2019-06-18, 08:42
Bannlyst
Nu är folk mer nöjda med sommarvärmen runt 15-20grader vilket är mer normal sommarvärme än vad vi hade förra året då de flesta klaga att det var för varmt, medelhavs värme e ju svensken inte riktigt van vid. Nu hör man inga klagomål, inget bad och solande utan alla stänger in sig hemma framför internet precis så som det ska se ut här i Sverige.

Är helt fantastiskt då sommaren värmen får aboslut inte stiga över 20g för då blir det för varmt
2019-06-18, 08:46
Medlem
Bryr mig inte, för går aldrig ut och alltid ACn på högsta. De som klagar på värmen bör göra samma sak eller hålla käften.
2019-06-18, 08:58
Medlem
Blommetupps avatar
Jag tycker den här sommaren är underbar. I vilken del av landet bor du som inte kan bada? Vi har då badat nästan varje dag i en månad.

Det var inte värmen som var värst förra året, det var torkan. I år är det bättre gräset växer och grödorna frodas, djuren mår bra. Har vi tur får vi rejält med svamp i höst.

Just i detta nu ligger jag i skuggan och myser i 20°c. Jag förstår inte hur du menar med att vi inte har en bra sommar, åtminstone hittils. Extremväder åt något håll är inte bra. Lagom är bäst!
2019-06-18, 09:07
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Nu är folk mer nöjda med sommarvärmen runt 15-20grader vilket är mer normal sommarvärme än vad vi hade förra året då de flesta klaga att det var för varmt, medelhavs värme e ju svensken inte riktigt van vid. Nu hör man inga klagomål, inget bad och solande utan alla stänger in sig hemma framför internet precis så som det ska se ut här i Sverige.

Är helt fantastiskt då sommaren värmen får aboslut inte stiga över 20g för då blir det för varmt

Vad är du för ett slags monster?

Är din sommarglädje helt beroende av att folket kollektivt måste gå till en strand som stinker rutten tång, skada sig på vassa flintastenar gömda som landminor under sanden och få sand på precis allt i flera veckor framöver?

Du kanske borde fiska i sommar så du kan leva ut dina tortyrfantasier, vem vet vad du kan hitta på annars.
2019-06-18, 09:25
Avstängd
Vart i Sverige är du instängd någonstans? Här i Skåne svettas vi på nätterna, badar dagligen i Öresund och njuter av skön sommarvärme på dagarna. Shortsen har varit på sen slutet av maj.
2019-06-18, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vart i Sverige är du instängd någonstans? Här i Skåne svettas vi på nätterna, badar dagligen i Öresund och njuter av skön sommarvärme på dagarna. Shortsen har varit på sen slutet av maj.

Skåne ja... Han syftade ju på Sverige!

Skämt åsido. ONT: Sommaren har knappt börjat, förväntar mig -1 grader, snöblandat och sandstorm på midsommar som brukligt, sedan börjar sommaren någongång i Juli.
2019-06-18, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swampzor

Kanske dags att flytta till Skåne då ju
2019-06-18, 11:21
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swampzor

Skämt åsido. ONT: Sommaren har knappt börjat, förväntar mig -1 grader, snöblandat och sandstorm på midsommar som brukligt, sedan börjar sommaren någongång i Juli.
Du pratar om Norrland va? Här är det +26 C just nu...
2019-06-18, 11:56
Medlem
Overminds avatar
Jag tror och förväntar mig att Juli och Augusti kommer bli lika sjukt varma och heta som förra året. Annars hoppas jag Aftonskiten och media avskriver klimatkrisen om det blir en regnig och dålig sommar i år.
2019-06-18, 12:10
Medlem
Enzymes avatar
Rent statistiskt är det osannolikt att det ska bli en lika varm sommar som 2018. Tror dock det kommer bli varmare i slutet av sommaren och varmt in i september. Jag tycker dock att det inte varit lika kass som många säger. Har varit molnigt men ändå många varma dagar här på västkusten.
Senast redigerad av Enzyme 2019-06-18 kl. 12:16.
2019-06-18, 12:27
Medlem
Sommaren börjar väl inte förrän Juli ändå
2019-06-18, 12:29
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFonzie
Sommaren börjar väl inte förrän Juli ändå

Juli, den månaden med mest nederbörd, ja det är den svenska sommaren det.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in