2019-06-15, 18:56
Medlem
Vet inte vart jag ska lägga denna tråd.

Mina grannar är somalier och har bokstavligen 6-10 barn i familjen och det är en massa oväsen upp till kl 23:00. Barn som springer, gråter, hoppar, vad vet jag.

Generellt kan jag tåla detta då jag oftast går och lägger mig när de lägger sig, men det finns undantag och då kan jag inte alls sova.

Just nu fick jag ett jobb vilket innebär att jag måste sova väldigt tidigt, runt 09:00. Jag har inga som helst problem med att sova då det är lugnt, problemet är att det är omöjligt då jag störs av oljud från mina grannar. Öronproppar hjälper inte mot vibrationerna man känner av i hela kroppen.

Störningsjouren har inga bollar så de gör inget.

Ingen aning vad jag ska ta mig till. Finns det sömntabletter som gör att man däckar utan att ligga där i 3 timmar? Kommer seriöst bli galen snart, känner mig maktlös. Sagt åt grannarna men de är negrer som inte lyssnar.
Senast redigerad av Mulz 2019-06-15 kl. 18:58.
Citera
2019-06-15, 18:58
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Har du testat silikonöronproppar t.e.x macks öronproppar från Claes ohlsson? Jag körde med skumöronproppar och precis som du säger hjälper de inte, men silikonöronproppar stänger ute vibrationer.
Citera
2019-06-15, 19:00
Medlem
Är lite i samma sits som du. Det du kan göra är att använda hörselproppar. Jag kör även sömntabletter (imovane) för bättre sömn.

Men mitt råd är att du flyttar. Problemet kommer ej lösas för att du pratar med dom. Somalier och araber går ej att prata med. De är grottmänniskor tyvärr.
Citera
2019-06-15, 19:05
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Vet inte vart jag ska lägga denna tråd.

Mina grannar är somalier och har bokstavligen 6-10 barn i familjen och det är en massa oväsen upp till kl 23:00. Barn som springer, gråter, hoppar, vad vet jag.

Generellt kan jag tåla detta då jag oftast går och lägger mig när de lägger sig, men det finns undantag och då kan jag inte alls sova.

Just nu fick jag ett jobb vilket innebär att jag måste sova väldigt tidigt, runt 09:00. Jag har inga som helst problem med att sova då det är lugnt, problemet är att det är omöjligt då jag störs av oljud från mina grannar. Öronproppar hjälper inte mot vibrationerna man känner av i hela kroppen.

Störningsjouren har inga bollar så de gör inget.

Ingen aning vad jag ska ta mig till. Finns det sömntabletter som gör att man däckar utan att ligga där i 3 timmar? Kommer seriöst bli galen snart, känner mig maktlös. Sagt åt grannarna men de är negrer som inte lyssnar.

När det kommer till barn så får man i princip inte klaga. Börja gå och lägg dig senare.
Citera
2019-06-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Har du testat silikonöronproppar t.e.x macks öronproppar från Claes ohlsson? Jag körde med skumöronproppar och precis som du säger hjälper de inte, men silikonöronproppar stänger ute vibrationer.

Aldrig testat med silikon, har för mig att skum borde vara bäst.

Tror inte det finns öronproppar som stänger ut vibrationer från hoppande och annat.
Citera
2019-06-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
När det kommer till barn så får man i princip inte klaga. Börja gå och lägg dig senare.

Gå och lägga sig senare när man ska vakna 4 på morgonen?

Att det är acceptabelt med 10 barn som leker ovanför en? Hur är det ens lagligt att bära på 10 barn i en lägenhet? Man behöver en jäkla villa åt dem.
Citera
2019-06-15, 19:09
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Gå och lägga sig senare när man ska vakna 4 på morgonen?

Att det är acceptabelt med 10 barn som leker ovanför en? Hur är det ens lagligt att bära på 10 barn i en lägenhet? Man behöver en jäkla villa åt dem.

Bor du i hyresrätt i ett fattigt område? Då får man räkna med sånt.
Citera
2019-06-15, 19:12
Medlem
Citat:

I för sig. Brukade inte vara så dåligt förr, sedan blev hela området drabbad av värdelösa somalier man inte kan betrakta som människor.
Citera
2019-06-15, 19:15
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
I för sig. Brukade inte vara så dåligt förr, sedan blev hela området drabbad av värdelösa somalier man inte kan betrakta som människor.

Stackare det är synd om dig. Jag hade en liknande tråd förut där jag undrade om det finns tysta lägenheter. Men du får samma svar som jag fick flytta ut på landet.
Senast redigerad av jbswebeck 2019-06-15 kl. 19:18.
Citera
2019-06-15, 19:34
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Aldrig testat med silikon, har för mig att skum borde vara bäst.

Tror inte det finns öronproppar som stänger ut vibrationer från hoppande och annat.

Ja du gör ju som du vill, men innan man har provat kan man ju inte veta.

Silikonöronproppar nästintill räddade mitt liv. Bor på en lyhörd plats och möjligheten att fly undan ljuden när man vill är en gudagåva.
Citera
2019-06-15, 20:03
Medlem
Oldberrys avatar
Har exakt samma problem som du med de är araber som kommer från något arabland typ Afghanistan... lämnade en lapp till den igår funderar på att snacka med hyresvärden på måndag
Citera
2019-06-15, 21:21
Medlem
Citat:
Inte direkt. Själv så bor jag i ett "fint" område, hus här. Grannarnas ungar kan vara en plåga, föräldrar (etniskt svenska sådana) tar inget ansvar utan låter deras ungar leva rövare. Inte en uns till ordet hänsyn...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in