2021-04-11, 22:46
Medlem
När han snubben blev skjuten i trappuppgången så tog han som sköt av den dödes skor och sockar. Vad var det gör "ritual"? Är inte så insatt i ämnet tyvärr
Citera
2021-04-11, 23:18
Medlem
SkogsKonungs avatar
Varför detta Marko-hat? Älskade honom. Han skulle ju fan va over the top. Hela grejjen. Ville se mer Marko.
Citera
2021-04-12, 00:11
Medlem
Sett klart alla avsnitt nu.
Tomas Storm var lite överdriven karaktär men ändå störtskön. Olle Sarri spelade över men troligen inte hans fel med tanke på att alla andra karaktärer också spelades över utom möjligen Leya och hennes son.
Nala kändes inkvoterad i serien. Jag har aldrig träffat en gangsta tjej men jag misstänker att dom få eventuella tjejer som finns i gängen är betydligt mindre korkade.
Att Tim fick ta på sig mordet tolkade jag ett resultar av att Ravy behöver en ny påläggskalv nu när Salim var död. Tim har lysande talang vilket Ravy knappast undgått. Ravy vet att efter ett år på anstalt kommer Tim var fast i gängvärlden. Det plus att Ravy ville undvika att åka dit i händelse av att Leya fick för sig att gola eller goa som dom kallade det.
Håller med om Marko som helt saknade trovärdighet. Vilken gangster en bit upp i hierarkin skriker för full hals? Alla har ju sett gudfadern och vet att det räcker med att viska.
Slutligen fattar jag inte hur Leya kan äga Ravy bara för att hon tagit över hans skuld. Leya distribuerar varken knark eller har beskydd och hon är oerhört mycket lättare att skjuta. Ravy var ju betydligt mer ägd av Marko som han var beroende av på ett helt annat sätt.
Sammantaget en stabil 6 av 10 stjärnor man väger in allt men underhållningsmässigt var det ändå en 8.
Jag hoppas dock serien inte får en andra säsong. Om det blir en fortsättning måste manuset vässas betydligt och ett byte av regissör till någon som förstår hur man får ut det bästa från varje skådespelare.
Senast redigerad av finlirarn1 2021-04-12 kl. 00:33.
Citera
2021-04-12, 00:30
Medlem
Är serberna med i serien också?
Citera
2021-04-12, 01:01
Medlem
Fittheligeandes avatar
Kollar verkligen folk på sån här skit? Snabba cash filmerna är inte ens bra. Så kan ana vilken dynga detta måste vara.
Citera
2021-04-12, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Kollar verkligen folk på sån här skit? Snabba cash filmerna är inte ens bra. Så kan ana vilken dynga detta måste vara.

Är en smaksak tror jag då jag tycker Snabba Cash filmerna är bra. Speciellt nr 1.
Citera
2021-04-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polkagrissamurajen
När han snubben blev skjuten i trappuppgången så tog han som sköt av den dödes skor och sockar. Vad var det gör "ritual"? Är inte så insatt i ämnet tyvärr

dax o sluta springa typ, din väg slutar här, du behöver inte springa längre . dock var han en ledare för ett annat gäng så jag tror det är därför han gör det, typ respekt
Citera
2021-04-12, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MammasGrabbHalva
De skådisar jag tycker gör bra ifrån sig är:

Dada Fungula Bozela (Ravy)
Evin Ahmad (Leya)
Alexander Abdallah (Salim)
Ali Alarik (Tim)

Lite kännetecknande för den demografiska komplexiteten i Sverige att blatteganstern (Salim) på riktigt heter Alexander i förnamn meden den svenska killen på riktigt heter Ali i förnamn.
Citera
2021-04-12, 16:00
Medlem
Hela serien känns som en B variant av brittiska "Top Boy" som också är på Netflix. Skulle säga att den är bättre på de flesta områdena, bättre manus, bättre skådisar (framför allt barnskådisarna) och känns trovärdigare. Dem är så pass lika till setting/manus/karaktärer att det nästan är lite rip-off varning...
Citera
2021-04-12, 16:32
Medlem
wufcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MammasGrabbHalva
Ali Alarik (Tim)

Hahaha, heter han verkligen så?
Citera
2021-04-12, 16:44
Medlem
wufcs avatar
Mest underhållande scenen var nog när Salim sjöng arabsång på babberestaurangen. Det var så mycket mångfald bland gästerna att jag höll på att smälla av, nästintill en av varje etnicitet
Citera
2021-04-12, 20:37
Medlem
Turist i tidens avatar
Olle Sarri var behållningen i serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in