Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-23, 16:40
  #1777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Ahmed är slug. Eventuella sönderrivna kläder har han haft gott om tid att avlägsna.

Vad sidodiskussionen beträffar försökte jag läsa koranen en gång, men tråkades snart nästan ihjäl. Har du någon länk till någon seriös källa - gärna länk - till det du påstår?
Testa den här sidan och gå in under fliken Islam och välj underrubrik.
https://thereligionofpeace.com/
Om du vill kontrollera så att de inte fulciterar:
http://www.thequran.com/
Citera
2019-10-24, 01:59
  #1778
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Märkligt att så många i den här tråden helt utan reservationer köper Ahmeds version av händelseförloppet. När jag studerar matrialet får jag bilden av att MGM är en notorisk lögnare och psykopat, som har ytterst svårt att behärska sina gerontofila sexdrifter - han har ju gjort närmanden mot andra äldre kvinor också, och förefaller både inteligent och slug. I själva verket finns det mycket lite i FUPen förutom Ahmeds egna uppgifter som tyder på att BO och MGM skulle ha haft ett ömsesidigt sexuellt förhållande. Nu vet jag iochförsig inte vad som kommit fram under rättegången - det är ju lyckta dörrar.

"Under utredningen har det framkommit att eleven och lärarinnan hade en relation med varandra.

– Det där började sommaren 2018, det sexuella, berättar tonåringen i förhör.

Den bilden bekräftas av anteckningar som kvinnan fört innan sin död: ”Genom anteckningar som hänvisar till specifika datum kan bekräftas att den vänskapliga relationen utvecklas till en kärleksrelation någon gång under mitten av 2018.”

I sina anteckningar beskriver lärarinnan relationen som ”komplicerad och fel.” Förhör med personer i kvinnans närhet visar att hon hade hållit relationen hemlig"


https://www.expressen.se/gt/ung-man-...mordet-i-kil-/

Jag vet inte vilket material du har studerat men möjligheten att det är helt fel fall bör inte förringas med tanke på dina slutsatser. Och visst är det lyckta dörrar, kanske av hänsyn till "BO:s" anhöriga som nu slipper att alltför explicita detaljer sipprar ut?

Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Så ni som förtalar BO kan gå mördarens ärenden, i det att han kan få ett mildare straff.

Men det finns möjligen förmildrande omständigheter, kanske blev afghanen hänsynslöst utnyttjad av den äldre kvinnan som han stod i beroendeställning till? Kanske berövade han henne livet i ren vanmakt och frustration över att ha blivit sexuellt utnyttjad?
Citera
2019-10-24, 08:15
  #1779
Medlem
Är det någon som lagt märke till att den här tråden försvunnit helt från aktuella ämnen?
Har Flashback pressats av myndigheter, advokater att gömma detta ämne ?
Citera
2019-10-24, 11:28
  #1780
Medlem
spoilers avatar
"Åklagare yrkar på fängelse mellan 16 och 18 år och att den 20-årige mannen döms för mord.

/…/

Åklagaren Cecilia Aronsson vill också att den 20-årige mannen utvisas efter att han suttit av sitt straff, vilket försvarsadvokaten Anders Olsson inte hade några invändningar mot.
Rättegången fortsätter under dagen."

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7328080
Citera
2019-10-24, 15:35
  #1781
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad blir domen?

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
"Under utredningen har det framkommit att eleven och lärarinnan hade en relation med varandra.

– Det där började sommaren 2018, det sexuella, berättar tonåringen i förhör.

Den bilden bekräftas av anteckningar som kvinnan fört innan sin död: ”Genom anteckningar som hänvisar till specifika datum kan bekräftas att den vänskapliga relationen utvecklas till en kärleksrelation någon gång under mitten av 2018.”

I sina anteckningar beskriver lärarinnan relationen som ”komplicerad och fel.” Förhör med personer i kvinnans närhet visar att hon hade hållit relationen hemlig"


https://www.expressen.se/gt/ung-man-...mordet-i-kil-/

Jag vet inte vilket material du har studerat men möjligheten att det är helt fel fall bör inte förringas med tanke på dina slutsatser. Och visst är det lyckta dörrar, kanske av hänsyn till "BO:s" anhöriga som nu slipper att alltför explicita detaljer sipprar ut?



Men det finns möjligen förmildrande omständigheter, kanske blev afghanen hänsynslöst utnyttjad av den äldre kvinnan som han stod i beroendeställning till? Kanske berövade han henne livet i ren vanmakt och frustration över att ha blivit sexuellt utnyttjad?

Jag tror att lykta dörrar i det här målet beror på att Ingrids anhöriga skall slippa att allt för många mindre trevliga detaljer skall spridas på sociala medier.

Har hennes barn varit närvarande under rättegången?

Att hon hade ett sexuellt förhållande med den unge mannen är jag övertygad om. Hon verkar ha varit förälskad i honom men säkert inte han i henne. Att hon höll deras kärlek hemlig är fullt förståelig. Innerst inne visste Ingrid att detta var fel.

Skall bli intressant och se vad domen blir i tingsrätten.
Citera
2019-10-24, 17:40
  #1782
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
"Under utredningen har det framkommit att eleven och lärarinnan hade en relation med varandra.

– Det där började sommaren 2018, det sexuella, berättar tonåringen i förhör.

Den bilden bekräftas av anteckningar som kvinnan fört innan sin död: ”Genom anteckningar som hänvisar till specifika datum kan bekräftas att den vänskapliga relationen utvecklas till en kärleksrelation någon gång under mitten av 2018.”

I sina anteckningar beskriver lärarinnan relationen som ”komplicerad och fel.” Förhör med personer i kvinnans närhet visar att hon hade hållit relationen hemlig"


https://www.expressen.se/gt/ung-man-...mordet-i-kil-/

Jag vet inte vilket material du har studerat men möjligheten att det är helt fel fall bör inte förringas med tanke på dina slutsatser. Och visst är det lyckta dörrar, kanske av hänsyn till "BO:s" anhöriga som nu slipper att alltför explicita detaljer sipprar ut?



Men det finns möjligen förmildrande omständigheter, kanske blev afghanen hänsynslöst utnyttjad av den äldre kvinnan som han stod i beroendeställning till? Kanske berövade han henne livet i ren vanmakt och frustration över att ha blivit sexuellt utnyttjad?
Jo angående det understrykna så har detta upprepats gång på gång, men aldrig har några citat från dagboken som bekräftar sexuella kontakter, eller än mindre en ömsesidig sexuel relation kunnat anföras. Det som finns är sådant som tyder på att BO haft känslor för MGM, varit beviken på honom, och att de umgåtts i form av tedrickning, myskvällar med mera. För mig behöver man mer handfasta bevis på en ömsesidig sexuell relation än så, särskillt som en samfälld kör av anhöriga till BO fullständigt utesluter en sexuell relation till MGM. Skulle inte någon, en enda, misstänkt något? Det är naturligtvis möjligt att det finns mer graverande bevis för en relation, men då är det något som inte kommit ut till offentligheten.

Angående det kursiverade, så är det mycket riktigt så att ett "sexuellt utnyttjande" skulle kunna ses som en förmildrande omständighet - tänk er en tonårig flicka som knivar en 70 årig gubbe som hon står i beroendeställning till, och tjatat till sig sex! Dår skulle man se förmildrande omständigheter - kanske t.o.m. frikännande. Detta vet naturligtvis Ahmed - han är omvittnat mycket inteligent. Det är i hans intresse att utmåla BO som ett sexuellt rovdjur. Vi måste vara mycket skeptiska till allting som han påstår.

Tänk efter. Scenariot att Ahmed är en manipulativ psykopat driven av gerontofila lustar till våldtäkt och därefter mord på BO förklarar mer, än att BO och MGM skulle haft ett ömsesidigt sexuellt förhållande, då Ahmed helt plötsligt skulle äcklas av detta och döda BO. Han skulle ju bara förlora på detta.

Skulle jag ha rätt i detta, är de som förtalar BO, "nyttiga idioter" i Ahmeds tjänst.
__________________
Senast redigerad av Clodius 2019-10-24 kl. 17:43.
Citera
2019-10-24, 18:06
  #1783
Medlem
kruxet är väl att apan föredrar 15 år i finkan framför ett liva i Afghanistan. Det kan ha varit hans motiv hela tiden sedan han fick avslag.
Citera
2019-10-24, 18:09
  #1784
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
tänk er en tonårig flicka som knivar en 70 årig gubbe som hon står i beroendeställning till, och tjatat till sig sex! Dår skulle man se förmildrande omständigheter - kanske t.o.m. frikännande.
Flickan skulle självklart bli frikänd. Och dessutom fått diverse priser & en TV-gala.
Citera
2019-10-25, 09:09
  #1785
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Flickan skulle självklart bli frikänd. Och dessutom fått diverse priser & en TV-gala.
Fast jämförelsen haltar självfallet. Den ytterst vältränade Ahmed kan ju inte med någon som helst realism kunna påstå att han var fysiskt hotad av BO.
Citera
2019-10-25, 10:13
  #1786
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
kruxet är väl att apan föredrar 15 år i finkan framför ett liva i Afghanistan. Det kan ha varit hans motiv hela tiden sedan han fick avslag.

Njae, nu motsätter sig inte försvarsadvokaten eventuell utvisning. Jag kan däremot tänka mig att det var fegisens utväg till att bryta hela asylcykeln som han befann sig i - utredning, avslag, överklagande, ytterligare utredning, avslag, etc år ut och år in. Sådant kan driva en vanlig person till vansinne.

Åtminstone när han utvisas nu så kommer det ha gått så många år sedan hans familj skickade iväg honom för att söka asyl att allt har lär ha lagt sig på hemmaplan.
Citera
2019-10-25, 11:32
  #1787
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Fast jämförelsen haltar självfallet. Den ytterst vältränade Ahmed kan ju inte med någon som helst realism kunna påstå att han var fysiskt hotad av BO.
Det är sant.
Citera
2019-10-26, 12:59
  #1788
Medlem
Att äldre kvinnor (=de över 70) gillar att snaska på en Petter-Nicklas som har en annan färg än den normalt svenska.

https://om.svenskaspel.se/nyheter-tu...torvinst-i-tv/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback