2006-03-05, 21:36
Medlem
Är det någon som har det nya jägarexamensprovet?
fint med lite Instuderingsfrågor
Citera
2006-03-05, 22:51
Medlem
Det fanns övningsfrågor på www.jagareforbundet.se förr i tiden.
Citera
2006-03-05, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Det fanns övningsfrågor på www.jagareforbundet.se förr i tiden.

Finns där fortfarande, även det nya.
http://www.jagareforbundet.se/jagarexamen/default.asp

Skulle tro att originalprovet är av samma karaktär som högskoleprovet samt div. körkortsprov, dvs. hålls hemliga. Kom originalen ut och skulle komma i cirkulation skulle det kunna börja ifrågasättas om samtliga som tagit examen med det nya proven verkligen kunde ett skit om jakt och vilt eller bara haft möjligheten att läsa på ett antal frågor efter facit.

Ingen bra idé med andra ord!

Tro mig, det går att läsa till ändå.

Good luck.
Citera
2006-03-05, 23:59
Medlem
InkoPinkos avatar
När jag gjorde "det gamla" provet var frågorna till 85% identiska med instuderingsfrågorna i övningsboken.
Citera
2006-03-06, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InkoPinko
När jag gjorde "det gamla" provet var frågorna till 85% identiska med instuderingsfrågorna i övningsboken.

Kan meddela att det stämmer ganska bra fortfarande, lär du dig frågorna på webben (se tidigare länk) samt frågorna i böckerna (tot 7 st böcker) är du "hemma".

Så det är inte så jäkla svårt att man måste ha facit.
Citera
2006-03-06, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-O-Ny-man
Kan meddela att det stämmer ganska bra fortfarande, lär du dig frågorna på webben (se tidigare länk) samt frågorna i böckerna (tot 7 st böcker) är du "hemma".

Så det är inte så jäkla svårt att man måste ha facit.

En historia jag har hört är att det förr cirkulerade 8 st olika prov med frågor ur gamla övningsboken. Sen vet jag folk som knäckt studieproblem på annat sätt, några skåningar jag känner formulerade en lösning: "Simmar fågeln på bilden in från vänster, så är svaret D". Rekommenderar att du lär dig på riktigt istället.
Citera
2006-03-08, 08:58
Medlem
devildogs avatar
facit

När jag tog provet för x-atal år sedan fanns det en bok med alla frågor och svar på alla olika prov,men det är lika lätt(svårt) att plugga ur orginal böckerna.har tyvärr glömt isdn nr,karnse finns på dc++
Citera
2006-03-08, 11:02
Medlem
Cheioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tex
Är det någon som har det nya jägarexamensprovet?
fint med lite Instuderingsfrågor

ja...
Citera
2006-03-09, 10:40
Medlem
Tragics avatar
http://www.jagartorget.com/
är en bra plats där du kan öva på jägarfrågor dock kräver det att du blir medlem (kostnads fritt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in