2019-06-18, 18:04
Medlem
Hittar ingen tråd för smarta avdrag man kan göra i deklarationen eller någonstans man kan ställa frågor om det så jag skapar en tråd här.
Jag startar med några stycken. Mata på bara

Avdrag för arbetskläder. Tyvärr får man bara dra av för utgifter överstigande 5000kr

Avdrag för cykel. 250kr men tyvärr också med begränsningen om man har kostnader överstigande 11 000kr

Finns det några smarta avdrag vanligt folk kan göra utan liknande begränsningar?
Citera
2019-06-18, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Hittar ingen tråd för smarta avdrag man kan göra i deklarationen eller någonstans man kan ställa frågor om det så jag skapar en tråd här.
Jag startar med några stycken. Mata på bara

Avdrag för arbetskläder. Tyvärr får man bara dra av för utgifter överstigande 5000kr

Avdrag för cykel. 250kr men tyvärr också med begränsningen om man har kostnader överstigande 11 000kr

Finns det några smarta avdrag vanligt folk kan göra utan liknande begränsningar?
Får du dra av för arbetskläder? Gäller det inte enbart skyddskläder i den mån inte arbetsgivaren står för kostnaden.
Citera
2019-06-18, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Avdrag för arbetskläder.
Avdrag för vardagsbyxor kan vara en chansning.

Återigen en jävel från hyresföreningen som knackade dörr.
Läste för någon vecka sen om en värvare som inkasserade 1,5 miljoner på att värva nya medlemmar.
Samtidigt läser man hur höga chefer inom rörelsen spenderar pengar på lyxhotell. Oj vad trött man blir och viljan att bli medlem är noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in