2019-06-28, 15:51
Avslutad
Jag fick ett erbjudande, få 2 nummer av Världens Historia, för endast 79:90, o du får en jacka, ett par hörlurar eller ett knivset på köpet. Du kan säga upp abonnemanget när du vill... Jaja, efter ett tag tyckte jag det var värt 80 kr för ett par hörlurar.

Men se, när jag skulle säga upp det, ja då hade "en ny period" börjat vilket gör att "de inte kan" makulera mitt abonnemang, men fick 4 nr till för runt 200 kr. Visst det är en bra tidning, men jag vill inte ha den.

Jag har vunnit mot Bonnier förr, se; (FB) Varning för Spänningszonen (Bonnier Bokklubb)! via ARN, så var uppmärksamma!

Tror inte jag orkar gå till ARN, o avslutar det på måndag! Om ni vill, kan jag skriva vilka fuffens-metoder de använder för att lura på en ett abonnemang... Tills jag fick rätt av ARN, var de oerhört näsvisa!

PS. Jag undanber mig allt som har med judar att göra, ta det i någon annan tråd!
Citera
2019-06-28, 16:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Hittade detta i ett erbjudande om Världens Historia:

Citat:
2 nr av Militär Historia + Multiverktyg med 12 verktygsdelar för 29,50 kr + 29,50 kr i porto och exp.
Efter erbjudandet fortsätter prenumerationen som tillsvidareprenumeration och kan avslutas när som helst.
Militär Historia utkommer 12 gånger om året.
Prenumerationen betalas för 3 nummer åt gången, totalt 269,70 kr. (89,90 kr per nummer)

https://prenumeration.militarhistoria.se/checkout/fa-2-nr-av-militar-historia-multiverktyg-med-12-verktygsdelar/?media=google

Det förstod säkert så i erbjudandet du tecknade.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-06-28 kl. 16:09.
Citera
2019-06-28, 16:15
Avslutad
Ja, det var säkert nått sånt, de menade. 200 kr är inte så jättemycket pengar, o det är en bra tidning. Men ändå, jag vill gå ut o varna ändå om man typ glömmer säga upp abonnemanget inom de 2-5 dagar det är möjligt.
Citera
2019-06-28, 16:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Ja, det var säkert nått sånt, de menade. 200 kr är inte så jättemycket pengar, o det är en bra tidning. Men ändå, jag vill gå ut o varna ändå om man typ glömmer säga upp abonnemanget inom de 2-5 dagar det är möjligt.

Ja, de räknar tyvärr med att man inte kommer ihåg det. Men som du säger, 200 kr är inte hela världen.
Citera
2019-06-28, 17:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Är väl inget att klaga på. Du fick en bra tidning i ditt tycke och en jacka, ett par hörlurar eller ett knivset för en billig peng. Givetvis hoppas de att folk glömmer bort att säga upp men om man gör det så blir det en rätt bra affär. Att sedan de där grejerna man får inte direkt brukar överstämma med bilderna (kass kvalité) är en annan femma.
Citera
2019-06-28, 17:12
Medlem
Använd din kalender. Ska man göra något en viss dag så skapa en bokning i kalendern för det på ett lämpligt klockslag då du kan göra det. Jag brukar använda kl.10:00. Du behöver inte tänka eller komma ihåg något utan en dag så plingar det till och du gör det som står i bokningen.
Lägg även in vilken sida man ska gå till eller vilket telefonnummer man ska ringa inklusive kundnummer och annat man kan behöva.
Då slipper man bli sur över att man blivit "lurad" vilket egentligen handlar om dålig disciplin och att man försöker lura företaget men istället åker man dit på det själv.
Citera
2019-06-28, 17:15
Medlem
du har alltså vunnit mot bonnier i en tvist? Nice, bra jobbat å så.

varför väljer du att köpa deras produkter igen?

vad förväntade du dig?
Citera
2019-06-28, 17:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Använd din kalender. Ska man göra något en viss dag så skapa en bokning i kalendern för det på ett lämpligt klockslag då du kan göra det. Jag brukar använda kl.10:00. Du behöver inte tänka eller komma ihåg något utan en dag så plingar det till och du gör det som står i bokningen.
Lägg även in vilken sida man ska gå till eller vilket telefonnummer man ska ringa inklusive kundnummer och annat man kan behöva.
Då slipper man bli sur över att man blivit "lurad" vilket egentligen handlar om dålig disciplin och att man försöker lura företaget men istället åker man dit på det själv.

Finns tjänster som fixar detta:
https://minatjanster.se

Går att göra en hacka på sådana här erbjudanden om det gäller saker som är lätta att sälja.
Citera
2019-06-28, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
du har alltså vunnit mot bonnier i en tvist? Nice, bra jobbat å så.

varför väljer du att köpa deras produkter igen?

vad förväntade du dig?
Jo, jag fick tillbaka 819 kr av de 971 kr jag krävde. O jag har alla böcker kvar... Skulle de kräva mig på dom säger jag att jag väntar på portopengar.

Jag förväntade mig ett par hörlurar o 2 nummer av Världens Historia för 79:90. Men sen gick det inte att säga upp förrän om 4 nya nummer...

Värmen gör en slööö.... Jag orkar knappt städa här. Än mindre ta kontakt med ARN... Men ger de sig inte nu när jag ringer o avbeställer på måndag, ja då blir det som i ovanstående fall!
Citera
2019-06-28, 17:36
Medlem
Handlar av (((de okritiserbara))) men blir sur över fulspel

Köper du bilar av Hassan sista pris också?

Alla vill åt dina pengar, med olika metoder.

Sponsra inte företag som bidrar till vårt folks död tack.
Citera
2019-06-28, 18:03
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Finns tjänster som fixar detta:
https://minatjanster.se

Går att göra en hacka på sådana här erbjudanden om det gäller saker som är lätta att sälja.
Vem fan låter en tredjepart gå igenom mina banktransaktioner.

Vet man inte vilka abonnemang man har bör man söka till Lyxfällan.
Citera
2019-06-28, 19:14
Medlem
Om en "ny period hade börjat" var du väl för sölig med att säga upp abonnemanget?

Hade du avslutat abonnemanget på dagen du fått första tidningen så hade den andra levererats och sen hade saken vart klar.

Du valde att... Vänta (oklart länge) och sen efter testperioden anklagar du dem för att suga pengar av dig.

Till min vetskap har 14 dagars ångerrätt på onlineköp efter att produkten är levereras och hade du klippt trådarna efter att du fått dina hörlurar hade saken varit över.

Såg för övrigt ett liknande erbjudande men där fick man 2nr och en stöldsäker ryggsäck (värde hela 799!) på köpet för endast typ 90 eller whatever. Har kikat på en sån väska tidigare och var allmänt intresserad men efter att ha googlat väskan och dess märke låg den snarare i 200 kronors klassen, för att inte tala om en drös tradera och blocket annonser nere för en hundring så skippade alltihop och införskaffar mig kanske en sådan rygga, fast ordentlig, vid ett senare skede från en faktisk återförsäljare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in