Citat:
Ursprungligen postat av
Richard-III
Eftersom du inte riktigt tycks förstå det här med juridik och inte är så insatt i fallet så vill jag ändå klargöra för dig att amerikanernas skuld är otvetydig då de ju själva erkänt den, och det fanns bildbevis som styrkte deras erkännanden. De enda rättsliga frågorna av intresse var om det kunde anses ha förekommit nödvärn/putativt nödvärn, samt vad påföljden skulle bli.
Sedan tror jag inte din recension av mängder av olika personers inlägg i denna tråd är varken korrekt eller särskilt intressant då du antingen inte läst så många av dem eller inte förstått vad du läst.
"vill jag ändå klargöra för dig att amerikanernas skuld är otvetydig då de ju själva erkänt den"
Nu försöker du blanda bort korten. De misstänktes för
grov misshandel, inklusive slag med flaskor etc. Det har de inte erkänt. Det finns inte heller någon bevisning som stöder det.
Det man ser är att de delar ut något enstaka slag var av markerande typ (som inte verkar ha orsakat några skador att tala om) förutom ett judokast. Judo handlar för övrigt om just självförsvar, man använder motståndarens energi mot denna. Det handlar alltså inte om någon grov misshandel, flaskor i bakhuvudet eller ens en planerad gemensam attack. Snarare proportionerligt och lindrigt våld i en nödvärnssituation/putativ nödvärnssituation. Och det är ungefär det som amerikanerna erkänt. Amerikanerna ger överlag ett mycket trovärdigt intryck, till skillnad från afghanen som ljuger om det mesta.
Nu spelar det i och för sig ingen roll i och med att media och etablissemanget tryckte på för en fällande och hård dom. Hade det inte varit för att Donald Trump hotade med försämrade relationer (som det finns skriftliga bevis för) så hade de sannolikt lyckats.
Att sådana som du som inte är ett dugg insatta köper mainstreammedias narrativ rakt av är lite tragiskt.