2019-07-19, 17:29
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Det är så det fungerar i Sverige eller tror du att oskyldigt misstänkta får skadestånd här. I wish.. med tanke på den korruption som existerar inom det svenska rättsystemet.

Argumenterar du i övriga juridiska trådar också, eller hyser du speciell kärlek till just afghaner? Hjälp mig förstå ditt engagemang för de här pojkarna.
Citera
2019-07-19, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
En annan sak som gör fallet solklart är just det faktum att dom var tre mot en dvs alla tre blir dömda för misshandel av samma grad .

BO var chanslös att försvara sig.
Alltså lägg av. BO kunde tänkt på det innan, han bad ju om stryk.
Citera
2019-07-19, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Argumenterar du i övriga juridiska trådar också, eller hyser du speciell kärlek till just afghaner? Hjälp mig förstå ditt engagemang för de här pojkarna.

Hjälp mig att förstå var jag har försvarat afghanerna.
Citera
2019-07-19, 17:32
Medlem
Citat:
På papper ja, inte i verkligheten.

I vilken värld lever du i där du tror att man i Sverige får sparka och slå på någon som ligger ner för att denne hotat någon. Finns hur många som helst som döms för misshandel där de hävdar att "han sa att han skulle döda mig". They don't GIVE AF.

Verkligheten i de här sammanhangen är vilken bevisning som finns och vem som ska bevisa vad. Om ASAP och gänget säger att en av afghankillarna (tex. den som har avvikit och inte kommer att dyka upp till förhandlingen) hade kniv och skrek att de skulle skära huvudet av alla i gänget ska åklagaren motbevisa det. Det klarar han nog inte. Är det då sannolikt att afghanen skrek det? Ja, det är det. Då kan det inte lämnas utan avseende av domstolen.
Citera
2019-07-19, 17:33
Medlem
Slug2s avatar
Citat:
Hörru pucko, G-eazy erkände det har inte asap gjort.

Dom har väl erkänt att de brukat våld i självförsvar. Åklagaren menar ju dock på annat..
Citera
2019-07-19, 17:33
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Hjälp mig att förstå var jag har försvarat afghanerna.

Jag omformulerar. Varför detta engagemang för den här tråden, hur stack den ut i dina ögon? Du brinner uppenbarligen för något här, hjälp mig förstå.
Citera
2019-07-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Verkligheten i de här sammanhangen är vilken bevisning som finns och vem som ska bevisa vad. Om ASAP och gänget säger att en av afghankillarna (tex. den som har avvikit och inte kommer att dyka upp till förhandlingen) hade kniv och skrek att de skulle skära huvudet av alla i gänget ska åklagaren motbevisa det. Det klarar han nog inte. Är det då sannolikt att afghanen skrek det? Ja, det är det. Då kan det inte lämnas utan avseende av domstolen.

Det är inte så det fungerar att bara för att en misstänkt säger något så måste det motbevisas haha?

I Sverige är man dömd tills bevisad oskyldig, även om lagen säger tvärtom.
Citera
2019-07-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slug2
Dom har väl erkänt att de brukat våld i självförsvar. Åklagaren menar ju dock på annat..

Nja, G-Eazy godkände typ strafföreläggande. En helt annan sak.
Citera
2019-07-19, 17:36
Medlem
Citat:
Nej men hur hindrar det USA från att ta honom ut ur landet. De kommer branda det som RESCUE OPERATION OF OUR PROUD AMERICAN FORCES.

I princip varenda högt uppsatt amerikan har sagt att asap bör släppas och hålls "fånge" i Sverige.

Detta låter verklighetsfrånvänt.
Citera
2019-07-19, 17:36
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Jag omformulerar. Varför detta engagemang för den här tråden, hur stack den ut i dina ögon? Du brinner uppenbarligen för något här, hjälp mig förstå.

Precis låt rättvisan ha sin gång, fallet skall avgöras i domstol som skall döma efter lagboken och inte ut av folk som försvarar än den ene eller den andre.
Citera
2019-07-19, 17:37
Medlem
Ryska Sputnik har också uppmärksammat ASAP

Citat:
US State Dept Urges Sweden to Treat Arrested ASAP Rocky 'Fairly and With Respect'

https://sputniknews.com/society/201907161076258672-us-state-dept-urges-sweden-to-treat-arrested-asap-rocky-fairly-and-with-respect/
Citera
2019-07-19, 17:37
Medlem
Slug2s avatar
Citat:
Nja, G-Eazy godkände typ strafföreläggande. En helt annan sak.

Har Rocky med vänner fått den chansen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in