2019-06-30, 21:40
Medlem
Amazon-mannens avatar
"Är huvudet dumt, får kroppen lida"
Citera
2019-08-30, 02:03
Medlem
Har information från en av vårdpersonalen. Den avlidna kom in medvetslös till sjukhuset. Artären i armen var helt av. Man lyckades inte få stopp på blödningen, så man försökte kapa armen ovanför såret för att få kontroll på blödningen, men han hade redan förlorat alldeles för mycket blod.
Senast redigerad av Senorhilter 2019-08-30 kl. 02:12.
Citera
2019-08-30, 17:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Förblödde till döds.

Citat:
Ursprungligen postat av Senorhilter
Har information från en av vårdpersonalen. Den avlidna kom in medvetslös till sjukhuset. Artären i armen var helt av. Man lyckades inte få stopp på blödningen, så man försökte kapa armen ovanför såret för att få kontroll på blödningen, men han hade redan förlorat alldeles för mycket blod.

Som jag också trodde.

Så inbrottstjuven förblödde med andra ord. Ett hemskt sätt att dö på.
Citera
2019-12-26, 20:57
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senorhilter
Aha otroligt.. Ibland är det det lilla som gör det.
Tack för info. Så får vi se om det blir något rättsligt efterspel men känns väl inte så sannolikt va..
Citera
2020-07-22, 09:34
Medlem
EyesWideShuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LSdalmiak
Killen är uppvuxen i Falkenberg. Kom till Sverige som bebis från Brasilien.

Hade jobb och var skötsam tills droger tog över.

Var inbrott som gick snett då han skar upp armarna på glaset. Han var så påverkad av droger så när han kom in akut kunde inte sjukvården göra nåt direkt vad jag hört. Det sistnämnda låter konstigt tänker jag då sjukvården bör väl ha medicin som ”tar bort” drogerna i kroppen?

Namn och sådär skriver jag inte ut av respekt för anhöriga men kan säga att han var född 1993.

Dina uppgifter stämmer inte med Expressens artikel. Enligt Expressen så kom Jeferson till Sverige när han var tio år, inte bebis som du skriver. Problemet med droger var något som började under skoltiden (av det du skriver får man uppfattningen att Jeferson hade en bra och ordnad skolgång som ledde till jobb, men sedan gick det snett).
Citat:
Jeferson Santos kom till Sverige från Brasilien med sin mamma Laila när han var tio år gammal.

Han flyttade till Falkenberg tillsammans med Laila, sin styvpappa Mikael Karlsson och sina syskon.

Enligt Laila Karlsson hade Jeferson mycket problem under sin uppväxt.

– Han hade svårigheter med sin adhd och det var mycket oroligheter, berättar hon.

Jeferson fick under sin skoltid problem med droger och hamnade, enligt sina föräldrar, i fel umgänge.

– När han gick i skolan umgicks han med fel folk och gjorde mycket skit, säger Mikael Karlsson. Jag försökte att vägleda honom så gott jag kunde, men med sina vänner kunde han vara stökig.
https://www.expressen.se/kvallsposte...g-av-skadorna/
Citera
2020-07-22, 12:33
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Jeferson Santos som låg bakom händelsen skar sig så illa att han senare avled.
Nu vill hans föräldrar berätta vad som egentligen hände.
– Han ville inte göra inbrott, han fick en psykos och mådde dåligt. Det var ett rop på hjälp, säger mamman Laila Karlsson."

https://www.expressen.se/kvallsposte...g-av-skadorna/

Jävligt lustigt att det alltid är "ett rop på hjälp" alternativt sista stöten innan de ska skärpa sig och vara med barnen eller hade lite ekonomisk otur just nu... de senaste fem åren eller liknande när mammi själv får förklara varför bänken för begåvningsreserven är mer tom än vanligt. Av alla kriminella jag växt upp med har jag fått höra exakt samma jävla ursäkter från föräldrarna (speciellt mammi) så Laila är inte originell på något sätt. Tyvärr är hon antagligen inte heller speciellt ärlig utan låter egot sköta flosklerna.
Citera
2020-07-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jävligt lustigt att det alltid är "ett rop på hjälp" alternativt sista stöten innan de ska skärpa sig och vara med barnen eller hade lite ekonomisk otur just nu... de senaste fem åren eller liknande när mammi själv får förklara varför bänken för begåvningsreserven är mer tom än vanligt. Av alla kriminella jag växt upp med har jag fått höra exakt samma jävla ursäkter från föräldrarna (speciellt mammi) så Laila är inte originell på något sätt. Tyvärr är hon antagligen inte heller speciellt ärlig utan låter egot sköta flosklerna.

Ha, ja.

Enligt expressen var han naken när han tog sig in. Kanske bara bra att det gick som det gick - inte för att en inbrottstjuv nödvändigtvis förtjänar dödsstraff, men en ung, stark, naken man under drogpsykos och tidigare historia av "gjorde mycket skit". Vem vet vad han var på väg att utsätta familjen för. Whataboutism sure, men vaffan. Det var antagligen inte för att bjussa på ett glas rödvin och djupa samtal om kosmos mysterier.
Citera
2020-07-22, 13:41
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockadoodledoo
Ha, ja.

Enligt expressen var han naken när han tog sig in. Kanske bara bra att det gick som det gick - inte för att en inbrottstjuv nödvändigtvis förtjänar dödsstraff, men en ung, stark, naken man under drogpsykos och tidigare historia av "gjorde mycket skit". Vem vet vad han var på väg att utsätta familjen för. Whataboutism sure, men vaffan. Det var antagligen inte för att bjussa på ett glas rödvin och djupa samtal om kosmos mysterier.

Som sagt.

Utifrån mina erfarenheter av kriminella bokstavsmänniskor i närheten kanske det var det minst dåliga som kunde hända. För att få en psykotisk knarkare att sluta punda, få "tokiga påhitt" och vifta med kniv eller tillhygge finns tyvärr inte på kartan hur idylliskt och fint det än skulle vara. Allt vi har att komma med är ju vår vinkel av Whataboutism men mina erfarenheter av "killar som ropar på hjälp (år ut och år in)" säger att ju fortare de stoppar sig själva ju mer smörgåstårta kan farbror polisen äta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in