Citat:
Det är olika kablar i olika utförande och TS har inte din dator. Jag har själv jobbat med båda datormodellerna så jag vet. Originalkabeln som sitter i MBP Mid 2012 är ökänt känslig och skör, medan så inte är fallet för MBP Mid 2009 (även om SBS givetvis kan orsaka fel på den också). Är det alltför jobbiga fakta att ta in?
I övrigt bryr jag mig inte om dina anekdoter som enbart är av exhibitionistisk natur i sammanhanget. Du vill synas och skrodera, helt enkelt. Så jag sätter för egen del punkt här. Men jag utgår från att du svarar med ännu ett förment överlägset inlägg utifrån dina erfarenheter av en helt annan datormodell.
I övrigt bryr jag mig inte om dina anekdoter som enbart är av exhibitionistisk natur i sammanhanget. Du vill synas och skrodera, helt enkelt. Så jag sätter för egen del punkt här. Men jag utgår från att du svarar med ännu ett förment överlägset inlägg utifrån dina erfarenheter av en helt annan datormodell.
Oj.... där blev du tydligen sur... och påstår att jag kör anekdoter, och vill synas, och så brassar du på med en harang som verkligen visar vem som är av exhibionistisk natur.....
Fakta är, att inte heller du har bidragit med annat än anekdoter, dina anekdoter. Och varför skulle de vara mer värda än mina...? På vilket sätt har du styrkt dina anekdoter...?
Jag säger inte emot att kablarna kan skilja mellan min -09 och en -12 MBP, inte alls.
Men, när jag skulle till med detta SSD-bytet så gjorde jag en noga research, både på nätet och talade med reparationstekniker på MacSupport, som t o m visade mig saken i detalj och sa att risken för skador på SATA-kabeln fanns även på min modell. Du behöver såklart inte tro mig. Men vilket fall som helst så kan man se att det finns risk för skador, för flatledaren, tunn jäkla folie med extremt tunn isolation så man ser ledarna i den. Den kan ligga mot chassiet etc och skavas hål på