2019-07-20, 14:59
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej
Enligt TMZ, du får ju faktiskt ange en riktig källa. Har du varit medvetslös skrivs du som sagt inte ut redan efter ett par timma från sjukhus. Då beställer man en akut Datortomografi av hjärnan och sängläge med observation. I vissa fall kan det också vara indicerat med en LP, för att påvisa erotrocyter spinalvätska. Denna kan tidigast göras 6 timmar efter en DT. Hur som, väldigt osannolikt att han ska varit medvetslös och fått lämna sjukhuset nån timma senare.
Sen så bör du hålla en god ton. Jag vet att du slängt flaskor i folks ansikten ( vilket gör dej till en byfåne hos vanligt folk), men håll god ton här
Det gäller att bevisa och motbevisa det .
Citera
2019-07-20, 15:00
Medlem
Sam.Boyds avatar
Personligen undrar jag varför afghanerna gav sig på att terrorisera artisten o hans följe?

Var det av ren dumhet? Typ de blev bara störda på negrerna.

De vill distrahera och känna av innan ett rån eller fickstöld?

De fattade att det var en kändis och hoppades mucka gräl o få ett skadestånd?
Citera
2019-07-20, 15:01
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Jag har avtjänat mitt straff och betalat ut skadeståndet. Jag blev inte häktad nej för det fanns ingen anledning. Han förtjänade den där flaskan i huvudet och jag kastade inte allt vad hade då jag bara stod ett par meter bort. Alkohol och politik går inte ihop. Hela processen tog ett år för mig. Förhör vittnen osv.

Utifrån mitt fall kan han ASAP sitta häktad bra länge alltså. Och några böter blir det inte för det där.
Så någon höll inte med dig om politik och därför förtjänade han en flaska i huvudet? Snacka om aphjärna.
Citera
2019-07-20, 15:01
Medlem
DaChiefs avatar
Intressant hur aftonbladets video inte visar hur de två mupparna förföljer och tjacksnackar.
Citera
2019-07-20, 15:06
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Tacksam för lagrum, praxis eller doktrin som stöder den slutsatsen.
Har postat i tråden redan men en gång till skadar väl kanske inte.

Regeringsformen, kapitel 12, paragraf 9:
Citat:
9 § Regeringen får genom nåd efterge eller mildra en brottspåföljd eller en annan sådan rättsverkan av brott samt efterge eller mildra ett annat liknande ingrepp som avser enskildas person eller egendom och som har beslutats av en myndighet.

Om det finns synnerliga skäl, får regeringen besluta att vidare åtgärder för att utreda eller lagföra en brottslig gärning inte ska vidtas.

Citera
2019-07-20, 15:07
Medlem
indianhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBerryBerry
Jag har avtjänat mitt straff och betalat ut skadeståndet. Jag blev inte häktad nej för det fanns ingen anledning. Han förtjänade den där flaskan i huvudet och jag kastade inte allt vad hade då jag bara stod ett par meter bort. Alkohol och politik går inte ihop. Hela processen tog ett år för mig. Förhör vittnen osv.

Utifrån mitt fall kan han ASAP sitta häktad bra länge alltså. Och några böter blir det inte för det där.
Psykiskt friska människor slänger inte flaskor i folks ansikten för sådana banala saker som politik. En människa med förstånd som inte tål alkohol, dricker inte alkohol ihop med andra människor. Du är inte bara psykiskt sjuk, du är även dum i huvudet.
Citera
2019-07-20, 15:09
Medlem
BlueBerryBerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Så någon höll inte med dig om politik och därför förtjänade han en flaska i huvudet? Snacka om aphjärna.
Som sagt det var inte det smartaste jag har gjort i livet . Men nu handlar det om ASAP och det på videon är ju mycket grovare än att få en Heineken flaska på ögonbrynet.

Jag tror dom vet att det här är rätt allvarligt alltså speciellt om man nu kan bevisa att han var medvetslös.
Citera
2019-07-20, 15:13
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Men herregud vilken pinsam jävel. Storhetsvansinne är ju bara förnamnet. Drängen borde veta sin plats istället för att leka statsråd.

Dilemma har de sannerligen, fast rättsvidrigt skulle det inte vara att lägga ner utredningen eftersom det är helt enligt lagen. Regeringsformen kapitel 12, paragraf 9:

Må vara helt enligt lagen. Men det skulle ändå vara ministerstyre i vissa nyhetskanaler.
Speciellt nu så skulle rubriken bli: Löfven viker sig för Trumps krav!

Det har han inte råd med politiskt.

Utan svaret måste bli typ: Sverige är en rättsstat. Statsministern ska inte lägga sig i enskilda fall.

De ända sätt de Sverige kan klara av att klara sig är:

1. Sätta rapparen fri tills rättegång och hoppas han inte infinner sig.

2. Se till att de blir dömda till maxstraff så staten inte åker på ett skämmigt skadestånd o skäms ut i världens alla tidningar.
Citera
2019-07-20, 15:14
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Personligen undrar jag varför afghanerna gav sig på att terrorisera artisten o hans följe?

Var det av ren dumhet? Typ de blev bara störda på negrerna.

De vill distrahera och känna av innan ett rån eller fickstöld?

De fattade att det var en kändis och hoppades mucka gräl o få ett skadestånd?
Dom blev störda och visste inte att det var en kändis misstänker jag.
Citera
2019-07-20, 15:15
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Fullständig megalomani , de ska inte uttala sig för varesig Sveriges statsminister eller tillrättavisa USA ledare , int. Diplomati ska de ge fan i.
Så pinsamt svenskt kling o klang .

Den har väl fått storhetsvansinne? Tror sig vara något orakel men är bara en sketen liten medlöpare och tar du bort statens våldsmonopol från hans rygg finns ingenting kvar.

Tror han på allvar att någon bryr genom att han skriver på engelska. Måste vi svenskar behöva skämmas ännu mer? Såg nu att drängens konto var avstängt vilket vi andra svenskar skall vara glada för. Fy fan vad pinsamt det här börjar bli..
Citera
2019-07-20, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Har postat i tråden redan men en gång till skadar väl kanske inte.

Regeringsformen, kapitel 12, paragraf 9:
Vilka skulle de"synnerliga" skälen vara i det här fallet? Att USA:s president lägger sig i får sannolikt motsatt effekt.
Citera
2019-07-20, 15:16
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabaice
Nu målas Sverige upp som rasistiska, antar att en hel del världstjärnor kommer att bojkotta Sverige.

Från G-Eazy
This is the sad truth...The difference between me and Rocky’s treatment in Sweden brings to mind two concepts that disgustingly go hand in hand: white privilege and systemic racism. Let's call it what it is. He should not be behind bars right now. My heart goes out to @asvpxrocky

Mer av samma vara;
”Retoriken i flera amerikanska medier och bland ett flertal amerikanska världskändisar har gått från att försvara ASAP Rocky till att anklaga svensk polis och rättsväsende för rasism.”
https://www.expressen.se/noje/uds-strategi-for-att-hantera-trumps-ord/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in