2019-06-28, 21:02
Medlem
Hej alla.
Har införskaffat en vaporess swag och satt i en coil som heter NRG GT
https://www.cigge.se/p/nrg-gt-core-coils-vaporesso

Det finns en massa inställningar att göra på moden, och manualen lämnar mycket att önska.
Jag vill bara ha den till att ersätta vanliga cigg, så nån som kan tipsa på vilka inställningar man ska ha för att det ska bli så bra som möjligt.

Som det är nu så tycker jag inte att jag får ut så mycket smak ut vätskan ja har i.
Har försökt att läsa på men det är en djungel att sätta sig in i så en spark i rätt riktning hade varit uppskattat.
Citera
2019-06-28, 22:50
Medlem
Parnbornografis avatar
Generellt säger man att ju högre watt, desto mer smak. Dock så medför det "hårdare" rök för halsen vilket lär utlösa en hel del hostande.

Ligg så lågt som möjligt i watt och byt e-juicen om du inte är nöjd med smakupplevelsen. Lägre watt ger hälsosammare rök.
Citera
2019-06-29, 17:51
Medlem
Golachabs avatar
Vad är det för NRG GT coil har du? De finns olika sorter. På dessa står rekommenderad watt. Försök lägga dig en bit under max för att flänger levnadstid. Jag skulle tro att GT6 passar dig. Gt8 smakar förvisso mer men blir också väldigt het och är lätt att bränna eftersom tanken till Swag är ganska liten. Vätskan bör aldrig sjunka under hålen. Bränd bomull betyder skitsmak.

Därför föredrar jag personligen keramisk coil, även om det är lägre watt på dessa. Smakmässigt håller de ganska bra ändå. De håller upp till en månad beroende på hur sötat vätska man använder och hur ofta den används. Normal coil för mig är körd inom en vecka.

GT CCELL: 0.5ohm Ceramic coils (20-35W)
GT2: 0.4ohm (40-80W)
GT6: 0.2ohm (40-100W)
GT8: 0.15ohm (60-110W)
Citera
2019-07-01, 18:23
Medlem
Tack för svaret.
Jag har en GT CCELL: 0.5ohm Ceramic coils (20-35W)
Vad blir skillnaden om ja köper en GT6: 0.2ohm (40-100W)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in