2019-06-23, 21:21
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Se rubrik. Har faktiskt inte hittat något online,,
Citera
2019-06-23, 21:23
Medlem
franges avatar
Prislappen?
Citera
2019-06-23, 22:04
Medlem
killawifes avatar
Tydligen är den bättre, enligt denna test som säkert inte är sponsrad av Yes platinum på något sätt:

https://www.testfakta.se/sv/hem-hushall/article/skinande-ren-testvinnare-i-diskmedelstest
Citera
2019-06-23, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Tydligen är den bättre, enligt denna test som säkert inte är sponsrad av Yes platinum på något sätt:

https://www.testfakta.se/sv/hem-hushall/article/skinande-ren-testvinnare-i-diskmedelstest

Läs de två kommentarerna.,
Citera
2019-06-23, 22:59
Bannlyst
det är lite lustigt det där hur det för varje produkt blir bara mer och mer och mer rent, vare sig det är diskmedel eller tvättmedel... när dom började med disk och tvättmedel från början då måste det ju ha varit väldigt skitigt för det kan ju inte blir mer och mer rent i all oändlighet...
Citera
2019-06-23, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Läs de två kommentarerna.,

Vad är det för fel på dem?
Citera
2019-06-23, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
Vad är det för fel på dem?

Inga alls men det ger ju resultatet viss förklaring.
Citera
2019-06-23, 23:40
Medlem
F.Hansens avatar
Tycker att det är skillnad mellan yes olika produkter. Yes som jag använt inom restaurang är mycket effektivare än yes för hemmabruk.

Så antagligen är de effektiva komponenterna betydelsefulla och finns mer i en dyrare produkt.

Dock är vanligt yes tillräckligt bra för ett hemmahushåll tycker jag. Man får ju diska smart, bara att fördiska med uppblötning eller grovskrubbning. Så lossnar allt när går in med disksvamp med diskmedel.
Citera
2019-06-23, 23:52
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Tycker att det är skillnad mellan yes olika produkter. Yes som jag använt inom restaurang är mycket effektivare än yes för hemmabruk.

Så antagligen är de effektiva komponenterna betydelsefulla och finns mer i en dyrare produkt.

Dock är vanligt yes tillräckligt bra för ett hemmahushåll tycker jag. Man får ju diska smart, bara att fördiska med uppblötning eller grovskrubbning. Så lossnar allt när går in med disksvamp med diskmedel.

Vi vet väl inte om det är maskindiskmedel eller handdiskmedel det rör sig om?
Själv använder jag Finish diskmaskinstabletter. Kostar hälften mot Yes. "Finish Powerball" heter det. Blir sprillans rent, utan fördisk eller blötläggning. Betalar 49:90 för en påse med 70 tabletter.

Men skillnaden tror jag egentligen inte på.

Testfakta har ett test i ämnet.

(Måste vara Stockholmspriser i testet, för sådana priser betalar jag inte här i Göteborg)
Citera
2019-06-24, 01:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Jag har provat båda och jag tycker faktiskt att det är skillnad. Diskmaskiner borde inte känna av placeboeffekten så platinum är nog bättre på något sätt.
Citera
2019-06-24, 01:22
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag har provat båda och jag tycker faktiskt att det är skillnad. Diskmaskiner borde inte känna av placeboeffekten så platinum är nog bättre på något sätt.

Jag måste nog instämma i det. Platinum är bättre, ganska mycket bättre till och med.
Citera
2019-06-24, 16:16
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Jag måste nog instämma i det. Platinum är bättre, ganska mycket bättre till och med.
Även jag instämmer; Platinum rockar betydligt mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in