Citat:
Ursprungligen postat av
HarryScheinen
Pappskalle. Du borde bannas i dylika trådar. Du har noll koll på TS och dennes diagnos och historik - att tvärt sluta med medicinering kan få förödande konsekvenser. Sluta upp med att sprida din tvivelaktiga gospel om att styrketräning och nyttig mat skall ersätta medicin, att det i sig är sunt begriper vilket barn som helst.
Nej, alla begriper inte att styrketräning gör en starkare mentalt.
Han äter redan xanor och zyprexa, plus risperdal. Han säger att han blir gladare utan medicinen, varför skall han då äta den?
Jag har ätit xanor i i många år (10 år ivf), men är helt fri idag. Jag har fått zyprexa och risperdal utskrivet.
Allt risperdalen gör är så att man blir lite segare i kolan, totalt verkningslös.
Vad TS och många andra behöver göra är att stimulera sig för att på så sätt bli mentalt trötta. Ingen människa kan ju må bra av att i flera års tid trycka i sig en massa piller.
Skall man komma tillbaka och bli normal och få uppleva livet måste man någon gång testa att klara sig utan en massa mediciner.
Men du har rätt, jag vet inte
hur fucked TS är i sitt hjärnkontor, han kanske är lost för alltid. Så TS, ta dina mediciner så att det inte blir något tokigt.
Men berätta för läkaren att du upplevde det som att du mådde bättre när du glömde ta din medicin.