2006-03-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boogie-ad
Jag bor inte norr om Piteå men du börjar närma dig, sen är det ju tur att det finns valmöjligheten att kunna välja bestik eller inte. Jag tycker att mat äter man med kniv och gaffel och du får tycka tvärtom eftersom det inte är dina skitiga fingrar som för maten till min mun.

Rätt länge sedan jag slaktade en ren faktiskt, tyvärr har dom nästan försvunnit från våra gator nu när isbjörnen explosionsartat tagit över. Där du gosse snackar vi om att det är tur man har kniven med sig..

Fikabröd äter jag inte med kniv och gaffel utan med munnen.

SÖDER om Piteå ska det ju vara. Stockholm? :smart:

Vi stockholmare har inte uppfunnit kniv och gaffel ännu. Vi står ju trots allt i 3 timmars kö för att få komma in på en krog för att pröjsa 60 spänn för en bira och 40 spänn för en latte.

Vad sa dom nu. Det tar oss 2 timmar att lyssna på kvarti fem-ekot.
Citera
2006-03-08, 00:24
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
SÖDER om Piteå ska det ju vara. Stockholm? :smart:

Vi stockholmare har inte uppfunnit kniv och gaffel ännu. Vi står ju trots allt i 3 timmars kö för att få komma in på en krog för att pröjsa 60 spänn för en bira och 40 spänn för en latte.

Vad sa dom nu. Det tar oss 2 timmar att lyssna på kvarti fem-ekot.

Du är inte riktigt nära nu heller Jag finns någonstans mellan Piteå i norr och Umeå i söder...

Du skulle bli poppis bland dina polare om jag skickade dig en icakasse med plastbestik då alltså och som grädde på moset borde jag kunna slänga med en tunna eldvatten så du slipper köpa så dyr öl.
Citera
2006-03-08, 00:35
Bannlyst
Traden handlar alltsa om att MAX har gatt om Burger King, inget annat, vanligen aterga till amnet...

/ Moderator...
Citera
2006-03-08, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotvå
För mej är det ett under att folk hyllar MAX. Tar lång tid, smakar inget vidare, och är inte direkt billiga heller. Dessutom ligger MAX i regel på lite udda ställen.

Tar lång tid? Hörru du... jag var och käkade på Max ikväll... var direkt vid kassan och fick vänta max 1 minut på min burgare.
Smakar inget vidare? Jag tycker nog du ska gå till första bästa doktor och be denne kolla dina smaklökar som verkar vara helt missbildade. Max på udda ställen? Nja vet inte det ja. Jag spankulerade över Norrmalmstorg här i Sthlm ikväll och sedan gled jag lite galant in på Max Det kallar inte jag udda ställe.
Citera
2006-03-08, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Tar lång tid? Hörru du... jag var och käkade på Max ikväll... var direkt vid kassan och fick vänta max 1 minut på min burgare.

Du är lurad. Tog du tid från det att du BESTÄLLDE?

För på MAX får man först stå i en kö för beställning, sen går du vidare till nästa kö där du ska betala för att till sist stå i läskkön.
Därför är det bara 1 minut kvar när du väl beställt, betalat och hämtat din läsk.

Samma scenario har du i driven: Beställa i första luckan/högtalaren, nästa lucka betala, nästa lucka få maten.

Försök få det till 1 minut när du inte är själv på hela MAX. Klart det bara tar 1 minut att göra EN hamburgare.
Citera
2006-03-08, 02:06
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Smakar inget vidare? Jag tycker nog du ska gå till första bästa doktor och be denne kolla dina smaklökar som verkar vara helt missbildade. Max på udda ställen? Nja vet inte det ja. Jag spankulerade över Norrmalmstorg här i Sthlm ikväll och sedan gled jag lite galant in på Max Det kallar inte jag udda ställe.

Och dina upplevelser är naturligtvis singinfiktitva för alla maxrestaruranger i sverige? Jag har väntat +15 minuter flera ggr i drive-in luckan.

För övrigt anser jag att;

1. Snabbmatsställen av typen McDonalds, Max, Sibylla mfl. endast med nöd och näppe kvalar in under rubriken Mat & Dryck. Är man inte full går det inte att äta.

2. Att argumentera för det ena eller andra tyder på väldigt dålig smak.

3. Att läsa, eller än värre skriva, i en tråd som denna är att för evigt deklarera sin dåliga smak.
Citera
2006-03-08, 10:20
Medlem
hansolo86s avatar
Denno: när ska dom öppna på överby egentligen? har ju gått hur lång tid som helst å inget händer? dom kan ju inte säga att de ska öppna å sen bara skita i att göra de
Citera
2006-03-08, 10:41
Medlem
WaRs avatar
http://www.max.se/news.aspx?id=1052
Citera
2006-03-08, 11:00
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Finns det MAX i Malmö, alls?

Nej, man kan undra vad de är rädda för i Malmö? Den ovälkomna konkurrensen från Falafel #1? Kanske är Malmö en för svår stad att starta upp i, just pga vårt redan stora utbud av alternativ snabbmat. I vilket fall som helst är det ju underligt att MAX på 40 år aldrig ens försökt i rikets tredje stad.
Citera
2006-03-08, 11:10
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Och dina upplevelser är naturligtvis singinfiktitva för alla maxrestaruranger i sverige? Jag har väntat +15 minuter flera ggr i drive-in luckan.

För övrigt anser jag att;

1. Snabbmatsställen av typen McDonalds, Max, Sibylla mfl. endast med nöd och näppe kvalar in under rubriken Mat & Dryck. Är man inte full går det inte att äta.

2. Att argumentera för det ena eller andra tyder på väldigt dålig smak.

3. Att läsa, eller än värre skriva, i en tråd som denna är att för evigt deklarera sin dåliga smak.

Det är nog snarare du som är en kräsen hycklande stofil. Jag tycker nästan synd om dig om du inte kan uppskatta en flottig burgare. Dessutom har du själv både läst och skrivit i denna tråd.
Citera
2006-03-08, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Nej, man kan undra vad de är rädda för i Malmö? Den ovälkomna konkurrensen från Falafel #1? Kanske är Malmö en för svår stad att starta upp i, just pga vårt redan stora utbud av alternativ snabbmat. I vilket fall som helst är det ju underligt att MAX på 40 år aldrig ens försökt i rikets tredje stad.

Det är ju först nu på senare tid som max har etablerat sig någorlunda centralt i sthlm. Innan dess fanns det bara i vårby och barkarby.

Om man tittar på deras karta så ser man att max främst har etablerat sig längs motorleder och dyl istället för stadskärnor.
Citera
2006-03-08, 11:21
Medlem
Azzes avatar
Jag uppskattade i alla fall min flottiga Max-burgare igår. Och flottig var just vad jag tyckte den var. Tycker deras dressing känns rätt så "tung" faktiskt.

Vad gäller placeringen av restuarangerna, så gäller det i alla fall här i Linköping, att man "måste" ha bil för att komma dit. Den (snart De!) ligger inte precis centralt, utan vid infarten till stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in