2006-03-07, 21:51
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Måste ju vara hyffsat korkad om man tror att ALLA som käkar på donken käkar på samma sätt hemma eller när man är bortbjuden.

Så du tycker att det är okej att svina när du är bland folk men inte när du är hemma eller bortbjuden?
Citera
2006-03-07, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Dagens I-landsproblem?
Hellre en ketchup-mugg än att kladda ut skiten som en ouppfostrad sexåring. Nu är det sällan jag har ketchup till mina pommes, så det problemet har jag inte reflekterat över, men att kladda ut skiten över brickan är ju enbart tragiskt. Och de få gånger jag har ketchup till mina pommes fungerar ketchup-muggen utmärkt. Vad får du för jävla jättepommes som jag inte får? Orättvist, fan.

Men orka käka dom en och en.

Sen verkar det som att folk överdramatiserar en aaaaaning bara. Trycker ju inte ut 500gram ketchup och strör 30 påsar peppar över brickan. Mängden ketchup kanske motsvarar 3 ketchup-muggar.

Och eftersom jag oftast käkar BigMac så trycker jag ut ketchupen i kartonglocket. Och sen har jag väl nästan helt gått över till att lägga ketchupen på hamburger-papperet (om jag inte käkar BM) istället för på brickunderlägget. Underlägget har en tendens att gå sönder när det sugit in sig för mycket ketchup.
Citera
2006-03-07, 21:54
Medlem
Citat:
Så du tycker att det är okej att svina när du är bland folk men inte när du är hemma eller bortbjuden?

Men svinar man om man lägger ut ketchup på brickan? Det är ju min tallrik.
Citera
2006-03-07, 21:55
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Men svinar man om man lägger ut ketchup på brickan? Det är ju min tallrik.

Eftersom det ser riktigt svinigt ut så skulle jag vilja påstå att så är fallet.
Citera
2006-03-07, 21:56
Medlem
freeplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Snart finns ett MAX när mig!!!
Dom öppnar snart på Överby i Trollhättan!

Ska dom öppna där? det har jag missat helt, gött mos. då slipper man Macdonalds sura burgare!
Citera
2006-03-07, 22:01
Medlem
Citat:
Eftersom det ser riktigt svinigt ut så skulle jag vilja påstå att så är fallet.

Ketchup på tallrik tycker inte jag är svinigt. För som sagt, min bricka är min tallrik.

Men vi får självklart tycka olika. Undrar hur du äter biff, bea-sås och strips hemma.
Har du stripsen i en mugg bredvid och såsen är köpt på tub för att inte kladda ner tallriken för mycket?
Citera
2006-03-07, 22:02
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Du är väl en sån som käkar snabbmat med kniv och gaffel + sätter servetten under hakan så att du inte spiller på kostymen.
För inte käkar väl en uppfostrad kille som du med händerna?

Måste ju vara hyffsat korkad om man tror att ALLA som käkar på donken käkar på samma sätt hemma eller när man är bortbjuden.

Självklart äter jag med kniv och gaffel på taldrik om det inte enbart är en hamburgare, ingen servett under hakan dock.

Sen att du käkar som ett mongo när du är bortbjuden var ju lite ironiskt, men det är klart att är man lika intelligent dom clownen mcdonald så hänger man ju inte med i svängarna
Citera
2006-03-07, 22:03
Medlem
Sjuttiotvås avatar
För mej är det ett under att folk hyllar MAX. Tar lång tid, smakar inget vidare, och är inte direkt billiga heller. Dessutom ligger MAX i regel på lite udda ställen.

Usch, inte gott. Gillar BK mest, bättre öppettider (natt!), så man kan fyllekäka där.

Annars förstår jag inte att folk käkar på hamburgerställena, inte prisvärt någonstans. Gå och käka en dagens på en riktig restaurang istället.
Citera
2006-03-07, 22:05
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ketchup på tallrik tycker inte jag är svinigt. För som sagt, min bricka är min tallrik.

Men vi får självklart tycka olika. Undrar hur du äter biff, bea-sås och strips hemma.
Har du stripsen i en mugg bredvid och såsen är köpt på tub för att inte kladda ner tallriken för mycket?

Bricka = Bricka. Tallrik = Tallrik.

Sedan när blev ketchup klassat som en sås? Ketchup är ketchup.
(Ja, jag vet att ketchup är en tomatsås. Tjafsar bara för tjafsandets skull)
Citera
2006-03-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boogie-ad
Självklart äter jag med kniv och gaffel på taldrik om det inte enbart är en hamburgare, ingen servett under hakan dock.

Sen att du käkar som ett mongo när du är bortbjuden var ju lite ironiskt, men det är klart att är man lika intelligent dom clownen mcdonald så hänger man ju inte med i svängarna

Såg nu att du bodde norr om Piteå. Då förstår jag att du argumenterar för kniv&gaffel-ätande.

McD fick stänga 2 restauranger uppe i norr för 10(?) år sen (Umeå och Luleå?) pga att man inte hade kniv och gaffel att tillgå. Så dom gick till MAX och Frasses istället.
Men nu när dom åter öppnade restaurangerna där uppe så skrev man att man nu lagt till kniv och gaffel i sortimentet.

Men jag kan förstå att man inte vill äta med händerna när man slaktat renar hela dagarna.

Och åter igen, man är hyffsat korkad om man tror att vi käkar som mongon även när vi är bortbjudna. Man anpasssar ätande med tanke på omgivningen. Tror inte alla som äter på Nobel-festen äter på samma sätt och har samma klädsel på sig när dom äter hemma.

Käkar du fikabröd med kniv och gaffel?
Citera
2006-03-07, 22:50
Medlem
Citat:

(Ja, jag vet att ketchup är en tomatsås. Tjafsar bara för tjafsandets skull)

Citera
2006-03-07, 23:14
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Såg nu att du bodde norr om Piteå. Då förstår jag att du argumenterar för kniv&gaffel-ätande.

McD fick stänga 2 restauranger uppe i norr för 10(?) år sen (Umeå och Luleå?) pga att man inte hade kniv och gaffel att tillgå. Så dom gick till MAX och Frasses istället.
Men nu när dom åter öppnade restaurangerna där uppe så skrev man att man nu lagt till kniv och gaffel i sortimentet.

Men jag kan förstå att man inte vill äta med händerna när man slaktat renar hela dagarna.

Och åter igen, man är hyffsat korkad om man tror att vi käkar som mongon även när vi är bortbjudna. Man anpasssar ätande med tanke på omgivningen. Tror inte alla som äter på Nobel-festen äter på samma sätt och har samma klädsel på sig när dom äter hemma.

Käkar du fikabröd med kniv och gaffel?

Jag bor inte norr om Piteå men du börjar närma dig, sen är det ju tur att det finns valmöjligheten att kunna välja bestik eller inte. Jag tycker att mat äter man med kniv och gaffel och du får tycka tvärtom eftersom det inte är dina skitiga fingrar som för maten till min mun.

Rätt länge sedan jag slaktade en ren faktiskt, tyvärr har dom nästan försvunnit från våra gator nu när isbjörnen explosionsartat tagit över. Där du gosse snackar vi om att det är tur man har kniven med sig..

Fikabröd äter jag inte med kniv och gaffel utan med munnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in