2019-07-30, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Yes. Om vi utgår från att ena videon inte var fejkad så såg det ut som att det lugnat ner sig. S k bodyguard släppte av ökenråttan vid gathörnet och gick tillbaka.
Då går han tillbaka till stormogulen av någon anledning. Blir tillbakaskickad en gång till men ger sig inte.
Ser också ut som hans polare försöker stoppa honom en kort stund. Men det hjälper inte heller.

Strax efter det får han prova på konstflygets ädla turer.
Så varför i hela helvetet skulle han ständigt gå tillbaka? Var det för hörlurarnas skull?

Därmed inte sagt att det sedan är ok att ge sig på fjanten och sparka honom.

Enligt videon så slängde Rocky runt pojken som ett toa papper. Svagare individ får man ju leta efter men får ju skylla sig själv om han sprang efter 2gånger utan o ge sig. Sen fick han på huvet och tillkalla 112 för han la märke till att Rocky var en kändis. Hörlurarna var knappast värda att springa efter för de var ju stulna enligt GW Persson för ingen arbetslös flykting pojke har råd o köpa ett par på hederligt sätt när en vanlig Svensson inte har råd.. De är stulna till 99,99%...
Citera
2019-07-30, 16:52
Medlem
Alla inblandade är riktigt usla på många sätt. Afhanerna borde utvisas och ASAP Rocky borde skaffa sig riktiga livvakter och undvika såna platser där han kan råka illa ut.
Citera
2019-07-30, 16:53
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det vore djupt olyckligt om Rocky blir dömd och får betala skadestånd till de kriminella afghanerna. Det sänder en signal till dessa hundar att om man provocerar fram en reaktion från en kändis som rör sig på stadens gator som en vanlig man kan det leda till snabba pengar. Utvisa istället dessa multikriminella lyxflyktingar så inte landets anseende dras i smutsen. Att Rocky eventuellt var lite överdrivet våldsam på klassiskt negermanér får man se igenom fingrarna med då inte Sverige kunnat hålla gatorna fria från obehagliga hitresta afghaner.

Håller med. Skicka en signal till dessa yrkeskriminella afghaner i Sverige att de får ett rejält kokt stryk utan dricks om de tror att de kan hålla på såhär.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag frågar igen. Någon kunnig? Kan Slobodan lämna in någon sorts begäran om att Rocky ska släppas ur häktet direkt? Eller gör rätten den bedömningen av sig själva efter varje dag av huvudförhandling?

Målsäganden virrar bara i förhöret om hundra sparkar och glasflaskor i huvudet utan skador. Det är fastslaget att han ljuger och frågan är om det ens är värt hålla Rocky häktad.

Båda. Han kan begära och rätten kan själv lyfta frågan. Att ombudet skulle begära det nu vore otaktiskt så det lär inte ske
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Målsäganden reste till Iran i en vecka

"– Ja, det var så från början. Jag hade köpt biljetter och skulle resa till Iran den 20 juli. Och det var innan de här händelserna. Jag hade planerat att resa till Iran och då hade jag redan köpt biljetter. Jag reste till dem, jag var borta en vecka. För jag kände mig inte trygg här. Sedan reste jag tillbaka efter en vecka för jag blev kallad till rättegången. Men jag kunde inte vara med på bröllopet, säger 19-åringen. "
Citera
2019-07-30, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
Enligt videon så slängde Rocky runt pojken som ett toa papper. Svagare individ får man ju leta efter men får ju skylla sig själv om han sprang efter 2gånger utan o ge sig. Sen fick han på huvet och tillkalla 112 för han la märke till att Rocky var en kändis. Hörlurarna var knappast värda att springa efter för de var ju stulna enligt GW Persson för ingen arbetslös flykting pojke har råd o köpa ett par på hederligt sätt när en vanlig Svensson inte har råd.. De är stulna till 99,99%...

Spelar ingen roll hur dålig afghanen är. ASAP och gänget ska dömas för vad de gjort oavsett.

ASAP Rocky borde skaffa sig riktiga livvakter och undvika såna platser där han kan utsättas för fara. Dessutom så borde han fattat att om han la ut film där han sparkar på en liggande så kommer rättsväsendet att titta på det. Han skulle gett fan i att lägga ut något. Hur dum är killen egentligen.
Citera
Medlem
Citat:
Jag frågar igen. Någon kunnig? Kan Slobodan lämna in någon sorts begäran om att Rocky ska släppas ur häktet direkt? Eller gör rätten den bedömningen av sig själva efter varje dag av huvudförhandling?

Målsäganden virrar bara i förhöret om hundra sparkar och glasflaskor i huvudet utan skador. Det är fastslaget att han ljuger och frågan är om det ens är värt hålla Rocky häktad.

Ställ frågan till SvT de har en jurist som svarar direkt i deras live flöde
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Vad är det för jävla pass som afghanen ska hämta ut vid 21-tiden på kvällen?

I samtalet med åklagaren säger han att han har varit inne i stan en halvtimme innan han stöter på Rocky. Han har åkt in (från var?) för att hämta ut ett pass. Han och Dawud stöter ihop med Rocky på Max vid 21.40 (fajten är 21.50). Då har han alltså kommit in till stan 21.10, träffat Dawud och gått upp till Max för att kolla.

Vad är det för passutlämningsställen som håller öppet på Norrmalm vid denna tid? Det låter inte klokt. Är det någon som vet?
Citera
2019-07-30, 16:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Trump kände inte till Rocky heller

Hur vet du det?

ASAP Rocky var ju pojkvän till en av Kardashians och Trump verkar känna Kardashians.
Citera
Medlem
Citat:

Försvaret har rätt att när som helst under rättegången yrka på att klienten skall släppas ur häkte. Därefter får rätten överlägga. Det vanligaste är dock att detta yrkande kommer i samband med slutplädering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det vore djupt olyckligt om Rocky blir dömd och får betala skadestånd till de kriminella afghanerna. Det sänder en signal till dessa hundar att om man provocerar fram en reaktion från en kändis som rör sig på stadens gator som en vanlig man kan det leda till snabba pengar. Utvisa istället dessa multikriminella lyxflyktingar så inte landets anseende dras i smutsen. Att Rocky eventuellt var lite överdrivet våldsam på klassiskt negermanér får man se igenom fingrarna med då inte Sverige kunnat hålla gatorna fria från obehagliga hitresta afghaner.

Enligt amerikanska forum som Reddit mfl så läser man redan om hämnd och inte från Rocky själv utan från vanliga afro amerikaner på Harlem, Bronx.. Någon lär knäppa afghanen innan året är slut.
Citera
2019-07-30, 16:56
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Vad är det för jävla pass som afghanen ska hämta ut vid 21-tiden på kvällen?

I samtalet med åklagaren säger han att han har varit inne i stan en halvtimme innan han stöter på Rocky. Han har åkt in (från var?) för att hämta ut ett pass. Han och Dawud stöter ihop med Rocky på Max vid 21.40 (fajten är 21.50). Då har han alltså kommit in till stan 21.10, träffat Dawud och gått upp till Max för att kolla.

Vad är det för passutlämningsställen som håller öppet på Norrmalm vid denna tid? Det låter inte klokt. Är det någon som vet?

Han skulle hämta sitt pass av sin gode man. Inte från någon myndighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in