2019-06-10, 22:35
Medlem
fernebos avatar
Två personer har förts till sjukhus med svåra skador efter en misshandel i Ljungby ikväll. Ett knivbråk ska ha uppstått i samband med en brännbollsturnering på gräsplanen vid Sunnerbogymnasiet:

Citat:
Larmet inkom 19.57.

Polisen söker intensivt i området med flera patruller och helikopter. Under kvällen har man förhört vittnen till misshandeln.

– Just nu söker vi efter misstänkta, det kan röra sig om en eller flera gärningspersoner. Vi sammanställer informationen från förhören. Hur skadorna har skett kan jag inte gå in på med hänsyn till förundersökningssekretess, men skadeläget är allvarligt, säger Filip Annas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vbd733/tva-till-sjukhus-efter-misshandel

Citat:
Två unga män skadades allvarligt efter att enligt uppgift ha blivit knivskurna under måndagskvällen i Ljungby.

Det var vid 20-tiden under måndagskvällen som polis larmades till gräsplanen vid Sunnerbogymnasiet i Ljungby. Två unga män var skadade och fördes med ambulans till sjukhus. Deras skador bedömdes sedan som allvarliga. Överfallen ska ha skett under en vinbrännbollsturnering på gräsplanen vid Sunnerbogymnasiet.
När polisen kom hade gärningsmännen flytt och polisen har sökt efter dem med helikopter.
– Någonstans i det här tumultet har det kommit fram knivar, rapporterar P4 Kronobergs reporter Per Brolléus på plats i Ljungby.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=106&artikel=7239728
Senast redigerad av fernebo 2019-06-10 kl. 22:41.
Citera
2019-06-10, 22:45
Medlem
2st knivskurna. Polisen söker en Mercedes E220 hemmahörande i Lagan. Verkar ägas av en al* Maj*d enligt en Facebook grupp.
Citera
2019-06-10, 22:45
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Knivar var det ja. Då är det inte Anders och Fredrik i alla fall.
Citera
2019-06-10, 22:46
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caporegime
2st knivskurna. Polisen söker en Mercedes E220 hemmahörande i Lagan. Verkar ägas av en al* Maj*d enligt en Facebook grupp.

Kan det vara så enkelt att GM drog i sin egen bil??
Citera
2019-06-10, 22:48
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Kan det vara så enkelt att GM drog i sin egen bil??

Ja förmodligen. Planen var väl att spela brännboll och deltagarna anlände väl i sina egna bilar. Sen så skedde väl det som brukar ske i mellanöstern när några har tagit med sig vapen för säkerhets skull..
Citera
2019-06-10, 22:52
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caporegime

Har du någon länk?
Citera
2019-06-10, 22:55
Medlem
Sluten grupp, grannsamverkan i Ljungby Markaryd och Älmhult
Citera
2019-06-10, 22:59
Medlem
dooks avatar
Enligt ett mycket tidigt och obekräftat rykte ska GM vara från Halmstad. I så fall stämmer det med Ljungbyfolkets motto att alltid slåss med kroppen. Kniv är för läskigt.
Citera
2019-06-10, 23:01
Medlem
Ratads avatar
Sommarlovet har bara börjat. Det är lite olyckligt att polisens semestertider överlappar perioden då kränkta människor måste hävda sin heder som mest på fotbolls- och basketplanerna. Eller så skyller vi på värmen...
Citera
2019-06-10, 23:08
Medlem
2 personer gripna nu enligt smålänningen...
Citera
2019-06-10, 23:21
Medlem
En T*mur Al* ska vara gripen. Bosatt i Lagan.
* i
Citera
2019-06-10, 23:36
Medlem
zoump187s avatar
Var där 10 minuter innan det hände. Förövrigt skönt att slippa se den skiten. Vart mycket blod har jag hört från chockade kompisar. Min ena bekanta höll förövrigt stopp för blödningen bland massor av fulla ungdomar. (De båda ska vara vid liv och en av dem ska enligt osäkra källor vara nere i lund nu). Av den info jag fått ska ena killen fått 2 knivhugg i magen samt ska stor del av armen vara rejält skadad). Den andra killen har jag inte så mycket info om.

Är även bekant med de som knivhögg killarna. Förövrigt är hela gänget icke svenskar.
Kan tillägga att de som knivhögg höll på att bråka under tiden jag var där. En svensk kille som var full och gjorde sig lite kul på 2 tjejer som förövrigt var väldigt patetiska "feminazis" så den svenska killen gjorde lite narr av dem. Vilket jag faktiskt skrattade åt då han vart fruktansvärt komisk.

Dessa två tjejer önskade förövrigt högt att skulle de få chansen skulle de "döda" honom. Det spårade väl ut och de små icke svenskarna ville väl visa någon form av deras kultur och knivhögg de svenska killarna. Måste väl säga att tjejerna är lika skyldiga här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in