Citat:
Ursprungligen postat av
rovmun
Försöker vissa chafförer på Uber fula sig genom att ta andra vägar som tar längre tid? Har märkt av detta på senare.
Var tvungen att åka taxi två gånger samma väg igår en gång vid 11 och en gång vid 19:00. Det är lätt att åka på fel avfart om man bara kollar på GPSen och inte tänker och kollar på skyltarna. Taxichauffören åker fel och det gör att man måste åka igenom hela stan istället för runt. Jag säger till honom och han säger att andra vägen var avstängd. Jag ser hur han kolla i mobilen och försöker lokalisera sig, han har ingen aning vad han är. Jag påpekar ytterligare en gång att det är bättre att runt och det går att vända, då säger han att det är mycket kö och tar en annan väg. Jag vet att lite längre fram så vet jag att man kommer se vägen och säger nu ser du att det var ingen kö, han säger då att jag är ny och precis tagit sitt taxikort. Problemet är att han har sitt legitimation uppe och det går ut om 4 år och jag vet att de är giltiga 10år. Så han ljög tre gånger. Jag undrade om han trodde att han körde en turist. Då jag hoppade på ett sådant ställe.
För tre veckor sedan var jag med om en likande grej, åkte mot ett ställe och plötsligt så säger taxichauffören att det är avstängt och måste åka en annan väg.
Har även märkt att vissa åker extremt märkliga vägar.
Är det någon som märkt detta med Uber?
Det finns förmodligen folk som försöker blåsa dig ja, men det är väl inte annorlunda jämfört med vanliga taxibilar? Fördelen med uber är ju att du med 99% sannolikhet får pengarna tillbaka ifall du rapporterar det.