2019-06-09, 21:07
Medlem
Chefen har tydligen blivit avsatt av styrelsen efter misstankarna. Den misstänkte chefen ska tydligen också enligt personal utövat utfrysning av personal under flera år som varit av annan åsikt än chefens.
Vem är chefen och vilket privat vårdhem är det ?
Senast redigerad av Wonderland1 2019-06-09 kl. 21:12. Anledning: Fel avslut på mening.
Citera
2019-06-12, 19:46
Medlem
Det ska vara en fd socialdemokratisk politiker bosatt i Krstd, allt enligt kristianstadbladet.
Verksam i sölvesborg. Jag tror till 99 procent jag vem det, men behöver 100 för att skriva namnet.
Om det är han jag tänker på börjar hans förnamn på J** ********.

Hade varit intressant och höra vad han har gjort och om det kommer från flera håll.
Citera
2019-06-13, 07:53
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ignorethem
Om det är han jag tänker på börjar hans förnamn på J** ********.
Tror tyvärr du har rätt, för söker man på artiklar om J*n K*rlsson (*=a) i kombination med ”socialdemokrat”, aktuella orter etc, så stämmer de väldigt bra in på faktan som getts om den aktuella chefens karriär.

Jag skriver tyvärr för V*ljeviken har gjort en oerhört bra insats under många år för funktionshindrade, och den verksamheten förknippas nu framöver i så fall med något oerhört negativt.

Men jag vill tydliggöra att det inte är bekräftat om det är J*n, så någon som vet får gärna dementera eller bekräfta.
Citera
2019-06-13, 09:44
Medlem
UACs avatar
Har nu fått bekräftat att det är J*n K*rlsson på V*ljeviken. *=a
Citera
2019-11-18, 18:33
Medlem
Har han blivit dömd, sitter han inne, står inget i tidningarna om vad som hänt honom, folk måste få veta, bor han kvar i Sölvesborg eller bara i Degeberga?
Citera
2020-04-09, 11:23
Medlem
spoilers avatar
Betalvägg

Tidigare tung S-politiker i Kristianstad döms för sexbrott

"Vårdchefen smekte en av sina anställda mot hennes vilja, onanerade framför henne och tog på hennes bröst. Nu döms han för samtliga brott, men slipper fängelse."

https://nxt.kristianstadsbladet.se/n...s-for-sexbrott
Citera
2020-04-11, 19:23
Medlem
Nu vittnar en anställd som Sydöstran har pratat med att mannen förutom sexuella trakasserier har utsatt sina anställda för ett maktspel under flera år.

– Om man inte gör som han säger eller inte håller med honom så straffar han dem på olika sätt. Genom att frysa ut dem, att man inte får information om vad som händer på företaget eller att han inte bjuder in dem till företagsfester, säger den anställda som vill vara anonym.

Personalen har därför inte vågat säga ifrån i rädsla för att straffas, och enligt den anställda som Sydöstran har pratat med har maktmissbruket pågått i många år.

– De som har jobbat här länge säger att det har hållit på så ända sedan 80-talet. Och det har varit så ända sedan jag började jobba.

Mannen ska tidigare ha gått runt på anläggningen varje eftermiddag för att kontrollera när de anställda gick hem.

– Han gick och kollade vilka som gick hem tidigare och ifrågasatte om man hade satt upp övertid och frågade vad man gjorde så. Han frågade även varför man hade tagit flexledigt och vad man hade gjort då.

Den anställda berättar även att chefen i berusat tillstånd på företagets fester beter sig olämpligt mot personalen, bland annat med sexistiska kommentarer. Chefen kan sedan använda sitt eget olämpliga beteende som hållhakar på personalen. Han har full koll på vem som berättar vad om vad som hänt på festen.

Låter som en Otäck Psykopatisk sektledare, han och hans nära kommer aldrig kunna visa sig ute igen!
Citera
2020-04-14, 22:54
Medlem
En tidigare tung S-politiker i Kristianstad har polisanmälts för flera fall av sexuella trakasserier på en kvinnodominerad arbetsplats i Blekinge. Mannen är nu avstängd.
– Det är en fruktansvärd människa. Han har förstört flera kvinnors känsloliv. Det är svårt att vara kärleksfull med en man efter att ha varit utsatt för denna människa, säger en av de tre kvinnor som anmält sin tidigare chef.

På den aktuella arbetsplatsen arbetar ett hundratal personer, bland annat från Kristianstad och Bromölla. Situationen där blev känd i slutet av februari i år, då en kvinna i 40 års-åldern polisanmälde chefen för företaget för tre fall av sexuella ofredanden och ett sexuellt övergrepp.

Därefter har ytterligare två kvinnor anmält chefen för sexuellt ofredande under lång tid. Den ena anmälan omfattar elva år, och enligt den andra anmälan har missförhållandena pågått i 27 år.

”Det är så mycket skuld och skam i detta. Jag har i flera år gått och burit på det. Hur kunde jag nedlåta mig?” frågar sig en av kvinnorna som anmält sin tidigare chef för sexuella ofredanden under många år.
Foto: Stina Stjernkvist/TT
”Det är så mycket skuld och skam i detta. Jag har i flera år gått och burit på det. Hur kunde jag nedlåta mig?” frågar sig en av kvinnorna som anmält sin tidigare chef för sexuella ofredanden under många år.
När Kristianstadsbladet träffar de tre anmälarna tillsammans med ytterligare en kvinna, som samtliga jobbar kvar på arbetsplatsen, gör de klart att det är betydligt fler som har drabbats av mannens beteende under åren som han lett företaget.

– Vi kunde ha varit 30 kvinnor här, eller 60, som har haft sexuella relationer med den mannen, säger de.

Av rädsla för att identifieras av sin tidigare chef vill de inte gå in på detaljer kring vad de varit utsatta för. Men två av de fyra kvinnorna säger att de har haft sexuella relationer med mannen. Ofrivilligt.

– Han har en psykopats beteende. Han manipulerar och skapar situationer med villkorade förmåner så att man känner en tacksamhetsskuld, förklarar en av dem.

– Han tryckte ner en, utnyttjade sin makt. Ett jävla svin är det, säger den andra medan tårarna stiger.

Berättelserna om mannens beteende är många. Det har varit händer på fel ställen. Sexuella anspelningar av olika slag:

”Kan du bocka dig längre fram så att jag kan se mer” (i urringningen).

Mannen ska enligt kvinnorna också ha haft önskemål om vilken klädsel de ska ha på jobbet. Ju kortare kjolar, desto bättre.

Kvinnorna säger sig också ha agerat för att värna nyanställda flickor när de kallats in till chefen för ”samtal”.

Mannen ska ha blottat sig för anställda och onanerat framför dem. Personal ska också ha avslöjat mannen när han har haft sex med anställda på olika platser på arbetsplatsen.

– Det här har pågått i alla år. Men det har eskalerat under senare tid.

Det ska också ha varit mycket alkohol. Trots att det egentligen råder nolltolerans mot alkohol på arbetsplatsen har chefen druckit där. Mycket, enligt kvinnorna. Dessutom ska de ha sett honom köra iväg med sin bil påverkad vid ett flertal tillfällen.

Bilden kvinnorna ger bekräftas av tidigare anställda som Kristianstadsbladet talat med.

På frågan varför ingen har polisanmält mannen tidigare är kvinnornas svar rädsla. Dels för sitt jobb, som de säger sig älska, dels för olika typer av repressalier.

– Det sitter i väggarna på arbetsplatsen. ”Han har en djävligt bra advokat och styrelsen står bakom honom”. Dessutom finns det flera fall där personer som gått emot honom har tvingats sluta efteråt, säger en.

– Den som har sagt nej till hans inviter har drabbats av mobbing av olika slag, säger en annan av kvinnorna.

Rädslan har inte släppt, trots att mannen nu har stängts av från arbetsplatsen där han varit verksam i över 30 år. Kvinnorna fruktar att han fortfarande kan utnyttja sina kontakter för att skada dem.

– Han skulle kunna ringa mina barn och säga ”vet ni om att er mamma har haft ihop det med mig” för att de ska avsky mig. Så elak är han.

Därför dröjde det också någon månad efter den första anmälan innan de två andra kvinnorna lämnade in sina.

– Innan jag kunde gå till polisen så var det en lång process. Men till sist kände jag bara att ”ja, han ska sättas dit”.

Det är åklagare Joel Holmgren vid åklagarkammaren i Karlskrona som har ärendet. Han har ännu inte fattat något beslut om åtal ska väckas mot den tidigare chefen eller inte. När det kan ske är oklart, då Joel Holmgren har semester denna vecka.

Men Bengt Jeppsson, inspektör vid Karlskronapolisen, säger till Kristianstadsbladet att polisen har vidtagit de åtgärder som åklagare hittills har begärt.

– Nu ligger bollen hos åklagaren, säger Bengt Jeppsson.
Citera
2020-04-14, 22:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Han springer alltså omkring full på jobbet & runkar. Någon jävel måste väl ha filmat detta?
Citera
2020-04-14, 23:01
Medlem
DirtyJobs avatar
Man kan ju undra om han nu söp på jobbetvarför tipsa ingen polisen att han körde iväg eller kommer sannolikt köra bil. Han kanske hade fått svårt att jobba kvar som chef då.

Nu tror jag saker och ting blivit större än vad det var men garanterat har han betett sig som ett as och det många gånger.
Citera
2020-04-19, 00:24
Medlem
Det kommer säkerligen bli fler anmälningar mot honom, detta är helt klart bara toppen av ett isberg när det spridit sig i hela landet lär fler höra av sig han har fått hålla på alldeles för länge trots att väldigt många visste vad han gjorde men det är andra tider nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in