• 3
  • 4
2019-06-17, 21:56
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvt
Tack för alla fina svar

Ska testa att slänga ihop en lite annorlunda svensk taco, men ska testa att ha i lite av den torkade chilin sen EN droppe av den svagaste av såserna. Det roliga är att min sambo inte vet om det, så bara för det ska jag ha lite extra i hans taco och se hans reaktion

Han kommer hem om några timmar, men tror ni att en en halv tesked blir för mycket?

Hur gick det? Har testat Mad Dog och den är inte att leka med. Den jävla känslan dagen efter på toaletten var inget rolig alls. Då fick jag i mig kanske en tesked+ under en hel grillkväll.
Citera
2019-06-18, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hur gick det? Har testat Mad Dog och den är inte att leka med. Den jävla känslan dagen efter på toaletten var inget rolig alls. Då fick jag i mig kanske en tesked+ under en hel grillkväll.

Han blev smått förvirrad efter att käkat den jag gjorde. Men han fattade ganska direkt men tog det som en "man".

Ska göra en gratäng på resten men ska lägga i den andra hälften av chilin, kan bli roligt att se resultatet.

<3
Citera
2019-06-18, 23:38
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvt
Han blev smått förvirrad efter att käkat den jag gjorde. Men han fattade ganska direkt men tog det som en "man".

Ska göra en gratäng på resten men ska lägga i den andra hälften av chilin, kan bli roligt att se resultatet.

<3

Du vet att han skitit när du flyger in en handgranat genom rutan......
Citera
2019-06-19, 18:49
Medlem
Nihennas avatar
Vill minnas att naturliga såser bara går att få upp till 2,6 miljoner eller vad nu den starkaste chillin ligger på. Vill man starkare så är det extrakt som gäller.

Har två såser liggandes hemma, en på 1,8 miljoner (naturlig) och en på 6 miljoner. Fina grejer som är roliga att spetsa till köttfärssås och grytor med . Man får vara jäkligt försiktig bara, speciellt med 6:an. En droppe räcker fan till köttfärssås för 6 personer, och då bränns det ändå fint.
Citera
2019-06-21, 18:13
Medlem
Vem0ths avatar
Det beror mest på vad som är i såsen än själva scovillevärdet.

Det finns en sås som vissa ICA Maxis säljer som värderas 85 000 scoville men är stort sett bara chiliextrakt och ättika. Smakar pyton och brinner som fan man blir helt lamslagen, medan en sås som Wiltshire Trinidad Scorpion som ligger på över 300 000 scoville var mycket mer behaglig och faktiskt god i smaken.

Det finns starka såser vars enda syfte är att ge oumbärlig smärta och såser som välbalanserade med kryddor och omsorg.
Citera
2019-06-25, 20:20
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksandbanan
Det finns folk som är vana vid starkt som hamnat på sjukhus efter prövat den såsen, det bara titta på tuben.

Nja! Hamnat på sjukhus? Det är ofarligt att äta stark mat även om det kan vara jävulskt jobbigt när käften brinner och magen värker så man knappt orkar stå!

Så åker man till sjukhus så gör man det förgäves för vad ska de göra åt smärtan?
Det är bara att vänta ut den även om det jan ta två timmar!

Såserna tråden handlar om är standard i min matlagning, en droppe eller två piffar upp matlagningen! Drygt och hett....och ofarligt!

Polisen sprutar fyra gånger starkare pepparsprej i ögonen på folk, det skulle de aldrig få göra om det var farligt!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in