2019-06-08, 00:43
Bannlyst
Jag RP:ar många av inläggen, tror det är andra som också gör det men ändå får dom vara kvar, tycker inte ni att det är fullt med tramsinlägg som gynnar flashback finns?
2019-06-08, 00:47
Bannlyst
Varför RPar du inläggen om du tycker att dom gynnar Flashback?

Om trams inte existerade, och om den f.d. råa/hårda jargongen inte rådde här, vad hade då varit skillnaden mellan FB och FL?

Trams är bra för Flashback, men trams-trams (t.ex. "du e bööög" (kolla mina tidigare inlägg så har du några exempel)) ska givetvis tas bort.

Det är skillnad på trams och trams. Får inläggen vara kvar så bryter dom inte mot reglerna. FBs mods är ett gäng kräk som inte ens svängdörrarna öppnar sig för, men ta bort inlägg med/utan anledning är dom faktiskt experter på.
2019-06-08, 00:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Om du har RP:at ett inlägg och du senars klickar på triangeln igen och det står att inlägget fortfarande är rapporterat, så betyder det att man inte tagit sig an rapporteringen än alternativt funderar över om inläggets ska vara kvar eller tas bort. Så håll ut! Tids nog tar man sig an de inlägg du rapporterat ifall de fortfarande är markerade som rapporterade. Men det betyder inte att man automatiskt tar bort inlägget. Din tolkning av trams kanske inte är forumets tolkning.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-06-08 kl. 00:52.
2019-06-08, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
Varför RPar du inläggen om du tycker att dom gynnar Flashback?

Om trams inte existerade, och om den f.d. råa/hårda jargongen inte rådde här, vad hade då varit skillnaden mellan FB och FL?

Trams är bra för Flashback, men trams-trams (t.ex. "du e bööög" (kolla mina tidigare inlägg så har du några exempel)) ska givetvis tas bort.

Det är skillnad på trams och trams. Får inläggen vara kvar så bryter dom inte mot reglerna. FBs mods är ett gäng kräk som inte ens svängdörrarna öppnar sig för, men ta bort inlägg med/utan anledning är dom faktiskt experter på.

För att jag vill se hur moderatorerna regagerar vid olika svar, den här frågan är på tråden jag pratar om

(FB) Hatgrupp vill tysta Flashback - kändisar och bedragare bland medlemmarna då svarade jag personen, vad tror du hände? Men om du går och läser i tråden om"hatet mot flashback" så ska du se hur fullt det är av OfT. Hoppas du förstår mig och vad jag menar.
2019-06-08, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om du har RP:at ett inlägg och du senars klickar på triangeln igen och det står att inlägget fortfarande är rapporterat, så betyder det att man inte tagit sig an rapporteringen än alternativt funderar över om inläggets ska vara kvar eller tas bort. Så håll ut! Tids nog tar man sig an de inlägg du rapporterat. Men det betyder inte att man automatiskt tar bort inlägget. Din tolkning av trams kanske inte är forumets tolkning.

Men handen på hjärtat damen, du har själv svarat i trådarna som berör flashback, har du inte sett ett enda inlägg som är OfT? Moderatorer kanske missar? Dom är ju där själva och skriver och läser, hur kan man missa?
2019-06-08, 01:05
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritt

Men handen på hjärtat damen, du har själv svarat i trådarna som berör flashback, har du inte sett ett enda inlägg som är OfT? Moderatorer kanske missar? Dom är ju där själva och skriver och läser, hur kan man missa?

Det kan vara så att de inläggen du anser är OT eller på annat sätt bryter mot forumets regler kanske inte gör det i moderatorernas - eller andra användares - ögon. Tänk på att världen inte är centrerad runt just dig.
2019-06-08, 01:08
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
[/b]

Självklart är det OT i trådarna. Det hör till i trådar av den storleken, med en så intensiv diskussion. Jag har själv rapporterat några inlägg.

När man är moderator får man bara moderera i de delforum man är moderator i. Så de enda som får ta bort inlägg i de 3 trådarna är 5 st mods. Det betyder inte alla 5 är verksamma samtidigt. Dessutom har de ett liv utanför forumet som de måste sköta.

När jag var moderator lade jag ibland rapporteringar i en väldigt aktiv tråd på hög i väntan på en lugn stund där jag hade ork och kunde vara fokuserad, dvs jag tog inte alltid rapporteringar direkt. Varför? Jo, för att man måste läsa många inlägg före och efter det rapporterade för att se om det finns fler OT-inlägg som rör det inlägg som rapporterats eller inlägg som ska tas bort som inte blivit rapporterade. Och för varje inlägg måste man fundera över om det ska tas bort eller ej, om det ska utdelas en varning, om man ska starta en omröstning kring ett regelbrott. Mycket tänkande, funderande och ibland resonerande med andra mods. Ovanpå det har man ofta flera delforum att moderera och en hel del pm som strömmar in. Tar man bort ett inlägg eller varnar kan det lätt bli en pm-diskussion kring det.

Så med det sagt - när tiden är inne kommer trådarnas rapporteringar som inte behandlats än att en efter en gås igenom. Håll ut, som jag skrev tidigare.
2019-06-08, 01:14
Bannlyst
Citat:
Självklart är det OT i trådarna. Det hör till i trådar av den storleken, med en så intensiv diskussion. Jag har själv rapporterat några inlägg.

När man är moderator får man bara moderera i de delforum man är moderator i. Så de enda som får ta bort inlägg i de 3 trådarna är 5 st mods. Det betyder inte alla 5 är verksamma samtidigt. Dessutom har de ett liv utanför forumet som de måste sköta.

När jag var moderator lade jag ibland rapporteringar i en väldigt aktiv tråd på hög i väntan på en lugn stund där jag hade ork och kunde vara fokuserad, dvs jag tog inte alltid rapporteringar direkt. Varför? Jo, för att man måste läsa många inlägg före och efter det rapporterade för att se om det finns fler OT-inlägg som rör det inlägg som rapporterats eller inlägg som ska tas bort som inte blivit rapporterade. Och för varje inlägg måste man fundera över om det ska tas bort eller ej, om det ska utdelas en varning, om man ska starta en omröstning kring ett regelbrott. Mycket tänkande, funderande och ibland resonerande med andra mods. Ovanpå det har man ofta flera delforum att moderera och en hel del pm som strömmar in. Tar man bort ett inlägg eller varnar kan det lätt bli en pm-diskussion kring det.

Så med det sagt - när tiden är inne kommer trådarnas rapporteringar som inte behandlats än att en efter en gås igenom. Håll ut, som jag skrev tidigare.

Jag trodde jag hade länkat men jag gör det nu. (FB) Hatgrupp vill tysta Flashback - kändisar och bedragare bland medlemmarna det är en fråga, moderatorer och en annan svarar men när jag svarar så får jag... Du vet nog vad jag menar för om jag kommenterar det är det, moderatorå... Men jag förstår dig, som en gammal moderator måste du hålla med med dina forna kollegor än med mig. Men det är ett bevis på hur yttrandefriheten styrs för vissas fördel.
2019-06-08, 01:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Jag trodde jag hade länkat men jag gör det nu. (FB) Hatgrupp vill tysta Flashback - kändisar och bedragare bland medlemmarna det är en fråga, moderatorer och en annan svarar men när jag svarar så får jag... Du vet nog vad jag menar för om jag kommenterar det är det, moderatorå... Men jag förstår dig, som en gammal moderator måste du hålla med med dina forna kollegor än med mig. Men det är ett bevis på hur yttrandefriheten styrs för vissas fördel.

Jag håller inte med andra mods bara för att de är mods. Har gått emot andra mods öppet i trådar i det här delforumet kring hur modereringen ska ske. Så det resonemanget kan du släppa.

Jag hänger inte med vad du menar med länken och det du säger om inlägget. Vad är OT anser du i det inlägg du länkade till?
2019-06-08, 01:23
Bannlyst
Citat:
Jag håller inte med andra mods bara för att de är mods. Har gått emot andra mods öppet i trådar i det här delforumet kring hur modereringen ska ske. Så det resonemanget kan du släppa.

Jag hänger inte med vad du menar med länken och det du säger om inlägget. Vad är OT anser du i det inlägg du länkade till?

I tråden om hahrupp vill tysta flashback har en person frågat en sak som du ser i länken, gör du det? Det är OT enligt moderatorerna och admin, två moderatorer har själva svarat, jag svarade också och fick var... förstår du eller vill du inte förstå? Det som gynnar flashback får stå kvar och får anses som OT men det som stör deras verksamhet är OfT och ska raderas samt en var... Utdelas.
2019-06-08, 01:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
I tråden om hahrupp vill tysta flashback har en person frågat en sak som du ser i länken, gör du det? Det är OT enligt moderatorerna och admin, två moderatorer har själva svarat, jag svarade också och fick var... förstår du eller vill du inte förstå? Det som gynnar flashback får stå kvar och får anses som OT men det som stör deras verksamhet är OfT och ska raderas samt en var... Utdelas.

Nu känner jag att du byter riktning på tråden och börjar gå OT. I trådstarten pratar du om att det är för mycket tramsinlägg och att du vill att dessa OT-inlägg tas bort. Nu plötsligt går du in i konspirationsläge och börjar diskutera som om du var kvar i hatgruppstrådarna, dvs om varför inlägg tas bort och om det är en strategi för att tysta oliktänkande. Marsch tillbaka dit om du vill diskutera konspirationer, yttrandefrihet etc.

I den här tråden, som du faktiskt själv skapat, diskuterar vi det du skrev i trådstarten - om varför rapporterade OT-inlägg inte tas bort.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2019-06-08 kl. 01:46.
2019-06-08, 08:41
Moderator
Tinuviels avatar
Ser man OT får man rapportera och är man missnöjd med modereringen kontaktar man en moderator enl gällande rutiner:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Lås på.

// mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in