Citat:
Ursprungligen postat av
fritt
[/b]
Men handen på hjärtat damen, du har själv svarat i trådarna som berör flashback, har du inte sett ett enda inlägg som är OfT? Moderatorer kanske missar? Dom är ju där själva och skriver och läser, hur kan man missa?
Självklart är det OT i trådarna. Det hör till i trådar av den storleken, med en så intensiv diskussion. Jag har själv rapporterat några inlägg.
När man är moderator får man bara moderera i de delforum man är moderator i. Så de enda som får ta bort inlägg i de 3 trådarna är 5 st mods. Det betyder inte alla 5 är verksamma samtidigt. Dessutom har de ett liv utanför forumet som de måste sköta.
När jag var moderator lade jag ibland rapporteringar i en väldigt aktiv tråd på hög i väntan på en lugn stund där jag hade ork och kunde vara fokuserad, dvs jag tog inte alltid rapporteringar direkt. Varför? Jo, för att man måste läsa många inlägg före och efter det rapporterade för att se om det finns fler OT-inlägg som rör det inlägg som rapporterats eller inlägg som ska tas bort som inte blivit rapporterade. Och för varje inlägg måste man fundera över om det ska tas bort eller ej, om det ska utdelas en varning, om man ska starta en omröstning kring ett regelbrott. Mycket tänkande, funderande och ibland resonerande med andra mods. Ovanpå det har man ofta flera delforum att moderera och en hel del pm som strömmar in. Tar man bort ett inlägg eller varnar kan det lätt bli en pm-diskussion kring det.
Så med det sagt - när tiden är inne kommer trådarnas rapporteringar som inte behandlats än att en efter en gås igenom. Håll ut, som jag skrev tidigare.