Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
I de mer södra delarna av Sverige har folk något som kallas "jobb". Det är lite svårt att beskriva för den som aldrig har hört talas om det, men principen bygger ofta på att man måste lägga en viss tid på att få vissa uppgifter gjorda. För detta får man pengar, alltså samma sak som ni norrlänningar får för att ligga på sofflocket. Detta med att folk har tidskrävande så kallade "jobb" gör att de värderar sin tid högre. De har ju inte har så gott om den som ni i Norrland. Alltså vill man inte spendera den på att vänta på mat som är risig var man än äter den, t ex hamburgare.
Du är precis så jävla korkad som du verkar vara, har jag uppfattat dig rätt så jobbar jag förmodligen dubbelt så mycket som du gör iaf. Har inte ni i dom södra delarna 45 minuters lunch? På 45 minuter hinner jag fan hem från jobbet och laga mig riktig mat och ta mig tillbaka och jag bor inte nära heller.
Men det var väl ändå inte det detta handlade om? Du får äta vart du vill och skönt är det ju att du inte väljer att äta på samma ställe som jag, du värderar kanske 2 minuters xtra navelluddspillande på lunchen så därför nöjer du dig med skosulan som du har växt upp med och jag värderar en fräsch nystekt hamburgare på en städad hamburgerestaurang, även om jag inte hinner pilla mig i naveln.
Att donken är äckligt kan väl ingen tveka på? Har du inte läst tråden om donken som f.d anställda skryter om vem som ollat mest hamburgare och spottat på pommesen?
Men det e klart det kan du ju acceptera bara du slipper vänta 1 minut på den.
Peace out