2019-06-28, 23:51
Medlem
Vivaruss avatar
Ja, kan någon förklara för mig, hur i helvete ett företag kan ta "dröjsmålsränta" ( enligt sig själva, på sin egna sida, på min egna inloggade BankID ), 2 dagar innan förfallodatum?

Kollade mina tidigare fakturor, så hade jag ytterligare en till med "dröjsmålsränta" ( fastän jag däremot inte betalat någon påminnelseavgift ( innan ) den månaden, fastän en annan hade jag ( som jag inte minns ), men där såg jag ingen "dröjsmålsränta".

Nu kanske ni undrar, kommer det från tidigare månad? Det kan man tro andra gången ( för missa tydligen förra månaden, vilket jag inte ens minns.. ) men första gången? Nej, ingen tidigare påminnelseavgift på någon annan faktura, utan endast på en enda räkning, men dröjsmålsränta på två stycken..

Ja, kan någon förklara vad i helvete det här är? Nu talar vi om sammanlagt 14 kronor, inga större belopp med andra ord ( men många bäckar små för dessa ), men vad i helvete - kan man lägga på vad man vill i efterhand, utan belägg eller ens kontakt med kund? För i så fall startar jag företag på måndag, helvete vad roligt detta kan.
Citera
2019-06-29, 00:37
Medlem
Säker på att det inte står att beloppet ska vara dom till handa senast ett visst datum? Företag som sysslar med såna där fasoner är kundfientliga och giriga... häv köpet, dra dig ur, avsluta abonnemanget eller vad det nu kan vara, och handla aldrig av dom igen. Pengar är tyvärr det enda språk dom begriper sig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in