2020-08-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Jag har fått uppfattningen att Franky blev skjuten en bit ifrån bilen. Har jag uppfattat det fel? Jag trodde han låg en bit bort på en gräsmatta när de först visade bilder efter morden.
Sprang säkert en bit om skottet tog i benet
Citera
2020-08-10, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Kan det inte vara så enkelt som stress. De är ju inte på hemmaplan. Bilen skorna ak4 många saker tyder på stress. Dessutom många vittnen i fönstren

Jag kan ha fel men trodde han låg en bit bort och med tanke på att det blir strul med AKn och de hamnar i otakt så tror jag det är extra stress på den redan höga stressnivån. Eller om de helt enkelt var flöddriga.

Jag tror att det sköts fler skott med pistolen mot Franky och att man trodde man träffat bättre men inte kontrollerar. Varför skulle man bara skjuta 6 skott med pistolen och varför skulle alla skott man skjuter med pistolen träffa? Det är osannolikt med tanke på hur de skjuter och att det inte är helt enkelt att träffa med pistol på lite avstånd.
Citera
2020-08-10, 18:00
Medlem
Någon som har info om expressens uppgifter om att franky och mackan skulle vara släkt?
Citera
2020-08-10, 18:08
Medlem
Vilka loosers dom här grabbarna är. Undrar om dom verkligen fattar vilka långa straff som väntar vid en fällande dom nu när dom småskrattar i rätten.

Det är inte som i Sverige med rabatt och skit och ute igen efter bara några år.

KÖRDA.
Citera
2020-08-10, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Vilka loosers dom här grabbarna är. Undrar om dom verkligen fattar vilka långa straff som väntar vid en fällande dom nu när dom småskrattar i rätten.

Det är inte som i Sverige med rabatt och skit och ute igen efter bara några år.

KÖRDA.

De har ju vant sig att de kan köra lite på chansning. Det har ju gått tidigare för dem. De sitter häktade och går loss efter ett tag. Denna gång kommer det inte bli så som det ser ut. Så ja du har rätt. De genomförde det på ett klantigt sätt och blir ertappade med bevis som knyter dem till platsen. Som du säger så det det kört ut.

Att inte lyckas bränna bilen och sen ha blodiga skor i sin ägo är ju fel 1A. Amatörmässigt.
Citera
2020-08-10, 18:15
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Jag har fått uppfattningen att Franky blev skjuten en bit ifrån bilen. Har jag uppfattat det fel? Jag trodde han låg en bit bort på en gräsmatta när de först visade bilder efter morden.

Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Sprang säkert en bit om skottet tog i benet

Nej han låg vid bilen. Här är en blurrad bild där han ligger skottskadad/död vid passagerarsidan. Man kan till och med se mördarna som speglas i bilen. En av dem håller i en AK4.

https://imgur.com/f2RrIqZ

I videon som dansk media har publicerat så kan man även se efter att GM1 (Makkan?) fått hjälp med säkringen på AKn så springer han runt bilen till passagerarsidan där den andra GM2 står och där Franky ligger. Istället för att skjuta honom mer så ser det snarare ut som om han böjer sig in i bilen och skjuter Gucci ytterligare (14 skott) som förmodligen var i förarsätet även om det inte syns på bilden. Tycker det är märkligt att han då inte skjuter Franky mer som ligger precis vid hans fötter.
Senast redigerad av Xfiles 2020-08-10 kl. 18:20.
Citera
2020-08-10, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Nej han låg vid bilen. Här är en blurrad bild där han ligger skottskadad/död vid passagerarsidan. Man kan till och med se mördarna som speglas i bilen. En av dem håller i en AK4.

I videon som dansk media har publicerats så kan man även se efter att GM1 (Makkan?) fått hjälp med säkringen på AKn så springer han runt bilen till passagerarsidan där den andra GM2 står och där Franky ligger. Istället för att skjuta honom mer så ser det snarare ut som om han böjer sig in i bilen och skjuter Gucci ytterligare (14 skott) som sitter i förarsätet. Tycker det är märkligt att han då inte skjuter Franky mer som ligger precis vid hans fötter.

Tack. Trodde det var Gucci på marken. Ok då fattar jag. Helt klart så framstår det som om de rör till det på platsen och antingen är överstressade eller flöddriga. Nu dog ju båda ändå men det var ju långt ifrån säkert att Franky skulle dö. Går ju fort när lårartären är av men ändå. Bara ett skott.
Citera
2020-08-10, 18:22
Medlem
Xfiless avatar
Någon som vet vad de ens gjorde i CPH? Vem lurade dit dem och i vilket ärende?
Citera
2020-08-10, 18:29
Medlem
Citat:

I videon som dansk media har publicerat så kan man även se efter att GM1 (Makkan?) fått hjälp med säkringen på AKn så springer han runt bilen till passagerarsidan där den andra GM2 står och där Franky ligger. Istället för att skjuta honom mer så ser det snarare ut som om han böjer sig in i bilen och skjuter Gucci ytterligare (14 skott) som förmodligen var i förarsätet även om det inte syns på bilden. Tycker det är märkligt att han då inte skjuter Franky mer som ligger precis vid hans fötter.

Den som ligger vid bilen är GUCCI! Franky han springa en bit.
Citera
2020-08-10, 18:30
Medlem
Citat:
Tack. Trodde det var Gucci på marken. Ok då fattar jag. Helt klart så framstår det som om de rör till det på platsen och antingen är överstressade eller flöddriga. Nu dog ju båda ändå men det var ju långt ifrån säkert att Franky skulle dö. Går ju fort när lårartären är av men ändå. Bara ett skott.
Det är Gucci på marken. Franky blev ju endast skjuten med ett skott. Man ser på videon att de är personen som ligger ner som får 14 AK skott i sig?
Citera
2020-08-10, 18:32
Medlem
Citat:

Det avhandlades väl ganska tidigt i tråden att det är Gucci som ligger under bilen. Kroppstypen stämde inte överens med Frankys. Franky var större.
Stirra er inte blinda på texten ”A.Y Fayye”, den kan vem som helst ha skrivit.

Inlägg #883 så ser ni samma bild men utan censuren, se hur smal han är och jämför med bilderna på Franky.
Senast redigerad av Humleburk 2020-08-10 kl. 18:43. Anledning: Hänvisning till tidigare inlägg
Citera
2020-08-10, 18:33
Medlem
Citat:
Jag kan ha fel men trodde han låg en bit bort och med tanke på att det blir strul med AKn och de hamnar i otakt så tror jag det är extra stress på den redan höga stressnivån. Eller om de helt enkelt var flöddriga.

Jag tror att det sköts fler skott med pistolen mot Franky och att man trodde man träffat bättre men inte kontrollerar. Varför skulle man bara skjuta 6 skott med pistolen och varför skulle alla skott man skjuter med pistolen träffa? Det är osannolikt med tanke på hur de skjuter och att det inte är helt enkelt att träffa med pistol på lite avstånd.

Vet man vilka vapen som var inblandade? Många revolvrar har kapacitet på 6.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in