2025-02-27, 10:35
Medlem
Hej, jag har tagit Saxenda nu i två månader och går stadigt ner i vikt.
Någon som har erfarenhet av vad som händer när man nått sin målvikt och slutar med Saxenda.
Har ju inte råd att ta dessa sprutor i evighet.
Citera
2025-02-28, 21:03
Medlem
Jag måste dricka proteindryck för att få i mig mer protein.

Loggar allt jag äter och ligger väldigt lågt med tanke på dagliga promenader på 6-8km

Tycker medicinen funkar bättre när jag rör mig mycket, finns ingen hunger alls nästan.
När jag suttit hemma och jobbat en dag så har jag mycker med sug och kan även känna mig hungrig i omgångar.

Blir dock fortfarande väldigt kall om händer och fötter när jag får i mig för lite på en dag.
Försöker ligga ppå 1200-1400 kcal per dag i alla fall.
Citera
2025-03-09, 13:04
Medlem
Vad är eg. fördelen med Saxenda framför Semaglutid och Tirzepatid?
Citera
2025-03-11, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semalimtide
Vad är eg. fördelen med Saxenda framför Semaglutid och Tirzepatid?

En fördel när jag började med Saxenda var att den kostade 1000kr mindre i månaden än Ozempic och Wegovy.

Dessutom var det inte svårt att få tag i Saxenda, de andra produkterna var konstant slut överallt.
Citera
2025-03-24, 07:43
Medlem
Någon som bytt från saxenda till wegovy? Funderar att byta pga att man kan få tag i wegovy billigt nu.

Funderar på om man kan hoppa på en högre dos av wegovyn då jag är på högsta dosen av saxenda nu och det känns segt att börja om helt, framför allt då wegovyn ska trappas upp under 16 veckor. Något med erfarenhet?
Citera
2025-03-24, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DLHP
Någon som bytt från saxenda till wegovy? Funderar att byta pga att man kan få tag i wegovy billigt nu.

Funderar på om man kan hoppa på en högre dos av wegovyn då jag är på högsta dosen av saxenda nu och det känns segt att börja om helt, framför allt då wegovyn ska trappas upp under 16 veckor. Något med erfarenhet?

Jag ska på återbesök snart efter 16 veckor med Saxenda och 10 kg minus. Är det genom läkare man kan få Wegovy billigt eller är det på något annat sätt?
Citera
2025-03-24, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nannaninna
Jag ska på återbesök snart efter 16 veckor med Saxenda och 10 kg minus. Är det genom läkare man kan få Wegovy billigt eller är det på något annat sätt?

Skulle aldrig köpa läkemedel utan förskrivning av läkare, så på recept. Finns artiklar att läsa om varför wegovy gått ner i pris

https://lakartidningen.se/aktuellt/n...var-i-sverige/
Citera
2025-03-24, 08:31
Medlem
Citat:
Skulle aldrig köpa läkemedel utan förskrivning av läkare, så på recept. Finns artiklar att läsa om varför wegovy gått ner i pris

https://lakartidningen.se/aktuellt/n...var-i-sverige/

Nej, jag tänkte väl det. Finns så många suspekta sidor som poppar upp och erbjuder märkligt låga priser. Tack så mycket! Då ska jag kolla det med min läkare.
Citera
2025-03-24, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nannaninna
Nej, jag tänkte väl det. Finns så många suspekta sidor som poppar upp och erbjuder märkligt låga priser. Tack så mycket! Då ska jag kolla det med min läkare.

Kika också med apoteket om pris, kan vara olika på apoteken. Så du inte får utskrivet men sen tar inte apoteket in det till önskat pris
Citera
2025-03-24, 09:01
Medlem
Citat:
Kika också med apoteket om pris, kan vara olika på apoteken. Så du inte får utskrivet men sen tar inte apoteket in det till önskat pris

Jag tittade precis på Meds Apotek. Jäklar vad priset har sjunkit.
Citera
2025-03-25, 22:31
Medlem
Jag är 160 lång väger 81kg. Ska kontakta läkare för att få prova mediciner för viktnedgång. Ni som kommit ner i er målvikt och nu tar medicinen för att bibehålla vikten, hur mycket kostar era mediciner i månaden ? Vill veta vad kostnaden i månaden blir för underhållsdos, så en vet om man kommer ha råd med det sen
Citera
2025-04-29, 08:46
Medlem
Jag har gått på saxenda i 13 dagar 0,6 första veckan sedan 1.2 jag har inte gått ner i vikt alls, känner verkligen inte igen mig i de flera säger att man inte har aptit och att man blir mätt på lite mat. Jag är fortfarande sugen på mat och sötsaker ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in