2021-04-11, 05:52
Bannlyst
Sett 2 avsnitt, går väl att se, måste hon gå omkring i tajta jeans så man inte kan koncentrera sig på annat än få knulla henne bakifrån 🍆🍑💦🍆🍑💦
Citera
2021-04-11, 09:27
Bannlyst
Sett alla avsnitten nu och det var ok.
Serien har inget med filmerna ”snabba cash” att göra.
Och som många påpekat, Marko var ett riktigt uselt val av skådis, noll trovärdighet.
Det enda jag inte fattade var varför Tim skulle ta på sig mordet, var väl bara gräva ner blatten lr hälla syra på honom, polisen bryr sig ju ändå inte om gängrelaterade mord..

Med tanke på att det mesta på Netflix är skräp och det inte är allt ofta man får se nåt svenskt i denna genre så ser jag fram emot säsong 2.
Betyg 6/10 för underhållningsvärdet, svenskt och ej PK.👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️
Manuset får 3/10 👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️

Vad tycker blattarna från orten om denna serie 🧐🧐🧐
Citera
2021-04-11, 10:15
Medlem
koxlzs avatar
Jag förstår inte heller varför Tim skulle ta på sig mordet på Salim mitt ute i skogen?

Folk blev skjutna hej vilt på allmänna platser genom serien utan att någon åkte dit.
Citera
2021-04-11, 13:38
Medlem
Har sett hela serien och tycker den i allmänhet är välgjord. Utgår man från de två världarna (företagsvärlden) och (kriminella världen) så överträffar den kriminella helt klart. Den får mer tid och skådespelarna gör helt enkelt ett bättre jobb med undantaget för Marko. Att casta Olle Sarri var också ett misstag tyvärr.
Citera
2021-04-11, 13:54
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
bra sammanställning, det enda som jag går och retar mig på ordentligt i serien är språket , är det verkligen så jävla dåligt språkbruk i orten?

bruscha , shubro & fitta osv

Efter att tolvåriga Adriana blev ihjälskjuten i Botkyrka så gjorde SR ett reportage där folk i Alby intervjuas.

En av personerna som är med, Susanne förklarar att hennes egna dotter till och med bryter på svenska.

Från 08:25 till 10:10 kan du höra hur språket låter även hos "etniska" svenskar.
https://sverigesradio.se/avsnitt/1581494

Spoiler S01E06
Citat:
Ursprungligen postat av koxlz

Senast redigerad av Porryhatter 2021-04-11 kl. 13:56.
Citera
2021-04-11, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
bra sammanställning, det enda som jag går och retar mig på ordentligt i serien är språket , är det verkligen så jävla dåligt språkbruk i orten?

bruscha , shubro & fitta osv

Det är mongolid språkbruk och tyder på låg intelligens men det överensstämmer med verkligheten. Måste säga de porträtterar båda sidorna nästintill perfekt från den ADHD impulsdrivna araben med sitt mongo slang till den sliskige pengagiriga narcissist svensken till kvinnor som bara ställer till det pga limiterat konsekvenstänk.
Citera
2021-04-11, 16:13
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Har inte sett klart hela serien än, tycker den är duglig. Jag gillar när film/serier är nerviga och lite småstressiga hela tiden. Jag upplever den som lite rörig på sina håll, vet inte om det är en miss de själva gjort eller om de tvingats korta ned vissa saker. En del händelser dyker bara upp, utan att tittaren lotsas in i dom. Tänker på småsaker som exempelvis...

Spoilervarning

De skådisar jag tycker gör bra ifrån sig är:

Dada Fungula Bozela (Ravy)
Evin Ahmad (Leya)
Alexander Abdallah (Salim)
Ali Alarik (Tim)

De sitter alla på stor potential som jag inte tycker får komma till sin rätta i och med att de som gjort serien inte förtjänade att ha dessa skådisar med.

Såg förresten Alexander Abdallah i TV4 morgonsoffan för några dagar sedan när de pratade lite om premiären och det slog mig vilken stor kontrast det var mellan hans insats i Snabba Cash och hans verkliga jag. Hade svårt att tänka mig honom spela gangster, men han gjorde det bra.
Citera
2021-04-11, 16:58
Medlem
tjallepetters avatar
Den här serien är ett mästerverk även fast jag hatar såna människor som finns i serien.

Riktigt jävla bra.
Citera
2021-04-11, 18:59
Medlem
En ortensnubbe som verkar vara väldigt missnöjd med serien.

https://www.instagram.com/stories/tati.ak1/2549428356609362292/?hl=sv

Någon som kan översätta vad han säger i början?
Citera
2021-04-11, 21:05
Medlem
Gavins-Friends avatar
Jaha en serie som visar problemet med dels Sveriges invandring och vår kassa drogpolitik. Intressant.
Citera
2021-04-11, 21:13
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Den funkar (har sett 2 avsnitt) men kan förstå att den inte är för alla speciellt med all slang och många vet nog inte om det verkligen är så här eller om det är mycket spel för galleriet för att det är en Tv-produktion.

Det mesta är någorlunda verklighetsförankrat så här långt men Somali bruden passar definitivt inte in.

Finner inte den seg alls.
Somali-bruden känns som det kollat på mästerverket "The Wire" och försökt skapa en stark egen kvinnlig karaktär som Snoop men misslyckats.
Citera
2021-04-11, 21:31
Medlem
Zog Ruless avatar
Orkade kolla i fem minuter, inte min slags serie. Fick känslan av dåliga skådisar också, tveksam till att det här uppskattas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in