2019-06-28, 13:41
Medlem
Synd att man har så jäkla låg lägstanivå, det känns som alla väntar på att någon annan ska göra det istället för att göra det själv. Bänkspelarna var riktigt dåliga idag också, Magarity var -18, Lundquist -12, Vesterberg -7 trots så lite speltid som möjligt. 1p tillsammans.
2019-06-28, 14:13
Medlem
Hade tänkt mig följa detta EM för engångs skull för jag har en liten basketnerv imig från Östersundstiden och trogen i publiken seendes Jämtland Basket på 80-talet.
Hjärtat klappade enorm för landslaget när de för några år sedan var på vippen att slå ut värdnationen Frankrike ur det mästerskapet i kvarten (?). Skiljde ett par 3-poängare på slutet. En bragd i sig då att ens ta sig till slutspelet.

Ser detta EM på Viasat TV3 Sport. Synnerligen dugliga kommentatorer.

Dominans förra matchen och genomklappning denna. Sånt de fåt ta med sig i bagaget och lära sig av.
Många intressanta synpunkter och iakttagelser av alla här på forumet .

Kan man rätta till det som gick galet denna match till Frankrike-matchen ? Man ska väl alltid gå för vinst men gör det nåt för fortsättningen med en förlust mot dom ?

P.S. Det är fotboll, hockey och friidrott jag följer fastnaglad framför TV: annars, så nyttigt med lite omväxling
D.S.
2019-06-28, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveItANice
Kan man rätta till det som gick galet denna match till Frankrike-matchen ? Man ska väl alltid gå för vinst men gör det nåt för fortsättningen med en förlust mot dom ?

Förlust gör troligtvis varken av eller till, vi lär bli trea i gruppen nu. Skulle Montenegro samtidigt slå Tjeckien riskerar man sistaplatsen men det är helt osannolikt så som poängskillnaden ser ut just nu då Montenegro är på väg mot stortorsk mot Frankrike.

Vid seger mot Frankrike samtidigt som Montenegro slår Tjeckien skulle vi däremot vinna gruppen och gå direkt till kvartsfinal. Seger mot Frankrike samtidigt som Tjeckien vinner ger en målskillnadsaffär och troligtvis en svensk andraplats. På pappret gör inte en andra- eller tredjeplats någon stor skillnad dock, det kommer bli en tuff men inte omöjlig åttondel oavsett, skulle tippa på Ukraina som konstant brukar hamna just utanför topp-8.
2019-06-28, 16:44
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Jag såg delar av första halvlek och tillräckligt av andra. Det skulle jag inte ha gjort. Jag trodde inte det var möjligt att ha en sådan fruktansvärt usel lägstanivå som de visade i andra halvlek, men damidrott förvånar mig ofta i den bemärkelsen. När damidrott utförs väl, så kan det se rätt hyfsat ut. Inte direkt jätteunderhållande spel, men... hyfsat. Väldigt basic. När de är i en dålig period är det så dåligt att man häpnar.

Inte ens om man försöker är det lätt att slå så usla passningar, läsa spelet så dåligt, inte ens träffa korgen på så många skott och spela så slött försvar som dessa svenska spelare gjorde. Det var bland det sämsta jag sett i basketväg. Visst, jag läste här i tråden att de inte är så samspelta, men man ska väl för fan klara av att slå en simpel studspassning om man spelar i ett landslag? Eller åtminstone träffa korgen när man skjuter? Icke. Det var en orgie i dåliga beslut och taskig teknik.

Något som också slog mig var hur dålig awareness spelarna hade, de hittade sällan den öppna spelare på planen och passningstempot... herregud. Inga av spelarna i något av lagen hade någon särskilt bra teknik som stack ut, tvärtom, de hade bara en move, crossover eller backa med arslet. Slutade de träna på dribblingstekniken när de var 9 år?

Att se en match i dambasket ligger jävligt, jävligt långt ner på min lista över vad jag skulle betala för.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2019-06-28 kl. 16:52.
2019-06-28, 20:30
Medlem
Hunden007s avatar
Sverige är iallafall vidare till åttondel då inbördes går först.

dock läsa av vilka Sverige får möta i andra gruppen.
2019-06-28, 20:42
Medlem
Storbritannien leder mot Spanien nästan halvvägs in. Vore en svensk mardröm med troligt möte mot Spanien isf, turneringsfavoriten som man förlorade med 30 bollar mot före turneringen.
2019-06-28, 21:46
Medlem
Spanien vände och vann, men det satt hårt inne..

Finns några scenarion kvar i båda grupperna men mycket talar för att det blir Storbritannien vi får möta i åttondel nu, som bevisligen ser ganska starka ut. Med det sagt så utklassade vi ett B-betonat Storbritannien stort med hela 87-45 för några veckor sen, vi hade själva inte Zahui och F. Eldebrink i den matchen.
2019-06-30, 16:02
Medlem
Hunden007s avatar
Sverige blir väl tvåa i gruppen om inte tjeckien vinner?
2019-06-30, 16:11
Medlem
Jepp, och nu lutar det starkt åt att vi får möta hemmanationen Lettland istället.

Å andra sidan, seger mot Frankrike ikväll så är kvartsfinalplatsen bärgad. Den blev just lite roligare.
2019-06-30, 16:12
Medlem
Hunden007s avatar
Tjeckien måste nog säkra så man inte fölorar med för mycket poäng.

ligger just nu på gränsen att åka ut oavsett resultat i Sverigesmatch.
2019-06-30, 16:14
Medlem
Hunden007s avatar
sista poängen där blev avgörande.

tjeckien åker ut!
2019-06-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
sista poängen där blev avgörande.

tjeckien åker ut!

Konstigt, Sverige piskar Montenegro och får stryk av Tjeckien.
Men Tjeckien klarar inte Montenegro.
Montenegro skulle ju vara strykpojken i gruppen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in