2020-12-10, 12:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
precis börjat kolla, gillar den. Väldigt mörk humor blandat med thriller typ.

Har en fråga angående andra avsnittet
Citera
2021-01-08, 14:03
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Citera
2021-01-08, 15:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Jag tänker att när ens krafter sluta att fungera om man dör.
Citera
2021-01-11, 23:04
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Jag förstår att serietidningen den här serien är uppbyggd på är rätt intressant. Slutresultatet som en TV-serie är ett jäkla sömnpiller. Jag är två avsnitt in och jag överväger redan att ge upp. Karaktärerna är så jäkla plastiga och överspelade att det blir löjligt. Scenariot som serie i sig hade kunnat vara intressant, men de gör det så ointressant som de kan.

Det finns ingen karaktär man bryr sig om eller är intresserad av utifrån hur dåligt de är gestaltade. Så varför skulle jag bry mig om hur det går för dem?
Citera
2021-01-12, 15:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Vad för spännande figurer finns det från comic som kan komma att introduceras i säsong tre?
Citera
2021-01-14, 00:07
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Efter mitt sedvanliga, negativa raljerande måste jag säga att serien växer efterhand och jag faktiskt måste stryka mycket av min kritik mot serien som jag skrev tidigare. Efter fem avsnitt har den åtminstone potential att faktiskt bli riktigt bra.
Citera
2021-01-27, 17:28
Medlem
Tycker han "the deep" eller va han heter har så sjukt äckliga gälar. Kan knappt kolla när jag ser dem, är jag ensam om det? :P
Citera
2021-01-27, 23:25
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Tycker han "the deep" eller va han heter har så sjukt äckliga gälar. Kan knappt kolla när jag ser dem, är jag ensam om det? :P

Inte ensam. Men det är ju också meningen att vi ska tycka så, dom gör ju en grej av just det att det är motbjudande.
Citera
2021-01-30, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Inte ensam. Men det är ju också meningen att vi ska tycka så, dom gör ju en grej av just det att det är motbjudande.
okejokej, hade en känsla av det med men tyckte dem filmade gälarna lite väl läänge så tänkte vafan kanske bara e jag som e känslig. Men då vet jag serien e ju rå som tusan så ingen skräll att gälarna får mkt fokus när dem är så äckliga.

Btw fasen va man stör sig på homelander i säsong 2. Så jäkla ond
Citera
2021-01-30, 21:40
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
okejokej, hade en känsla av det med men tyckte dem filmade gälarna lite väl läänge så tänkte vafan kanske bara e jag som e känslig. Men då vet jag serien e ju rå som tusan så ingen skräll att gälarna får mkt fokus när dem är så äckliga.

Btw fasen va man stör sig på homelander i säsong 2. Så jäkla ond

Är inte överdrivet impad av denna serie (eller superhero överlag), fast den är helt klart godkänd. Men Homelander Är esset i rockärmen. Så känslomässigt skadad, så liten, så osäker, vill ha kärlek ,men samtidigt hänsynslös psykopat som kan göra precis vad fan som helst.
Senast redigerad av StenSaxPung 2021-01-30 kl. 21:43.
Citera
2021-02-02, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Är inte överdrivet impad av denna serie (eller superhero överlag), fast den är helt klart godkänd. Men Homelander Är esset i rockärmen. Så känslomässigt skadad, så liten, så osäker, vill ha kärlek ,men samtidigt hänsynslös psykopat som kan göra precis vad fan som helst.
Jaa han är riktigt bra faktiskt! Perfekt på ytan men bär på ett mörker på insidan.
Alltså jag tycker serien är bra. Det känns nytt å fräscht och jag blir fortfarande förvånad över hur rå den kan vara i vissa scener. Sen gillar jag att det är Superhjältar som slåss mot vanliga skurkar. Har saknat de lite. Alla nya superhjältar filmer tex marvel så slåss dem alltid mot orealistiska utomjordingar som vill förstöra hela världen. De blir helt enkelt för mycket. Saknar de gamla spidermanfilmerna och gamla batman filmerna där det är vanliga skurkar som bara vill ha snabba stålar typ. Även fast man inte ser mycket av att the seven slåss mot vanliga skurkar i serien så är det ändå det dem gör.

Serien känns realistisk och hade vi haft superhjältar i världen hade det nog sett ut som de gör i serien. Alltså att företag hade tjänat pengar på det
Citera
2021-02-03, 19:48
Medlem
Fasen vad säsong 2 levererade. Brutalt mycket bättre än 1an. Ser fram emot tredje säsong!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in