2019-06-16, 14:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
Skara - en f. d. liten sömnig idyll.

Känner ingenting till om den här händelsen.

En sak står i a f helt klart att det lilla sömniga idyllen Skara som jag en gång för länge sedan vistades mycket i har radikalt förändrats till det sämre. Verkar hända mycket negativt på den här orten numera.
Citera
2019-06-16, 16:09
Medlem
Enligt en lokaltidning utspelade sig bråket i ett bostadsområde som heter Skaraberg. Skaraberg verkar inte vara den typ av invandrardominerat miljonprogramsområde där sådana här bråk i allmänhet brukar utspela sig. Istället verkar det vara ett område med blandad bebyggelse, där en stor del av de boende är etniska svenskar.

Lokaltidningen uppger att det var fråga om ett bråk mellan ungdomar, att inga tillhyggen ska ha förekommit, och att ingen av de inblandade behövde uppsöka sjukhus. Tidningen skriver också att bara c:a tio av det fyrtiotal ungdomar som var på platsen ska ha deltagit i bråket.

Sammantaget indikerar lokaltidningens uppgifter att detta faktiskt kan ha varit ett förhållandevis oskyldigt ungdomsbråk, och inte den typiska klan-/gänguppgörelsen mellan kriminella babbar.

Länk: https://www.skaraborgslanstidning.se...rbrak-i-skara/
Citera
2019-06-16, 16:38
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Knappast raggare.
Det hölls i och för sig en mycket trevlig bilträff i Skara under gårdagen.
Men de mest actionfyllda aktiviteterna på träffen, bestod av tipspromenad och dragkamp. Och raggarbarnen klarade av att använda hoppborgen, utan att skapa kaoz.

Där ser man. Då verkar det handla om kulturberikare, än så länge.
Citera
2019-06-16, 17:06
Medlem
EllisBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Där ser man. Då verkar det handla om kulturberikare, än så länge.
Är tveksam till det eftersom det aktuella området är Skaraberg. Är visserligen ett antal år sedan jag var ung och spenderade tid i Skara, men har alltid uppfattat Skaraberg som väldigt lugnt. Skulle snarare tippa på uttråkade ungdomar, som bor i närområdet.
Citera
2019-06-16, 18:04
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EllisBell
Är tveksam till det eftersom det aktuella området är Skaraberg. Är visserligen ett antal år sedan jag var ung och spenderade tid i Skara, men har alltid uppfattat Skaraberg som väldigt lugnt. Skulle snarare tippa på uttråkade ungdomar, som bor i närområdet.

Kanske, finns det några asylboenden i närområdet? Eller utsatta områden?
Citera
2019-06-16, 20:10
Medlem
Hade det varit hulliganer eller andra svenskar så hade gammelmedia spytt ut det.

Klanbråk, sunni vs shia kanske. Knappast svenskar!
Citera
2019-06-16, 20:13
Medlem
EllisBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Kanske, finns det några asylboenden i närområdet? Eller utsatta områden?

Asylboenden vet jag ingenting om, det får någon skarabo svara på. Men det finns ett område relativt nära som nog kan räknas som utsatt.
Citera
2019-06-16, 23:28
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Asylboenden vet jag ingenting om, det får någon skarabo svara på. Men det finns ett område relativt nära som nog kan räknas som utsatt.

Då kanske det finns en koppling till det utsatta området?
Citera
2019-06-16, 23:57
Medlem
DigglerNicks avatar
Lillsyrran med Sambo bor Centralt i Skara!
Drog iväg ett sms förut och frågade, fick svaret:

" vilka brukar det vara?.. -_-' "

Sen svarade de inte mer, men hmm ja jag har hört fruktansvärda historier om det beresta folket som varken har falukorv eller skidvalla i sina midjeväskor.
Citera
2019-06-16, 23:58
Medlem
DigglerNicks avatar
Citat:

Bert's asylboende "Stora Ekeberg" Tror jag att det heter, nära Sommarland vill jag minnas om jag inte är helt ute och cyklar.
Citera
2019-06-17, 06:55
Medlem
EllisBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigglerNick
Bert's asylboende "Stora Ekeberg" Tror jag att det heter, nära Sommarland vill jag minnas om jag inte är helt ute och cyklar.

Finns det kvar? Jag minns också att det låg i närheten av Sommarland, så inte helt ute och cyklar. Det är ju dock 6-7 km (?) till Skara därifrån.
Citera
2019-06-17, 08:03
Medlem
Iam-Varfors avatar
Finns en del resandefolk på Skaraberg, (Faltin) Troligtvis är det la dessa som bråkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in