2019-06-24, 19:14
Medlem
Vill göra en hel sleeve i svart, en så kallad blackout. Inget motiv utan helsvart arm. Se bild.

Kollade med tatueraren som gjorde min stjärna under ögat och han sa att det tar ungefär 3 sittningar ā 4 timmar till en kostnad av 1000 kr per timme. Efteråt kan man behöva fylla i beroende på hur huden hanterar den stora mängden färg.

Bara för att se vad andra tatuerae tar så har jag ringt runt och fått priser från 6,000 till 30.000 kr, för en enkel hel sleeve i svart. Snacka om att vissa tar överpriset för något så "enkelt" som att svärta en arm.

Visst, det är fri prissättning men vafan! 30 lök!?

Kommer göra den hos han som gjorde stjärnan men är bara nyfiken på vad ni anser är skäligt pris för en "simpel" blackout?
Citera
2019-06-24, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelfel
Vill göra en hel sleeve i svart, en så kallad blackout. Inget motiv utan helsvart arm. Se bild.

Kollade med tatueraren som gjorde min stjärna under ögat och han sa att det tar ungefär 3 sittningar ā 4 timmar till en kostnad av 1000 kr per timme. Efteråt kan man behöva fylla i beroende på hur huden hanterar den stora mängden färg.

Bara för att se vad andra tatuerae tar så har jag ringt runt och fått priser från 6,000 till 30.000 kr, för en enkel hel sleeve i svart. Snacka om att vissa tar överpriset för något så "enkelt" som att svärta en arm.

Visst, det är fri prissättning men vafan! 30 lök!?

Kommer göra den hos han som gjorde stjärnan men är bara nyfiken på vad ni anser är skäligt pris för en "simpel" blackout?
Mest troligt tyckte han som sa 30papp att det verkade som ett tråkigt jobb helt enkelt.
Citera
2019-06-24, 19:21
Medlem
Ska du verkligen ha en helsvart arm så prata med någon tatuerare som har lärling som behöver nöta maskin, då kan det bli billigt.
Citera
2019-06-24, 19:21
Medlem
Han gör som alla andra gör som prissätter jobb de inte vill göra. Sätter ett överpris och om kunden är dum nog att betala så löser dem det med ett leende på läpparna.

Måste vara ett hån för en tatuerare att göra något sådant.
Citera
2019-06-24, 19:24
Medlem
12 000 skulle jag säga är rimligt. Det tar lika lång tid som en vanlig helarms sleeve nästan skulle jag tro. Dessutom otroligt meningslöst och patetiskt därav prishöjning.
Citera
2019-06-24, 19:25
Medlem
Du får ju räkna in tiden för arbetet. Skitsamma om motivet är lätt eller inte. En bra tatuerare tar betalt efter det denne anser att sin tid är värd.

Se det såhär.
På de timmar du ska få din arm svart hade han säkerligen kunnat klämma in ett antal andra kunder han tjänat mer på. Således måste kostnaden för dig väga upp den uteblivna inkomsten.

Economics 101 som de säger på andra sidan pölen.
Citera
2019-06-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Du får ju räkna in tiden för arbetet. Skitsamma om motivet är lätt eller inte. En bra tatuerare tar betalt efter det denne anser att sin tid är värd.

Se det såhär.
På de timmar du ska få din arm svart hade han säkerligen kunnat klämma in ett antal andra kunder han tjänat mer på. Således måste kostnaden för dig väga upp den uteblivna inkomsten.

Economics 101 som de säger på andra sidan pölen.
Ungefär så ja. Försök få Iron Maiden att spela några låtar på en svensexa med liknande argument och se hur det går.
Citera
2019-06-24, 19:53
Medlem
Ska den vara helt i svart så gör i Thailand dagarna innan du åker hem.
Citera
2019-06-24, 22:16
Medlem
Betala 6000 för att aldrig kunna få ett vettigt jobb? Känn absolut inte att jag är här för att jävlas, men har du verkligen tänkt igenom vad detta innebär, och vad andra i ditt framtida yrkesliv mm. kommer att tycka om den?

Men men, inte det du ville höra...

... Om du nu är helt säker att att du vill ha en svart arm, kör på de som erbjuder 6000kr då och strunta helt i dem för 30k? 6000 är knappast ett problem med tanke på vilket stort beslut det skulle vara. Hade jag tatuerat hela armen skulle jag absolut inte göra det hos nån galning som enbart vill ha 500 spänn. Proffsutrustning som har minsta möjliga negativ påverkan på huden måste kosta mycket pengar att underhålla, men det har du säkert koll på bättre än vad jag har.
Citera
2019-06-25, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Mest troligt tyckte han som sa 30papp att det verkade som ett tråkigt jobb helt enkelt.

Då säger man nej till jobbet. Att svina och ta ut ett överpris visar vilken slags person man har att göra med.

Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Ska du verkligen ha en helsvart arm så prata med någon tatuerare som har lärling som behöver nöta maskin, då kan det bli billigt.

Aldrig i livet. En lärling har ännu inte fått in känslan för hur djupt man ska gå etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Han gör som alla andra gör som prissätter jobb de inte vill göra. Sätter ett överpris och om kunden är dum nog att betala så löser dem det med ett leende på läpparna.

Måste vara ett hån för en tatuerare att göra något sådant.

Är det ett hån för en tatuerare att tatuera... att göra sitt jobb!?

Citat:
Ursprungligen postat av ClickBait
Hur blev stjärnan under ögat? Blev det bra?

Blev kalas.

Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
12 000 skulle jag säga är rimligt. Det tar lika lång tid som en vanlig helarms sleeve nästan skulle jag tro. Dessutom otroligt meningslöst och patetiskt därav prishöjning.

Ungefär som din kommentar då...

Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Varför vill du bli svart afrikan?

Så om man tatuerar sig så byter man hudfärg och ras!? Blev det fel när du tänkte eller är du bara dum rent generellt?

Citat:
Ursprungligen postat av Barbagrej
Vänta nu.

Du är alltså vit och ska betala för att få en del av dig som en Neger?

Detta land är fan helt tappat.

Samma fråga som ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Betala 6000 för att aldrig kunna få ett vettigt jobb? Känn absolut inte att jag är här för att jävlas, men har du verkligen tänkt igenom vad detta innebär, och vad andra i ditt framtida yrkesliv mm. kommer att tycka om den?

Vad andra tycker bryr jag mig inte om det minsta. Tycker det är helt okej att arbeta på lager och få ut 26,500 kr efter skatt.
Citera
2019-06-25, 15:07
Avslutad
Får man fråga varför du överväger något som för den absoluta majoriteten framstår som galenskap?
Citera
2019-06-25, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelfel
Är det ett hån för en tatuerare att tatuera... att göra sitt

En tatuerare väljer sina kunder och jobb. Om tatueraren inte vill göra något för att den inte vill så kan den.

En tatuerare faller således aldrig under devisen ”håll käften och sköt ditt jobb”
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in