2019-06-19, 20:40
Medlem
Håller med om att gubben på pressbyrån är jävligt snål, ett paket Extra tuggummi kostar 21, och varje gång jag köper ett paket så är jag tvungen att spräcka två tjugor
Citera
2019-06-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rancor
Tänk på att Pressbyrån är en så kallad "franchise" där varje enskild butik ägs av enskilda näringsidkare.

Jag representerar dem inte på något sätt men det är viktigt att tänka på i en diskussion som denna då just denna ägare rent spontant känns mindre trevlig.

// rancor

Exakt, pb borde säga upp avtalet med vederbörande

Dåligt av dem att de inte gjort det hittils
Citera
2019-06-19, 21:25
Medlem
borrizs avatar
Har du funderat på attt gå med i facket?
Citera
2019-06-19, 21:26
Medlem
borrizs avatar
Har du funderat på att gå med i facket?
Citera
2019-06-19, 23:46
Medlem
ClassOf76s avatar
Har aldrig haft den typen av jobb, men är väl medveten om att det finns gott om arbetsgivare som är svinaktiga och agerar slavdrivare, så det var bra gjort av henne om det är så. Skit ska skit ha.

Dock ser jag gärna att arbetsgivarna har någorlunda pli på sina anställda. På Burger King tycker jag att det nästan alltid är usel service jämfört med McDonald's, det är slöa (fick strunta i min betalda Whopper Meal en gång när jag behövde springa till tåget) och otrevliga.

Kommer även ihåg en videouthyrningsbutik i området där tjejen var extremt nonchalant och pratade alltid i telefon. När jag var där för att hämta postpaket blev jag ibland sugen på att hyra film, men på grund av henne gjorde jag aldrig det.
Citera
2019-06-20, 03:27
Medlem
KetchupJudes avatar
Låter som sjukligt psykopatbeteende, chef som fått smak på makt och nu tror denne äger världen. Tvingas arbete i 35 graders värme och hot om allting är tecken på att chefen behöver dra helst igår. 6h arbete med 30 min rast gör väl däremot många dock? Speciellt inom vården där det knappast är längre än 30 min rast på 8-10 timmarspass.

Hoppas Pressbyråns högre chefer får reda på det här snarast och chefen tvingas ta knegjobb på Burger King och blir behandlad som piss, hade varit underhållande.
Citera
2019-06-20, 03:53
Medlem
Låter inte helt olikt mitt första jobb på Ica. Ung och dum så tror man att det är så jobblivet ska se ut.
Citera
2019-06-20, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rancor
Tänk på att Pressbyrån är en så kallad "franchise" där varje enskild butik ägs av enskilda näringsidkare.

Jag representerar dem inte på något sätt men det är viktigt att tänka på i en diskussion som denna då just denna ägare rent spontant känns mindre trevlig.

// rancor
Bojkotta fanstyget..Det ingår i butiksägarkonceptet att vara trevlig och vårda sin personal på bästa sätt. Blatteägt!
Citera
2019-06-20, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Modig tjej som går ut och pratar om det.
Så länge folk skriver en massa skit som : "Är du säker på att det inte är dig det är fel på" kommer inte så många prata.
Det leder ju till att arbetsgivarna kan fortsätta med sin skit, som de gjort i många år nu.
Bra gjort

Vad är det modiga? Nu när hon är lockad kan hon gråta ut. Men när hon jobbade böjde hon sig och bara tog emot. Inga större saker chefen gjort imo. Och är man sjuk. Ring och säg det och skit i att komma in. Vad ska dom göra? Lycka till att sparka någon på dom grunderna
Citera
2019-06-20, 10:29
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokar87
Vad är det modiga? Nu när hon är lockad kan hon gråta ut. Men när hon jobbade böjde hon sig och bara tog emot. Inga större saker chefen gjort imo. Och är man sjuk. Ring och säg det och skit i att komma in. Vad ska dom göra? Lycka till att sparka någon på dom grunderna

Javisst. klart att de inte kan sparka henne.
Men unga människor kommer ut i arbetslivet (jag gissar här att hon är ung) och inte kan regler, vill göra bra ifrån sig och inte riktigt ännu har fått kläm på det här med att säga ifrån.
Dels för att unga inte har fått självförtroende i arbetslivet, dels för att det finns så många som anser att det är omöjligt att få sparken från ett jobb om det inte är arbetstagaren i sig det är fel på. De här åsikterna sprids och påverkar andra.
Inte många som råkar ut för sådant här säger därför något om det. Att få sparken är en fruktansvärd skam idag.
Därför är denna tjej modig som går ut och pratar om det. Ju fler som gör det, desto bättre arbetsmiljö kommer vi att få.
Citera
2019-06-20, 10:50
Avstängd
För det första; skapar vi trådar numera baserat på andra personers facebook-inlägg? För det andra; det finns ingen stipulerad gräns när det gäller arbete i värme, endast dito i kyla.
Citera
2019-06-20, 10:59
Medlem
Tog bort allt...

vad är det för jävla stil att slänga in ett inlägg som någon annan postat på FB ? vad ska vi diskutera. Ville du själv något ?

Totalt värdelöst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in