2019-06-07, 16:32
Medlem
Jag har gjort en prövning och beställde betyg i början av veckan från den skola jag prövade kursen på. Men nu är jag stressad, väldigt väldigt stressad, att betyget inte kommer hinna dyka upp på antagning.se. Senast den 20 juni ska alla betyg vara inne. Jag har ringt och frågat hur det går med betygsutskrivningen men de sa bara att det brukar vara tajt så här dags.

Har ni erfarenhet från liknande saker tidigare år? Vad ska jag göra? Oroar jag mig i onödan? Kan jag skynda på processen?
Citera
2019-06-07, 16:36
Medlem
AiBangMaiNis avatar
Kan de inte scanna betget åt dig och skicka din inscannade versionen till dig via E-post som du sedan kan ladda upp?
Citera
2019-06-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AiBangMaiNi
Kan de inte scanna betget åt dig och skicka din inscannade versionen till dig via E-post som du sedan kan ladda upp?

Ja, det borde väl fungera. Men jag tror de har så många betyg att skriva ut till alla andra... Vet att andra skolor skickar scannade betyg, tex Jensen men det gör inte ABF där jag skrivit prövning...
Citera
2019-06-07, 18:18
Medlem
De flesta gymnasieskolor är numer kopplade till den nationella betygsdatabasen som antagningen tar sin information från. Jag ser ingen anledning varför antagningen skulle vilja ha dina skriftliga betyg. Du måste således gå på en obskyr privatskola som inte är med i databasen.
Citera
2019-06-07, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenGame
Ja, det borde väl fungera. Men jag tror de har så många betyg att skriva ut till alla andra... Vet att andra skolor skickar scannade betyg, tex Jensen men det gör inte ABF där jag skrivit prövning...

Sa du ABF? Sedan när hade ABF tillstånd att bedriva gymnasial utbildning? Det är ett studieförbund.
Citera
2019-06-07, 20:05
Medlem
Har gjort en prövning på ABF komvux, alltså vuxenutbildningen
Citera
2019-06-08, 12:04
Medlem
Be de skicka det till dig som en pdf alternativt per post, så kan du lägga upp det på antagning som kommer vara giltigt fram tills antagning får in den riktiga betygsrapporteringen.
Jag har varit med om detta två gånger på Hermods och NTI, och det hanns med på en vecka, så tror inte du behöver vara orolig.
Citera
2019-06-08, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halsontidag
Be de skicka det till dig som en pdf alternativt per post, så kan du lägga upp det på antagning som kommer vara giltigt fram tills antagning får in den riktiga betygsrapporteringen.
Jag har varit med om detta två gånger på Hermods och NTI, och det hanns med på en vecka, så tror inte du behöver vara orolig.

Okej, tack så mycket!
Citera
2019-06-11, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenGame
Jag har gjort en prövning och beställde betyg i början av veckan från den skola jag prövade kursen på. Men nu är jag stressad, väldigt väldigt stressad, att betyget inte kommer hinna dyka upp på antagning.se. Senast den 20 juni ska alla betyg vara inne. Jag har ringt och frågat hur det går med betygsutskrivningen men de sa bara att det brukar vara tajt så här dags.

Har ni erfarenhet från liknande saker tidigare år? Vad ska jag göra? Oroar jag mig i onödan? Kan jag skynda på processen?

Har ringt fram och tillbaka till ABF men de kan inte maila betyget... Det verkar som att betyget "kanske" kommer den här veckan. Finns det något jag kan göra? Har sjukt mycket ångest för det här. Kan jag åka till skolan och tvinga de att skriva ut betyget åt mig på plats?
Citera
2021-06-15, 18:10
Medlem
Jag är i samma sits just nu. Hann du få ditt betyg??
Citera
2021-06-15, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ririwoo
Jag är i samma sits just nu. Hann du få ditt betyg??
du har tills 5e juli på dig att få in betygen, borde väl gå bra?
Citera
2021-06-15, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zapooz
du har tills 5e juli på dig att få in betygen, borde väl gå bra?

Betyget kommer sättas nu på fredag. Alltså 2 veckor innan den 5:e juni. Min vuxenutbildning (NTI) måste ska skicka de till min kommun, vilket de har två veckor på sig att göra. Om de tar två veckor på sig innebär det att min kommun har 1 dag på sig att skicka mina betyg till antagning.se.
Väldigt tight. Önskar att man kunde hämta upp betygen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in