2019-06-16, 22:35
Medlem
Ni som har KK förhållanden hur funkar dom?

Exempelvis ses ni utan att ha sex?

Myser ni med varandra?

Lagar ni mat och sånt ihop?

Gör ni utflykter eller reser tillsammans bara ni två?

Sover ni ihop?

Bråkar ni med varandra?

Serverar ni frukost dagen efter ifall hen sovit över?

Vad gör ni mer än bara ligger?

Hälsningar
Från en som är nyfiken
Citera
2019-06-16, 22:44
Medlem
jjujjus avatar
Om man gör allt det där du skrev tillsammans så är man nog i ett vanligt förhållande och inte bara en kk-relation...
Citera
2019-06-16, 22:46
Avslutad
Fredag
Skickar ett sms:
Knulla?

Svar: Ja

Fredag en vecka efteråt
Skickar ett sms:
knulla?

Svar- kan inte är i stockholm tills på onsdag
Ok
Citera
2019-06-16, 22:59
Medlem
ViTolis avatar
Har ingen erfarenhet av detta, men en bekant sa till mig att det är som att ringa till trafikskolan när man behöver ta några körlektioner. Inget jag propagerar för dock.
Citera
2019-06-16, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Om man gör allt det där du skrev tillsammans så är man nog i ett vanligt förhållande och inte bara en kk-relation...

Man kanske bara inte är kär i varandra utan man trivs bra i den andra personens sällskap och finner den andre attraktiv?
Citera
2019-06-16, 23:06
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLillaArga
Man kanske bara inte är kär i varandra utan man trivs bra i den andra personens sällskap och finner den andre attraktiv?
Ja men då blir man ju kär. Det är så det fungerar, visste du inte det? Föddes du igår ?
Citera
2019-06-16, 23:09
Medlem
Etta.Places avatar
Har gjort det mesta av det där med KKn, inga längre resor men kortare dagsutflykter.

Det som skilt sig från en "vanlig relation" har varit att vi inte presenterat varandra för vänner och familj, inte planerat för någon form av gemensam framtid, och därför inte heller tagit någon hänsyn till varandra i respektive livsupplägg och planer (mer än specifikt bokade träffar med relativt kort varsel). Sen har väl fokus när vi umgåtts ändå varit mestadels på sex, men träffar jag någon för att ligga vill jag ju helst ha ett par tre omgångar åtminstone och då behöver man ju sysselsätta sig och äta mellan varven.

Personligen känns det helt ointressant att ligga med en man som jag inte kan prata med eller äta middag tillsammans med oavsett hur (o)seriös relationen är, dessutom känns det konstigt att bara kasta av sig kläderna hux flux och börja knulla med någon man inte sett på ett tag, då tycker jag det känns bättre att umgås en stund först innan man går vidare till det där.

Edit. Nej förresten. Jag har aldrig bråkat med en KK. Eller har det funnits tillstymmelse till konflikt så har det varit i form av att någon part sagt upp relationen. Om det är något på listan som inte passar i en KK relation så är det nog det kan jag tycka. I en riktig relation får man anpassa sig efter varandra och kompromissa, dyker sånt upp i en KK relation är det bara att lägga ner.
Senast redigerad av Etta.Place 2019-06-16 kl. 23:13.
Citera
2019-06-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Ja men då blir man ju kär. Det är så det fungerar, visste du inte det? Föddes du igår ?

Som man kan man göra sånt utan att få känslor.

Själv har jag i en tidigare kk relation haft hemmanycklar till honom, vi storhandla tillsammans, gjorde utflykter, kunde prata utan problem med varandra i tio timmar i telefon, vi lagade mat ihop, myste i soffan när vi såg på film och gick öppet på stan (kvällstid) och höll varandra i handen. Enligt honom höll han däremot i min hand ifall att jag skulle halka om det var halt eller så. Vi hade den relationen till och från i åtta år.
Citera
2019-06-17, 00:08
Avslutad
Nej, hela poängen med förhållandet är just sex. Min kk bor över två timmar bort då vi påbörjade förhållandet innan jag flyttade dit jag bor nu, tänker inte köra sånna distanser för att hålla hand.

Mysa är najs, känns mer som att det hör till än inte.

Nej, vill göra så mycket av tiden som möjligt då jag ofta har brist på det, således brukar vi beställa käk, take away eller gå ut och äta, jag vill ha det så, så jag står för notan.

Nej, sånt gör man med en flickvän/fru/sambo, har svårt att se mig själv på ett flygplan med en kk.

Sova ihop är trevligt.

Startar man bråk med en kk är man nog allt för emotionellt insyltad och bör antingen göra slut, såvida inte den andra parten är lika passionerad för förhållandet, då är kanske dörrarna öppna för ett seriösare förhållande, känns inte så troligt men konstigare saker har säkert hänt.

Pratar om allt möjligt, tittar på saker ihop, diskuterar det ena och det andra, en kk är ju ändå en intim vän och väldigt nära på så sätt. Visst kan man göra annat ihop, lite mera pojkvän/flickvän aktiga saker, men jag skulle inte göra det till en vana då man kanske sänder ut signaler som tolkas fel.

Typ så.
Citera
2019-06-17, 00:21
Medlem
Citat:
Ni som har KK förhållanden hur funkar dom?

Exempelvis ses ni utan att ha sex?

Nej
Citat:
Myser ni med varandra?

Ja det är väl klart

Citat:
Lagar ni mat och sånt ihop?

Nej

Citat:
Gör ni utflykter eller reser tillsammans bara ni två?

Nope

Citat:
Sover ni ihop?

Ibland

Citat:
Bråkar ni med varandra?

Nej, aldrig

Citat:
Serverar ni frukost dagen efter ifall hen sovit över?

Nej, en kaffe kanske. Vem fan äter frukost egentligen?

Citat:
Vad gör ni mer än bara ligger?

...sover?
Citera
2019-06-17, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Nej

Ja det är väl klart

Nej

Nope

Ibland

Nej, aldrig

Nej, en kaffe kanske. Vem fan äter frukost egentligen?

...sover?

Hur ofta ses ni då?
Citera
2019-06-17, 01:13
Medlem
Jag har flera relationer, både några platoniska och några sexuella. Brukar generellt dra iväg ett meddelande till den jag känner för att träffa och fråga om de vill ut och dansa, käka, ta en biltur och stanna vid några häftiga ställen eller något sådant. Gör alla dessa saker med olika personer lite till och från. Det fungerar om man hela tiden håller det ärligt och inte smyger med saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in