2019-06-08, 07:34
Medlem
Woopiis avatar
Halloj

Flyger ner till Australien snart och är en person som alltid blir åksjuk på flyg (och båt) så brukar ta postafen mot åksjuka vilket hjälper.

Även om postafen har en lungande effekt så kan jag nästan aldrig somna på flygplan så tänkte kolla, går det blanda postafen med sömntabletter ?

Jag har inga problem annars med sömn så aldrig någonsin provat sömntabletter så vet inte ens om det finns bra tabletter receptfritt?

//Woopii
Citera
2019-06-08, 07:40
Medlem
goin-xxxls avatar
Ta nån ångestdämpande så får du båda i ett, typ diazepam, klonazepam.
Citera
2019-06-08, 08:00
Medlem
Du måste fatta att du inte kan få sömnpiller utan recept, inte på apoteket i alla fall. Du kommer sova ändå. Hur ofta flyger du, att du vet att du inte somnar?
Citera
2019-06-08, 08:18
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woopii

Jag har inga problem annars med sömn så aldrig någonsin provat sömntabletter så vet inte ens om det finns bra tabletter receptfritt?
Nej, det finns inga bra receptfria. Det finns "rogivande" tabletter receptfritt men, meh.

Tror att en Imovane skulle duga för dig, om du kan få av nån släkting e.d.
Citera
2019-06-08, 08:26
Medlem
Woopiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aranka444
Du måste fatta att du inte kan få sömnpiller utan recept, inte på apoteket i alla fall. Du kommer sova ändå. Hur ofta flyger du, att du vet att du inte somnar?

Som sagt, aldrig haft problem med sömn utanför flyg nånsin så absolut ingen koll på marknaden eller utbudet.

Angående hur mkt jag flyger så tar jag 2 - 3 långresor per år (långresor för mig är 10 timmar +) så jag har ganska bra koll på att jag inte kan somna på flygplan.

Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Nej, det finns inga bra receptfria. Det finns "rogivande" tabletter receptfritt men, meh.

Tror att en Imovane skulle duga för dig, om du kan få av nån släkting e.d.

Okej tack för tipset.
Om jag skulle få tag i Imovane går det då mixa med prostafen ?
Citera
2019-06-08, 08:32
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Om jag skulle få tag i Imovane går det då mixa med prostafen ?
Om du tar Postafen samtidigt med medel som dämpar det centrala nervsystemet kan du få en förstärkt effekt och därmed ökar risken för biverkningar. Biverkningarna är trötthet och dåsighet, så det är nog ingen fara. Jag hade nog tagit endast sömntabletten.
Citera
2019-06-08, 09:15
Medlem
Citat:
Halloj

Flyger ner till Australien snart och är en person som alltid blir åksjuk på flyg (och båt) så brukar ta postafen mot åksjuka vilket hjälper.

Även om postafen har en lungande effekt så kan jag nästan aldrig somna på flygplan så tänkte kolla, går det blanda postafen med sömntabletter ?

//Woopii

15-20mg stesolid borde vara lösningen, bara ringa doktorn och förklara att du ska fluga och är väldigt flygrädd. Har funkat för mig iaf men allt beror ju på läkaren i sig. Hoppas det fixar sig.

Mvh apan
Citera
2019-06-08, 09:25
Medlem
Om du inte kan få tag i recept så finns det ju diverse växtbaserade läkemedel receptfritt från apoteket. Hur bra dom är kan jag inte svara på då jag aldrig provat själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in