2006-03-06, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Vet inte om du lyckats undgå det, men jag hör varje dag folk som dissar amerikanska saker bara för att "man ska det". Folk tror att Bush personifierar USA och "han är ju ond". Självklart gäller detta även mat. Själv är jag pro-America som bara den.

Jag ar ocksa 'Pro-America', 'toppen-stalle', men jag behover inte tycka om McDonalds for det (eller?), jag har en egen asikt och vilja, stor det nagon, so fine, for mig ar US sa mycket mer an McDonalds, kopplingen mellan McDonalds och President Bush kan jag inte riktigt forsta...
Citera
2006-03-06, 22:13
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Jag ar ocksa 'Pro-America', 'toppen-stalle', men jag behover inte tycka om McDonalds for det (eller?), jag har en egen asikt och vilja, stor det nagon, so fine, for mig ar US sa mycket mer an McDonalds, kopplingen mellan McDonalds och President Bush kan jag inte riktigt forsta...
Men skriver jag otydligt eller vad är det med er...? ALLA får tycka vad fan de vill, jag har inte sagt nåt annat. Kopplingen McD-Bush är inte jag som gör, det är andra.
Citera
2006-03-06, 22:23
Bannlyst
Citat:
Men skriver jag otydligt eller vad är det med er...? ALLA får tycka vad fan de vill, jag har inte sagt nåt annat. Kopplingen McD-Bush är inte jag som gör, det är andra.

Givetvis tycker vi och jag vad fan vi vill, men att Du ror Dig i kretsar dar folk ar utav asikten att man "ska det" ar skrattretande...
Citera
2006-03-06, 22:25
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Du har aldrig varit söder om Piteå, eller?

Detsamma!

Konstigt, på Hamngatan var det precis tvärtom häromdan.

Jag bor söder om Piteå..

Smaken är som baken, mig gör det inget att du gillar torra skosulor. Genom att du inte äter på max så slipper jag ju iaf vänta på dig i kön och därigenom får min matt ännu lite snabbare (kanske så snabbt att jag inte ens hinner lägga ut snusen)..
Citera
2006-03-06, 22:57
Medlem
On fires avatar
Gillar inte Max efter en gång bojkotade jag det beror mest på att det inte finns en enda Max i närheten så varför ska jag ändra mig Först så fick man beställa sin mat två gånger inte vet jag varför. Först till en disk sedan till nästa och säga samma sak. Sedan fick man sin mat om man inte glömt vad man ville ha mellan disk ett och två.
Att det sedan tog riktigt långt tid gjorde saken inte bättre. Håller mig till BK men eftersom den försvan från staden för ett tag sedan så håller jag mig till kebab. Billigt och gott med helsvensk läsk
Citera
2006-03-06, 22:58
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogie-ad
Stolt norrlänning som gillar MAX!

Man undrar ju hur alla som älskar donken är funtade, okej att konceptet är fastfood men har man så jävla bråttom att man inte kan vänta medans dom tillagar en burgare då kan man fan käka fil...
I de mer södra delarna av Sverige har folk något som kallas "jobb", nigga. Det är lite svårt att beskriva för den som aldrig har hört talas om det, men principen bygger ofta på att man måste lägga en viss tid på att få vissa uppgifter gjorda. För detta får man pengar, alltså samma sak som ni norrlänningar får för att ligga på sofflocket. Detta med att folk har tidskrävande så kallade "jobb" gör att de värderar sin tid högre. De har ju inte har så gott om den som ni i Norrland. Alltså vill man inte spendera den på att vänta på mat som är risig var man än äter den, t ex hamburgare.
Citera
2006-03-06, 23:11
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
I de mer södra delarna av Sverige har folk något som kallas "jobb". Det är lite svårt att beskriva för den som aldrig har hört talas om det, men principen bygger ofta på att man måste lägga en viss tid på att få vissa uppgifter gjorda. För detta får man pengar, alltså samma sak som ni norrlänningar får för att ligga på sofflocket. Detta med att folk har tidskrävande så kallade "jobb" gör att de värderar sin tid högre. De har ju inte har så gott om den som ni i Norrland. Alltså vill man inte spendera den på att vänta på mat som är risig var man än äter den, t ex hamburgare.

Du är precis så jävla korkad som du verkar vara, har jag uppfattat dig rätt så jobbar jag förmodligen dubbelt så mycket som du gör iaf. Har inte ni i dom södra delarna 45 minuters lunch? På 45 minuter hinner jag fan hem från jobbet och laga mig riktig mat och ta mig tillbaka och jag bor inte nära heller.
Men det var väl ändå inte det detta handlade om? Du får äta vart du vill och skönt är det ju att du inte väljer att äta på samma ställe som jag, du värderar kanske 2 minuters xtra navelluddspillande på lunchen så därför nöjer du dig med skosulan som du har växt upp med och jag värderar en fräsch nystekt hamburgare på en städad hamburgerestaurang, även om jag inte hinner pilla mig i naveln.

Att donken är äckligt kan väl ingen tveka på? Har du inte läst tråden om donken som f.d anställda skryter om vem som ollat mest hamburgare och spottat på pommesen?

Men det e klart det kan du ju acceptera bara du slipper vänta 1 minut på den.

Peace out
Citera
2006-03-06, 23:13
Medlem
Presidentens avatar
Citat:
I de mer södra delarna av Sverige har folk något som kallas "jobb", nigga. Det är lite svårt att beskriva för den som aldrig har hört talas om det, men principen bygger ofta på att man måste lägga en viss tid på att få vissa uppgifter gjorda. För detta får man pengar, alltså samma sak som ni norrlänningar får för att ligga på sofflocket. Detta med att folk har tidskrävande så kallade "jobb" gör att de värderar sin tid högre. De har ju inte har så gott om den som ni i Norrland. Alltså vill man inte spendera den på att vänta på mat som är risig var man än äter den, t ex hamburgare.
Aha! Du har ett städjobb på McDonalds att sköta. Där har vi förklaringen till att du inte hann sno ihop något annat än FB:s i särklass fulast gjorda avatar.
Citera
2006-03-06, 23:22
Medlem
Bastardos avatar
Citat:

Men fortsätt äta skit då!
Citera
2006-03-06, 23:24
Medlem
El Zorros avatar
Det enda Max slår BK på är lökringarna. Allt annat är bättre på BK. Så är det
Citera
2006-03-06, 23:38
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex_kidd
Till skillnad från BK och McD så använder ju Max utdrygningsmedel i sina patties. Jag tycker att det märks. Max har det minst goda köttet av de tre.

Innehåll i Max patties:
Anmärkning: Svenskt nötkött, vatten, potatis, ägg, torrmjölk, koksalt, potatismjöl, buljongpulver, potatisfibrer, kryddor (kryddmix bestående av druvsocker, kryddextrakt (rosmarin), jästextrakt (salt, jästextrakt, maltodextrin), surhetsreglerande medel (E330), vegetabiliskt fett).

-http://www.max.se/food.aspx?page=prodinfo&showparts=1046#1046

Fyfan :spysmajly:

Får jag fråga vad som är så äckligt med att ha ägg, potatis och kryddor i köttfärsen...? Det är väl precis vad varenda en har i när man gör pannbiffar / hamburgare hemma...? Tycker det är betydligt godare än ren och torr färs. Smaken är ju som baken (spräckt, enligt Hyland), men spyframkallande kan jag inte förstå hur det kan vara...
Citera
2006-03-06, 23:41
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Äter sällan på MAX däremot gillar jag BK's lökringar, det blir där då jag får tillfälle, ingen av de finns där jag bor nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in