2006-03-08, 11:22
Medlem
snuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Nej, man kan undra vad de är rädda för i Malmö? Den ovälkomna konkurrensen från Falafel #1? Kanske är Malmö en för svår stad att starta upp i, just pga vårt redan stora utbud av alternativ snabbmat. I vilket fall som helst är det ju underligt att MAX på 40 år aldrig ens försökt i rikets tredje stad.
Är du helt säker på att dom aldrig varit här? Jag har nått sånt väldigt blekt minne av någon "udda" burgarkedja på nått ställe typ mobilia. Kan iofs varit nått annat typ clock eller nått.
I vilket fall, närmsta för oss malmöiter är Lund eller Center Syd.
Citera
2006-03-08, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Du är lurad. Tog du tid från det att du BESTÄLLDE?

För på MAX får man först stå i en kö för beställning, sen går du vidare till nästa kö där du ska betala för att till sist stå i läskkön.
Därför är det bara 1 minut kvar när du väl beställt, betalat och hämtat din läsk.

Samma scenario har du i driven: Beställa i första luckan/högtalaren, nästa lucka betala, nästa lucka få maten.

Försök få det till 1 minut när du inte är själv på hela MAX. Klart det bara tar 1 minut att göra EN hamburgare.

Jag tog tid från det jag beställde.
Jag beställde min burgare och därefter betalade. Sedan satte sötisen i kassan upp en mugg på min bricka och gick iväg efter stripsen. Under den tiden hade personen i köket ordnat min burgare och flickan i kassan tog den och lade den och stripsen på min bricka och jag kunde gå iväg och inmundiga måltiden.
Det går alltid snabbt på Max vid Hamngatan. Det är sällan mer än fem minuters väntetid från det att man kommer in på restaurangen tills man får sin måltid och kan leta en plats, även om det är mycket folk.
Så sepearata köer för beställning respektive kassa är inget jag känner till. Man beställer ju det man vill ha i kassan. Svårare än så är det inte.
Citera
2006-03-08, 11:52
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutte
Är du helt säker på att dom aldrig varit här? Jag har nått sånt väldigt blekt minne av någon "udda" burgarkedja på nått ställe typ mobilia. Kan iofs varit nått annat typ clock eller nått.
I vilket fall, närmsta för oss malmöiter är Lund eller Center Syd.

Clock fanns för en massa år sedan bakom Jägersro Center, vid Toys R Us ungefär. Max har mig veterligen aldrig funnits i Malmö och definitivt aldrig på Mobilia, så det är säkerligen Clock du menar.
Citera
2006-03-08, 12:00
Bannlyst
http://www.max.se/max.aspx?page=historia

Lite utrag ur max grandiosa historia.

1979 Max öppnar Norrbottens första riktiga gourmetrestaurang - Le Bistro Petit Maxim, en helt igenom franskinspirerad restaurang. Restaurangbranschens tidningar var lyriska över "Lilla Maxim" och den höga kvaliteten på maten.

1982 Max öppnar Sveriges största solarium med 20 solbäddar, bastu, pool och gym. Frank Andersson invigde!

1983 Max öppnar hotell i Luleå med 83 rum och en frukostbuffé som blir rikskänd.

1985 Max introducerar "Roxy" i Luleå, ett nytt discokoncept med tre barer och två dansgolv - ett av Sveriges största nöjesetablissemang med plats för 3000 personer.

1987 Maxboxen lanseras för alla små Maxfans.

1992 Max hyr ut en hel våning på SAS hotell till högskolestudenter i Luleå. Vilka lyxstudenter!

2000 De två kvarvarande hotellen säljs till Choice hotell - en epok går i graven.

2004 Max stämmer en falsk Max-restaurang i Iran som kopierat hela konceptet.

I september öppnar Max en ny restaurang på Hamngatan i Stockholm mittemot vår stora kollega från Amerika. Det blir succé direkt och restaurangen slår nästan alla tidigare försäljningsrekord. Kollegan på andra sidan svarar med att också bjuda på kaffe och att halvera priset på sin storsäljande hamburgare.

Citera
2006-03-08, 12:31
Bannlyst
Hamburger King är ju 10ggr så mkt godare än Max, synd bara att vi inte har det här
Citera
2006-03-08, 16:45
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex_kidd
Till skillnad från BK och McD så använder ju Max utdrygningsmedel i sina patties. Jag tycker att det märks. Max har det minst goda köttet av de tre.

Innehåll i Max patties:
Anmärkning: Svenskt nötkött, vatten, potatis, ägg, torrmjölk, koksalt, potatismjöl, buljongpulver, potatisfibrer, kryddor (kryddmix bestående av druvsocker, kryddextrakt (rosmarin), jästextrakt (salt, jästextrakt, maltodextrin), surhetsreglerande medel (E330), vegetabiliskt fett).

-http://www.max.se/food.aspx?page=prodinfo&showparts=1046#1046

Fyfan :spysmajly:

Sen övertygar inte fritsen och servicetiderna heller.
Max starka sida är dipsåserna och gratis refill på läsken.

Jag tycker inte Max är så fantastiska som många försöker göra gällande. Väljer en QP före en Supreme 9 ggr av 10.
Dagens sanning. Det intressanta är att så många inte bryr sig. Har de aldrig gjort en hamburgare själva?
Om man vill göra en bra burgare så är det bara att gå hem och sätta igång; du behöver tre saker: nötfärs, salt och peppar.

Det mest motbjudande var när "bröderna Max" försökte framställa sig själva i DN-Söndag som "hamburge-gourmeter" på jakt efter det perfekta receptet... Torrmjölk?
Fy f-n vilka skojare.
Citera
2006-03-08, 16:59
Medlem
Rans avatar
Spelar det verkligen någon roll att hamburgaren innehåller en massa konstiga grejer? Man äter för att det är gott, inget annat.
Och i det fallet så går Max om BK och MCD utan problem!

Den underbart goda vita såsen samt den äppelrökta baconen på "Max Supreme" är verkligen inte som MCDs klart tråkigare burgare.
Citera
2006-03-08, 17:29
Avslutad
Aldrig ätit på mAx, finns ej nere i växjö, vi har inte ens burgerking :S
nån som vet om det kommer några sådana hit? Mc är ju så tråkigt
Citera
2006-03-08, 20:14
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigetkommer
2004 Max stämmer en falsk Max-restaurang i Iran som kopierat hela konceptet.

Paradoxalt nog verkar de ju jävligt stolta över att ha blivit kopierade, varför annars ha med det i sin historia.
Citera
2006-03-08, 20:17
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Spelar det verkligen någon roll att hamburgaren innehåller en massa konstiga grejer? Man äter för att det är gott, inget annat.
Och i det fallet så går Max om BK och MCD utan problem!

Den underbart goda vita såsen samt den äppelrökta baconen på "Max Supreme" är verkligen inte som MCDs klart tråkigare burgare.

Ja, man äter för att det är gott, och godast är när det är så mycket kött som möjligt och så lite ägg, torrmjölk och potatis i burgaren. Får den beskrivna sörjan ens lov att kallas hamburgare?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in