner sig.

2. Se till att de blir dömda till maxstraff så staten inte åker på ett skämmigt skadestånd o skäms ut i världens alla tidningar.
En rättsstat betyder inte att allt e frid och fröjd. Nazityskland kunde inledningsvis betraktas som en rättsstat med
Citera
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Jag har avtjänat mitt straff och betalat ut skadeståndet. Jag blev inte häktad nej för det fanns ingen anledning. Han förtjänade den där flaskan i huvudet och jag kastade inte allt vad hade då jag bara stod ett par meter bort. Alkohol och politik går inte ihop. Hela processen tog ett år för mig. Förhör vittnen osv.

Utifrån mitt fall kan han ASAP sitta häktad bra länge alltså. Och några böter blir det inte för det där.

Vet när jag var yngre så krossade jag ett ölglas mot huvudet på en av tre som skulle hoppa på mig, eller var kanske på väg iaf. . Det kommer mycket blod även från mindre skärskador från huvudet. Men jag hade vett att sticka därifrån direkt.. det sista du skall göra är att driva kvar på samma platsen eller lägga ut korkade filmklipp. Stick bara fort.
Citera
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Det är hans fru Melania som drog ingång aktionen och bad honom om draghjälp. Framkommer klart i denna video när han bollar över till frugan.
https://www.msn.com/en-us/video/be-prepared/trump-says-that-hell-call-sweden-concerning-adollarap-
TV4 Nyheter körde även Trumps uttalande där han bollade över till Melania. The First Lady talade några ord på ett uselt invandrarlikt amerikanskt språk, och "Twitter-Trumpeten" försöker sannolikt att samla pluspoäng inför valet.

Tragiskt att man/de inte förstår att svensk juridik hanteras utan politisk inblandning i sakfrågor. Lika illa att det var så trögtänkt (USA) att ta in att Sverige inte har något system för "borgen" liknande USA!

ASAP Rocky ska inte ha någon särbehandling, men om det hela slutar med ett frikännande eller enbart en dom med böter för ringa misshandel, så kan beaktandet av "proportionerna" i detta fall starkt ifrågasättas.
Citera
2019-07-20, 15:21
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Och jag som trodde att yttrandefriheten var inskriven i grundlagen....många som inte håller med uppenbarligen.

Som polis är han ett slags representant för staten själv, i egenskap av det borde han begripa att han ska hålla sig i skinnet med offentliga uttalanden om utrikespolitiska frågor.
Citera
2019-07-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Synnerliga skäl bestämmer de i stort sett själva vad det innebär, men försämrade relationer med USA är ju synnerligen allvarligt.
Det är sant och tyvärr är det risk att Trump hotar med det..
Citera
2019-07-20, 15:23
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Exakt de svarta amerikanerna betraktar afghanerna som vita och det gör rasismen solklar

Svenska politiker betraktar afghanerna som flyktingar

Detta gör att pk slår knut på sig självt. Klart e att hbtq åklagaren njöt av uppmärksamheten och han pSsade på att förnedra den sk artisten. E väl almänt kännt vad rappare tycker om hbtq

Spiken i kistan är om Trump lägger sig i så att Rocky "hålls under armarna av det vita etablissemanget". Husneger confirmed.
Citera
2019-07-20, 15:23
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Fullständig megalomani , de ska inte uttala sig för varesig Sveriges statsminister eller tillrättavisa USA ledare , int. Diplomati ska de ge fan i.
Så pinsamt svenskt kling o klang .
Patetiskt försök av cofveve att försöka plocka lite poäng hos de svarta i USA. Dessutom har USA inget med Sverige och våra lagar att göra. Ingen är rädd för den där pajasen.

Han, cofveve, är dessutom en rasistisk, sexistisk och förmodligen komplett galen person.

De, så kallade, artister som hotar med bojkott av Sverige gör sig själva nog mer skada än om de hållit truten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in