2019-06-28, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Fråga till er Chelseafans

# Mycket hyllningar till Frank Lampard och inget negativt om det. Karln är en stor spelare och är såklart mest förknippad med Chelsea. Det man dock glömmer bort är att han inte är "one club-man".
Sex år i West Ham och sedan 32 matcher i Man City finns oxå där.

Jämför jag honom med John Terry så måste Terry vara en större ikon i Chelsea? Terry har bara spelat i Chelsea FC. Här snackar vi klubbikon på en högre nivå i min bok.

Inte för att ta bort något från FL men Terry måste definitivt anses som större i CFC-kretsar.
John Terry kom till Chelsea från West Ham som fjortonåring. Dessutom spelade han 36 matcher för Aston Villa säsongen 17/18 efter att ha lämnat Chelsea. Jag är dock med på vad du menar.

Ska bli intressant att se hur det kommer gå för Chelsea 19/20. Hazard har rent offensivt burit laget en längre tid och har lämnat, ny tränare på ingång (förmodligen Lampard) och klubben har fått transferförbud. Kovačić uppges bli klar i dagarna, vilket ju får ses som positivt - i övrigt många frågetecken just nu, framför allt offensivt.

Får Lampard bara förtroende och tid på sig att bygga ett lag tror jag det kan gå bra i det långa loppet men jag förväntar mig inga stordåd den kommande säsongen.
Citera
2019-06-29, 21:22
Avstängd
ms18s avatar
Så i dag skulle man protestera mot Glazers familjen...

Citat:
@krisvoakes

The Glazers Out protest was a big dull dud, peaking at about 20 people. There were more going in and out of the Megastore. #MUFC

Enklare att skriva på twitter, eller var det för varmt för att gå dit ?
Citera
2019-07-04, 18:35
Avstängd
ms18s avatar
Lampard klar som Chelseas tränare de tre kommande säsongerna. Kul och se de spelare man såg själva spela för bara några år sedan.

Svårt att släppa fotboll som yrke när man tränat, levt och kämpat för det större delen utav sitt liv.
Citera
2019-07-16, 03:14
Avstängd
ms18s avatar
”In previous seasons, teams involved in these specific battles who finished with the same points total, goal difference and number of goals scored would be pitted against each other in a playoff, But that extra match is now less likely.

In 2019/20 the team who have collected the most points in the head-to-head duels between the sides lying level on points, goal difference and number of goals scored, will take the highest finishing position, while the team with the fewest will take the lowest place.

If clubs still cannot be separated, the team who scored the most goals away from home in the head-to-head matches will get the highest position.

Only if the clubs remain level in the table after this will a playoff be arranged, at a neutral ground, with the format, timing and venue being determined by the Premier League Board."
Citera
2019-07-16, 03:20
Medlem
Det ska bli spännande att se om MU kan leverera resultat med den nya truppen. Jag tror tyvärr att OGS behöver minst 2-3 år till innan vi kan se någon märkvärd skillnad.
Citera
2019-07-16, 05:54
Avstängd
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Det ska bli spännande att se om MU kan leverera resultat med den nya truppen. Jag tror tyvärr att OGS behöver minst 2-3 år till innan vi kan se någon märkvärd skillnad.

Tror det samma, undrar dock hur han ska övertyga om att de ska behålla honom. Kanske det bara räcker med att skapa en bra stämning i omklädningsrummet? För som många nämnt tidigare, ogs kommer inte dra åt sig spelare som tidigare tränare gjort. Fast kanske är en försvinnande trend nu att det inte är lika häftigt att få spela för United. Är det sant att man försöker muta kvar Pogba med kaptensbindeln? I sånna fall hoppas jag det går ännu sämre för dom i ligan i år.

Ett måste för United kommande säsong att vinna EL.
Citera
2019-07-17, 14:41
Avstängd
ms18s avatar
Och det fortsätter... Steve Bruce tar över Newcastle. Stackars newcastle fans
Citera
2019-07-17, 18:43
Medlem
Scrip7s avatar
Huddersfields nya tröjor får mig att må illa. Måste vara de fulaste tröjorna jag någonsin har sett.
https://www.msn.com/en-gb/sport/football/huddersfield-kit-fans-rage-over-new-shirt-dominated-by-giant-sash-of-sponsor-paddy-power/ar-AAEsr3t?ocid=spartanntp&fullscreen=true#image=2
Citera
2019-07-17, 18:49
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Tror det samma, undrar dock hur han ska övertyga om att de ska behålla honom. Kanske det bara räcker med att skapa en bra stämning i omklädningsrummet? För som många nämnt tidigare, ogs kommer inte dra åt sig spelare som tidigare tränare gjort. Fast kanske är en försvinnande trend nu att det inte är lika häftigt att få spela för United. Är det sant att man försöker muta kvar Pogba med kaptensbindeln? I sånna fall hoppas jag det går ännu sämre för dom i ligan i år.

Ett måste för United kommande säsong att vinna EL.
United är väldigt svårbedömda just nu. Man har fått in ett par bra nyförvärv, men det behövs fler. Jag skulle säga att målsättningen för nästa säsong är att sluta topp 3. Och det känns inte som något orimligt. AWB har sett väldigt intressant ut under de två träningsmatcher som har spelats. Och fortsätter han även så i PL så är det en helt fantastisk värvning.

Jag hör väldigt ofta om att topp 4 är orimligt. Vem tror ni ska sluta topp 4? Att City och Liverpool är där är nästan garanterat, men bakom de så finns det ett Chelsea som har transferförbud och precis blivit av med sin klart bästa spelare. Ett Arsenal i stort behov av nyförvärv och har inte lyckats få in en enda spelare samtidigt som man tappat Ramsey. Tottenham har fått in en bra värvning i Ndombele men ser ut att vara på väg att tappa bredd på ytterbacksplatserna.
Citera
2019-07-17, 19:39
Avstängd
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
United är väldigt svårbedömda just nu. Man har fått in ett par bra nyförvärv, men det behövs fler. Jag skulle säga att målsättningen för nästa säsong är att sluta topp 3. Och det känns inte som något orimligt. AWB har sett väldigt intressant ut under de två träningsmatcher som har spelats. Och fortsätter han även så i PL så är det en helt fantastisk värvning.

Jag hör väldigt ofta om att topp 4 är orimligt. Vem tror ni ska sluta topp 4? Att City och Liverpool är där är nästan garanterat, men bakom de så finns det ett Chelsea som har transferförbud och precis blivit av med sin klart bästa spelare. Ett Arsenal i stort behov av nyförvärv och har inte lyckats få in en enda spelare samtidigt som man tappat Ramsey. Tottenham har fått in en bra värvning i Ndombele men ser ut att vara på väg att tappa bredd på ytterbacksplatserna.

Kan Wolves bli ännu bättre denna säsong? Att Liverpool och City slåss om första plats känns ganska solklart men ja mellan 6-2 kommer bli intressant denna säsong. Tror det kan ha stor betydelse för hur klubbarna värvar de två kommande veckorna. Efter det så borde de större klubbarna ha ''gjort'' klart, annars blir det säkert massa panikvärvningar som känns påtvingad..

Tittade lite på Manchester City - West Ham idag. Så klart så ska man inte tycka för mycket efter en tränings match i asien men ger man chicharito speltid nu (vilket han borde få då Arnautović lämnat) kan det nog bli ganska bra med nyförvärvet i Sebastian Haller.

Tommy Doyle 17 år spelade hela matchen för City och fick mycket beröm efter matchen, med all rätta.

på lördag 14:30 är det final mellan City och Wolves.

Edit: blev lite fel, Taylor Harwood som spelade hela matchen som CB. Dock Taylor, Bernabe och Tommy doyle som stack ut bland Citys ungdomar.
Senast redigerad av ms18 2019-07-17 kl. 20:30.
Citera
2019-07-17, 19:44
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms18
Kan Wolves bli ännu bättre denna säsong? Att Liverpool och City slåss om första plats känns ganska solklart men ja mellan 6-2 kommer bli intressant denna säsong. Tror det kan ha stor betydelse för hur klubbarna värvar de två kommande veckorna. Efter det så borde de större klubbarna ha ''gjort'' klart, annars blir det säkert massa panikvärvningar som känns påtvingad..

Tittade lite på Manchester City - West Ham idag. Så klart så ska man inte tycka för mycket efter en tränings match i asien men ger man chicharito speltid nu (vilket han borde få då Arnautović lämnat) kan det nog bli ganska bra med nyförvärvet i Sebastian Haller.

Tommy Doyle 17 år spelade hela matchen för City och fick mycket beröm efter matchen, med all rätta.

på lördag 14:30 är det final mellan City och Wolves.
Wolves är svårbedömda. Man har en helt okej startelva, men man har en väldigt tunn trupp. Förra säsongen så slapp man i stort sett helt några skador i truppen. Nu ska man balansera en liten trupp med Europa League också. Några skador på det och det kan bli en väldigt jobbig säsong. Slipper man skador så kan man mycket väl vara med och utmana om topp 6. Krävs mycket tur för det.
Citera
2019-07-17, 20:32
Avstängd
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Wolves är svårbedömda. Man har en helt okej startelva, men man har en väldigt tunn trupp. Förra säsongen så slapp man i stort sett helt några skador i truppen. Nu ska man balansera en liten trupp med Europa League också. Några skador på det och det kan bli en väldigt jobbig säsong. Slipper man skador så kan man mycket väl vara med och utmana om topp 6. Krävs mycket tur för det.

Tråkigt om de inte värvar nu när man ändå är såpass bra och kan göra en bättre säsong nu till och med. Hoppas Wolves och Everton kan vara med där uppe och utmana i alla fall. Leicester också möjligtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in