Ja, kan någon förklara för mig, hur i helvete ett företag kan ta "dröjsmålsränta" ( enligt sig själva, på sin egna sida, på min egna inloggade BankID ), 2 dagar innan förfallodatum?
Kollade mina tidigare fakturor, så hade jag ytterligare en till med "dröjsmålsränta" ( fastän jag däremot inte betalat någon påminnelseavgift ( innan ) den månaden, fastän en annan hade jag ( som jag inte minns ), men där såg jag ingen "dröjsmålsränta".
Nu kanske ni undrar, kommer det från tidigare månad? Det kan man tro andra gången ( för missa tydligen förra månaden, vilket jag inte ens minns.. ) men första gången? Nej, ingen tidigare påminnelseavgift på någon annan faktura, utan endast på en enda räkning, men dröjsmålsränta på två stycken..
Ja, kan någon förklara vad i helvete det här är? Nu talar vi om sammanlagt 14 kronor, inga större belopp med andra ord ( men många bäckar små för dessa ), men vad i helvete - kan man lägga på vad man vill i efterhand, utan belägg eller ens kontakt med kund? För i så fall startar jag företag på måndag, helvete vad roligt detta kan.