Citat:
Ursprungligen postat av
LSdalmiak
Killen är uppvuxen i Falkenberg. Kom till Sverige som bebis från Brasilien.
Hade jobb och var skötsam tills droger tog över.
Var inbrott som gick snett då han skar upp armarna på glaset. Han var så påverkad av droger så när han kom in akut kunde inte sjukvården göra nåt direkt vad jag hört. Det sistnämnda låter konstigt tänker jag då sjukvården bör väl ha medicin som ”tar bort” drogerna i kroppen?
Namn och sådär skriver jag inte ut av respekt för anhöriga men kan säga att han var född 1993.
Dina uppgifter stämmer inte med Expressens artikel. Enligt Expressen så kom Jeferson till Sverige när han var tio år, inte bebis som du skriver. Problemet med droger var något som började under skoltiden (av det du skriver får man uppfattningen att Jeferson hade en bra och ordnad skolgång som ledde till jobb, men sedan gick det snett).
Citat:
Jeferson Santos kom till Sverige från Brasilien med sin mamma Laila när han var tio år gammal.
Han flyttade till Falkenberg tillsammans med Laila, sin styvpappa Mikael Karlsson och sina syskon.
Enligt Laila Karlsson hade Jeferson mycket problem under sin uppväxt.
– Han hade svårigheter med sin adhd och det var mycket oroligheter, berättar hon.
Jeferson fick under sin skoltid problem med droger och hamnade, enligt sina föräldrar, i fel umgänge.
– När han gick i skolan umgicks han med fel folk och gjorde mycket skit, säger Mikael Karlsson. Jag försökte att vägleda honom så gott jag kunde, men med sina vänner kunde han vara stökig.
https://www.expressen.se/kvallsposte...g-av-skadorna/