2019-06-28, 22:06
Medlem
Banker vill ju inte växla in kontanter och skyller på att de använts i brottlighet. (något som inte borde ha betydelse öht samt att alla sedlar äldre än X år har använts brottsligt ändå)

Så vad händer om man tar ett lån och sen vill betala tillbaka lånet med dessa kontanter? Om de fortsätter tramsa om pengingatvättslagen så liksom jokes on them då får de inte tillbaka sina pengar LOL.

De ger fodran till kronofogden istället eftersom de är efterblivna.. vad tycker kronofogden om dessa kontanter?
Citera
2019-06-28, 22:10
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Banker vill ju inte växla in kontanter och skyller på att de använts i brottlighet. (något som inte borde ha betydelse öht samt att alla sedlar äldre än X år har använts brottsligt ändå)

Så vad händer om man tar ett lån och sen vill betala tillbaka lånet med dessa kontanter? Om de fortsätter tramsa om pengingatvättslagen så liksom jokes on them då får de inte tillbaka sina pengar LOL.

De ger fodran till kronofogden istället eftersom de är efterblivna.. vad tycker kronofogden om dessa kontanter?

Haha, tack för ett gott skratt.

Ska du sitta där med Indrivningarna på hög sen tänkte du?
Citera
2019-06-28, 22:11
Medlem
Citat:

Va? Jobbar du svart eller? Sätt in pengarna i insättningsautomater du får sätta in 10000kr per månad räcker inte det ta hjälp av en kompis som swishar dig.
Citera
2019-06-28, 22:14
Medlem
SanGenarros avatar
Vad som händer? Du får Kronofogden i hasorna. Banken kommer klara sig utmärkt utan dina kontanter. Däremot är frågan intressant eftersom KFM kan utmäta dina kontanter och med dem reglera skulden.
Citera
2019-06-28, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanGenarro
Vad som händer? Du får Kronofogden i hasorna. Banken kommer klara sig utmärkt utan dina kontanter. Däremot är frågan intressant eftersom KFM kan utmäta dina kontanter och med dem reglera skulden.
Nja, om man inte har avtalat annat så kan man reglera skulder med kontanter. Om borgenären vägrar ta emot kontanterna avsäger de sig skulden. Intressant fråga faktiskt.
Citera
2019-06-28, 22:24
Medlem
SanGenarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Nja, om man inte har avtalat annat så kan man reglera skulder med kontanter. Om borgenären vägrar ta emot kontanterna avsäger de sig skulden. Intressant fråga faktiskt.
Banken kan inte avtala bort eller genom misstag borste från sin skyldighet att kräva att du vid betalning med kontanter samtidigt redovisar kontanternas ursprung.
Citera
2019-06-28, 22:25
Medlem
SanGenarros avatar
Citat:
Detta är inte twitter ni kan läsa längre än 160 ord och då ser ni att jag redan nämnt att fodran skickas till kronofogde och där börjar det roliga

Tveksamt om KFM är något jag skulle klassa som ”roligt”. Men alla har vi olika nöjen. Vad tror du händer?
Citera
2019-06-28, 22:27
Medlem
Citat:
Banken kan inte avtala bort eller genom misstag borste från sin skyldighet att kräva att du vid betalning med kontanter samtidigt redovisar kontanternas ursprung.
Är du säker på att den lagen gäller här? Det handlar ju inte om någon insättning på ditt konto.
Citera
2019-06-28, 22:29
Medlem
Citat:
Tveksamt om KFM är något jag skulle klassa som ”roligt”. Men alla har vi olika nöjen. Vad tror du händer?
Finns bara två saker som kan hända. Antingen vägrar de att ta betalt så lol på dom jag får behålla mina pengar eller så tar de betalt och jag betalar skulden med kontanter ändå fast genom byråkratiskt trams som kostat andra tid och pengar så lol på dom igen
Citera
2019-06-28, 22:34
Medlem
Citat:
Finns bara två saker som kan hända. Antingen vägrar de att ta betalt så lol på dom jag får behålla mina pengar eller så tar de betalt och jag betalar skulden med kontanter ändå fast genom byråkratiskt trams som kostat andra tid och pengar så lol på dom igen

Förutom räntan och alla avgifter som tillkommer för dig, så det finns inget lol att prata om då de helt enkelt enbart vinner mer på att du strular.
Citera
2019-06-28, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Förutom räntan och alla avgifter som tillkommer för dig, så det finns inget lol att prata om då de helt enkelt enbart vinner mer på att du strular.

1 dags ränta? Xd Är en engångsavgift som bara är tresiffrig också

Är förövrigt inte jag som strular.. Är dom som strular om man tänker efter. Jag vill betala med svenska giltiga sedlar i sverige.. Sedlar som är så viktiga att de för typ för tredje gången på 10 år har bytt ut mot nya "säkrare" sedlar.
Senast redigerad av PontusVonPluring 2019-06-28 kl. 22:44.
Citera
2019-06-28, 22:45
Medlem
Gissar att detta skulle behandlas precis som en insättning av kontanter på banken. Dvs har du med dig relevant dokumentation på var pengarna kommer ifrån som banken finner trovärdigt så tar dom emot pengarna, är banken tveksam så får du behålla pengarna och om banken fattar misstankar så meddelar dom KFM som kan beslagta kontanterna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in