2019-06-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Identitet måste fastställas så han m fl inte dyker upp under andra namn.

Efter fängelsetiden kommer han att hävda att han är bög och kristen=PUT
Citera
2019-06-29, 16:16
Medlem
Jofs avatar
Tröttnade han på att vara sexslav eller att vara sugerboy?
Citera
2019-06-29, 16:22
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammedborgare
Jag vet bara att de fått bidrag.
hört att de får 18000kr i månaden som bidrag. Inte kollat upp siffran.
Citera
2019-06-29, 16:24
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Mannen har uttryckt att han motsäger sig häktningen och vill lämna Sverige.

– Jag vill påstå att han befinner sig i ett chocktillstånd. Han vill inte sitta inlåst. Han vill åka hem till sitt hemland"

Han kanske släpps vid nästa omhäktningsförhandling om han har lika stor tur som två av hans landsmän. I januari 2018 så knivhöggs en 23-årig svensk svårt i grannkommunen Grums ca två mil därifrån.

Två afghaner häktades men vid omhäktningen så släpptes den yngsta afghanen, beslutet överklagades till hovrätten som upphävde frisläppandet dagen efter men då hade den unge mannen redan lämnat landet. Hans kumpan släpptes även han något senare, misstankarna kvarstod men givetvis är även han nu borta. Det senaste jag läste var att åklagaren funderade på att lägga ner förundersökningen då männen inte längre antogs vara kvar i landet.

Ja så kan det gå till med utredningar i Värmland, så med lite tur kanske även den här pojken gör sorti på enklaste sätt.

/Provokatör
Citera
2019-06-29, 16:29
Bannlyst
Citat:
Identitet måste fastställas så han m fl inte dyker upp under andra namn.
Så skulle man kunna ha gjort.

Tror att det både är på ID kortet från skatteverket samt PUT kortet så finns det info om fingeravtryck mm. Men det finns inte i nån databas utan lagras bara på korten, så åker en kriminell till Danmark och vänder tillbaka och byter namn så kan man inte spåra att han varit här innan.

Löfvens vill väl inte göra det svårt för fifflare och kriminella att återvända hit.
Citera
2019-06-29, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så skulle man kunna ha gjort.

Tror att det både är på ID kortet från skatteverket samt PUT kortet så finns det info om fingeravtryck mm. Men det finns inte i nån databas utan lagras bara på korten, så åker en kriminell till Danmark och vänder tillbaka och byter namn så kan man inte spåra att han varit här innan.

Löfvens vill väl inte göra det svårt för fifflare och kriminella att återvända hit.

Det FINNS en stor jävla databas i EU för migranter och kriminella dömda i hela EU men sverige använder inte den !!!!
Citera
2019-06-29, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sammedborgare
Utgår från det faktum att 97% av ensamkmande är killar, att alla jag hör talas om som tar in dem i hemmet är damer. OCH att killarna ofta får bo kvar utan att damerna får bidrag. Kvinnor runt 70 har naturligtvis sexdrift. En bra lösning för dessa damer.
För att ta hand om EN ensamkommande får man ca 35 000kr före skatt i månaden, blir väl runt 20 efter skatt.

En som jag arbetet ihop med tog 2 st och fick 70 000kr i månaden, lät dem bo i en lillstuga och hade stenkoll på dem och deras internetbesökande. Inget att rekommendera för singelkvinnor, det är säkrare om de åker till Gambia och har "semester" istället.
Citera
2019-06-29, 16:40
Medlem
Citat:
Ja fruktansvärt! Han borde ha blivit tvångsinlagd! Fanns det inte plats där så kunde man skickat honom till annan psykinrättning!
Tragiskt att så mycket har nedmonterats i Sverige!

Nej, sådana som Ahmad är en stor anledning till att psykiatrin inte räcker till för svenskar. Han skulle inte ha fått någon vård alls, utan omgående internerats och deporterats till sitt hemland.
Citera
2019-06-29, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av axioms
Det FINNS en stor jävla databas i EU för migranter och kriminella dömda i hela EU men sverige använder inte den !!!!
Jag pratar om de kort som de får i sverige, där finns uppgifter i chipet, men det är INTE lagrat i nån databas, så kasserar du kortet så är uppgifterna borta.
Men hade som du säger sverige velat så kunde uppgifterna blivit sparade. Men nu vill ju inte löfven det.
Citera
2019-06-29, 16:43
Bannlyst
Jag undrar om Ahmad Nazari och Mohammad Rajabi känner varandra sedan tidigare i Iran?
Citera
2019-06-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Han kanske släpps vid nästa omhäktningsförhandling om han har lika stor tur som två av hans landsmän. I januari 2018 så knivhöggs en 23-årig svensk svårt i grannkommunen Grums ca två mil därifrån.

Två afghaner häktades men vid omhäktningen så släpptes den yngsta afghanen, beslutet överklagades till hovrätten som upphävde frisläppandet dagen efter men då hade den unge mannen redan lämnat landet. Hans kumpan släpptes även han något senare, misstankarna kvarstod men givetvis är även han nu borta. Det senaste jag läste var att åklagaren funderade på att lägga ner förundersökningen då männen inte längre antogs vara kvar i landet.

Ja så kan det gå till med utredningar i Värmland, så med lite tur kanske även den här pojken gör sorti på enklaste sätt.

/Provokatör

Släpper dem fria?!? Så korkat oprofessionellt! Varför frångår man sitt uppdrag skydda medborgare?
Citera
2019-06-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jag pratar om de kort som de får i sverige, där finns uppgifter i chipet, men det är INTE lagrat i nån databas, så kasserar du kortet så är uppgifterna borta.
Men hade som du säger sverige velat så kunde uppgifterna blivit sparade. Men nu vill ju inte löfven det.

Nej det är ett kryphål de håller öppna för att lugna de extremaste asylaktivisterna. Uppenbart ett bedrägeri när det talar om kontrollerad invandring och kontroll av vilka som kommer. Det stämmer ju inte alls med de lurar väldigt många väljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in